Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Kan man på något sätt köpa utländsk valuta med kortet? Någon som vet något knep?

Paygoo verkar vara ett populärt alternativ om du läser tråden. Funkar i samma 200-nånting länder som alla andra Mastercard antar jag.

Skrill funkar. 1,9 % avgift så billigare än paypal.

sen kostar det ca 40 kr för en överföring till svenskt bankkonto .

Lyckades ta ut ca 30 000 innan kortet sa ifrån.

Kan nämnas att jag har haft mitt skrill-kontot väldigt länge och jag vet inte om det går lika smidigt med ett ny-reggat konto.

Jag måste betala dubbelt denna månad...20.000
Nu måste jag betala va annars inkasso?
Skippade förra månaden.

Jag måste betala dubbelt denna månad...20.000
Nu måste jag betala va annars inkasso?
Skippade förra månaden.

Jag missade två månader, vilka adderades upp månad tre. Då jag betalade in 20 kkr. Så troligen inte inkasso efter bara två missar, utan troligen först efter tre missar...

Jag missade två månader, vilka adderades upp månad tre. Då jag betalade in 20 kkr. Så troligen inte inkasso efter bara två missar, utan troligen först efter tre missar...

30.000 hade blivit lite för saftigt för mig dock....
Jag får fundera hur jag gör.

Nej jag kan tänka mig det. Därför jag nog ska skaka fram 10.000 iallafall. För jag misstänker att det räcker att betala 1 månad eller? Då är jag fortfarande back 1 bara ju?

Nej jag kan tänka mig det. Därför jag nog ska skaka fram 10.000 iallafall. För jag misstänker att det räcker att betala 1 månad eller? Då är jag fortfarande back 1 bara ju?
Borde ju vara så och betala förseningsavgiften också då... Inte helt säker dock

blir efter 3 eller 4 månader det hamnar hos inkasso fick jag på svar.
Segoria är inte roliga och göra med:(
Hej, Enligt Klarnas hemsida har de Legalis ( Sileo Inkasso ) som verkar mkt medgörliga när det gäller betalplaner... Står inget om Segoria där...någon som vet mer var Segoria kommer in i bilden ?

En faktura råkade komma till inkasso och då var det Segoria för mig :/
Använde ej klarna kortet, bara klarna faktura 14 dagar (inte delbetalning) som glömdes bort :/

Tror ni man kan beställa något från ex Elgigantens hemsida, betala direkt med kortet online och sedan återlämna i butik och få in pengarna på sitt vanliga konto?

Jag kan ju vara missnöjd med mitt köp, och har bara det andra kortet med mig när jag vill återlämna min vara i butik istället för att skicka via PostNord...

Klarna använder lite olika bolag, ibland sina egna, ibland externa och verkar sälja av stora fordringsstockar.

Klarna vill ha 20.000 av mig - Vad sa ni händer om jag betalar in 10K bara?

Klarna vill ha 20.000 av mig - Vad sa ni händer om jag betalar in 10K bara?
Har du fått det här brevet som man får när man inte betalat på 3 månader? Det står ett datum att betala senast annars går hela skulden till Inkasso?

Om du bara fått den vanliga räkningen, om du betalar 10 000 kr nu så kommer de att lägga på 10 000 kr + ränta och avgifter på din nästkommande faktura. Så har de gjort för mig men jag har inte Klarna kortet, bara vanligt Klarna konto.

Om mkt står på spel så skulle jag ringt kundtjänst och frågat vad som händer om du bara betalar 10 000 kr.

Har betalt hela min skuld hos Klarna, ändå har jag inget köputrymme alls längre. Inte för jag tänker använda kortet igen men för er andra som hoppas på att få köputrymme inge efter några inbetalningar så glöm det. :D

Har betalt hela min skuld hos Klarna, ändå har jag inget köputrymme alls längre. Inte för jag tänker använda kortet igen men för er andra som hoppas på att få köputrymme inge efter några inbetalningar så glöm det. :D

Det tog lite drygt ett dygn innan mitt "väldigt begränsade köputrymme" på 0 kr ändrades till "stort köputrymme" på ungefär 45000 kr.

Betalade in 55000 kr av totalt 67000 kr.

Ok, har varit återbetalt i snart en vecka för mig ändå inget köputrymme men ok för mej

Ok, har varit återbetalt i snart en vecka för mig ändå inget köputrymme men ok för mej
Jag återbetalde i mitten på oktober och kunde börja handla igen först i november... jag hade 58 000 i skuld och betalde in hela nu har jag använt 14 000 och behöver även använda det för att storhandla idag. Det stor att jag har stort köputrymme men när jag försöker göra testköp så får jag upp att en kreditupplysning kan komma att tas och då vågade jag inte testa ... någon som vet hur det funkar?

Läser att många använt kortet samma dag som det ansöktes, jag gjorde det nu men om jag ska köpa något på nätet går det ju inte iom att vissa siffror från kortnummret är xxxxxx. Har jag missat något?

Jag återbetalde i mitten på oktober och kunde börja handla igen först i november... jag hade 58 000 i skuld och betalde in hela nu har jag använt 14 000 och behöver även använda det för att storhandla idag. Det stor att jag har stort köputrymme men när jag försöker göra testköp så får jag upp att en kreditupplysning kan komma att tas och då vågade jag inte testa ... någon som vet hur det funkar?
Jag har testat med flera blopp ned till 1000kr, ingen upplysning bara nekad...trots jag betalt in 52000kr för en vecka sen.

Samma här. Står stort köputrymme men hotar med upplysning om jag testar belopp?

Tycker Klarnakortet fungerar utmärkt.
Dock så saknar man lite förmåner, förutom de "surprises" man får då och då i form av en påse gifflar, kaffe och bulle eller något annat smått.
Någon som kollat med Klarna om de planerar in några andra förmåner på kortet?

En fråga om Klarna kortet... Om man blir godkänd för det så förstår jag det som att du kan använda det på alla ställen som accepterar Visa, måste jag vänta tills jag får kortet hemskickat eller kan jag se kortnummer och giltighetstid i appen så att jag kan lägga in kortnumret för en betalning även om inte butiken i sig har Klarna som betalalternativ?
Vilken upplysning verkar de ta för kortet nu?
Tacksam för svar!

Kan alla/de flesta ansöka om klarna kortet nu via appen? Jag fick upp möjligheten att ansöka för nån månad sen...

Kan nämnas att jag har haft mitt skrill-kontot väldigt länge och jag vet inte om det går lika smidigt med ett ny-reggat konto.

Hej,
Tänkte kolla hur det gick med att överföra pengar från Klarna kortet till Skrill
Gick överföringen igenom?
Fick du några problem med Klarna? alltså att kortet blev spärrat eller att du blev tvungen till att återbetala allt på en gång?
Berätta mer :)

Ber om ursäkt i förväg , jag har läst 216 sidor men har fortfarande inte förstått vilka metoder som GÅR att använda för att föra över från klarna till sitt bankkort ? Någon som har ett ordentligt svar om vad som funkar nu ? :) och ev paypal hur man går tillväga isf ? , måste man ha 2 paypal isf ?

Skickar Klarna hem ett fysiskt kort i brevlådan?

Får man pappersfaktura eller är det som annars mail med Klarna?

Skickar Klarna hem ett fysiskt kort i brevlådan?

Får man pappersfaktura eller är det som annars mail med Klarna?

Faktura i brevlådan + fysiskt kort i brevlådan japp.

varför måste man länka sitt bankkonto för kortet? Dras pengarna ifrån kontot när man handlar och inte ifrån kortet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp