Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Hej,
Tänkte kolla hur det gick med att överföra pengar från Klarna kortet till Skrill
Gick överföringen igenom?
Fick du några problem med Klarna? alltså att kortet blev spärrat eller att du blev tvungen till att återbetala allt på en gång?
Berätta mer :)

som jag skrev så kunde jag överföra ca 30000 till skrill .

Nej inget kort spärrat

Kan alla/de flesta ansöka om klarna kortet nu via appen? Jag fick upp möjligheten att ansöka för nån månad sen...

Jag är inte ute efter att ansöka om kortet, men såvitt jag vet så har jag aldrig haft någon möjlighet att att ansöka om kortet, varken i appen eller på webben. Jag har bara varit nyfiken efter att ha följt diskussionen här på forumet.

Funderar på att söka det här kortet men undrade över om och i så fall vilken upplysning Klarna kommer att ta så därför ställde jag frågan i chatten:

Hej, jag funderar på att söka Klarna kortet och undrar om det kommer att tas en kreditupplysning i samband med ansökan och om ja hos vilket Bolag? Jag har Klarnakonto i dagsläget men inte kortet.
15:13
Skickar
d97e20fcd2029fd9b70e2c210ef22635.svg

Hej! Jag återkommer med ett svar snart.
Ja det stämmer, vet inte vilken bolag det kommer vara.
Detta kommer endast synas hos oss på klarna och detta påverkar inte dig i framtiden.
15:16
Skickar
ok så ni tar inte en full upplysning hos Uc som syns utåt?
15:15
Skickar
d97e20fcd2029fd9b70e2c210ef22635.svg

Vi tar en full men det syns inte någonstans än klarna

Så de tar en full men ändå inte 😵 Och de vet inte hos vilket bolag... kan det vara Bisnode då?
Ni som sökte kortet, vilken upplysning togs det på er?

Dom tar en Creditsafe - I ett senare skede på vissa (mig tex) en UC.
Vill du vara 1000% på att inte åka på full UC så undvik.

Va?? Tog de en full UC på dig som syns för alla??

Katastrof, de skriver ju på två ställen att de tar full uc som INTE syns för ngn annan!

Terry var (speciellt fall) för Klarna . Han får berätta själv. Jag har Klarna sedan länge, senast i förra veckan tog de en extra creditsafe på mig. Normalt är det creditsafe som gäller.

Terry var (speciellt fall) för Klarna . Han får berätta själv. Jag har Klarna sedan länge, senast i förra veckan tog de en extra creditsafe på mig. Normalt är det creditsafe som gäller.

Det jag reagerar på är varför svarar Klarnas kundtjänst med: "vet inte vilken bolag det kommer vara" på min fråga var de kommer inhämta en kreditupplysning. Jag tolkade det som att det kan vara Creditsafe men det kan lika gärna vara Uc.

Speciellt och speciellt. Hade ju fått creditsafe på mig men anledningen till varför man tog UC var för att jag frågade varför mitt kort var spärrat och då gjorde dom en UC på mig för att kolla.

är ATG blockat? Annars superlätt att sätta in pengar med kort och göra uttag direkt.. den har man kört förr!

Alltså jag blir inte klok på Klarna. Jag fick loss cirka 180.000 kronor därifrån.
30 augusti betalade jag rätt 10.000 till dom. Sen betalade jag 10.000 i oktober. Det gör att jag rimligtvisbör ha cirka 160.000 kvar.

Men när jag loggar in står det :

Skuld vid utskick i november 178 934,37 kr

Administrativ avgift 29,00 kr
Ränta 2 656,67 kr

Påminnelseavgift 135,00 kr

Skuld vid förfallodatum 181 755,04 kr

Hur kan jag ha 2.000 kronor mer i skuld nu än vad jag totalt har fått utbetalat?

Du kan också betala med banköverföring:

Betala från 35 795 kr

Innebär detta att om jag nu inte betalar skickas detta/delar av det till Inkasso?

Alltså jag blir inte klok på Klarna. Jag fick loss cirka 180.000 kronor därifrån.
30 augusti betalade jag rätt 10.000 till dom. Sen betalade jag 10.000 i oktober. Det gör att jag rimligtvisbör ha cirka 160.000 kvar.

Ränta 2 656,67 kr

Hur kan jag ha 2.000 kronor mer i skuld nu än vad jag totalt har fått utbetalat?

Betala från 35 795 kr

Innebär detta att om jag nu inte betalar skickas detta/delar av det till Inkasso?

Japp 35795 kr minst tyvärr. Vet ej hur snabba dom är med inkasso. Dom tog först Creditsafe på mig sen tog dom UC. Så inte bara för Terry dom tog full UC.

Japp 35795 kr minst tyvärr. Vet ej hur snabba dom är med inkasso. Dom tog först Creditsafe på mig sen tog dom UC. Så inte bara för Terry dom tog full UC.

Hur mycket har du i skuld hos dom? Dom kanske tar en ny UC om jag ringer dom så det vågar jag inte heller göra.....
Vad händer om jag bara betalar in 10.000 säger vi?

80000 från när det släpptes. Runt 70000 nu. Måste betala runt 4000 varje månad. Riktigt skitkort men vad gör man när man har panik :) Chatten kan inte hjälpa dig men skriver du ett utförligt mail och ber dom vidarebefodra det till någon som inte är 18 år och sitter i chatten kan du säkert få hjälp. Vore dumt av dom annars om du har möjligheten att betala 10000.

Grejen är att Klarna kommer jag givetvis också baka in i samlingslånet till våren men just nu kan jag verkligen inte betala det så enkelt är det :/

Hej igen , jag har skaffat skrill och fått in 5000 kr på , nu förut när jag skulle ta ut från skrill så blir jag tillfälligt blockerad ? Någon mer som vart med om detta , tänkte om de va någon säkerhets grej första gången ? Godkänd av skrill eller nått sånt ? Någon som vet om man kan kontakta dom med svenska ?

Har haft skrill i över 10 år , använde det mkt när jag spelade nätpoker. Hade hög omsättning så blev VIP och det var ju till stor fördel nu när jag kunde maxa Klarna kortet och överföra ut till mitt svenska bank-konto.

Med ett ny-reggat konto så är det ju inte alls säkert att det går lika smidigt

Ränta 2 656,67 kr

Betala från 35 795 kr

Om du inte fått klarhet i detta ännu..
Ja-du har lånat 180' och betalat 20' sen lägga det på ränta och avgifter som gör att skulden ökar. Om du inte gör något med detta kommer skulden fortsätta öka och skickas till kronofogden. Du måste ringa klarna o försöka lösa detta. Det hjälper inte att enbart betala 10' i månaden o tro att skulden ska försvinna eller att se inte lägger på ränta-det är ju räntan de lever på! Snälla-sluta ta massa lån o boka tid hos kommunens skuldrådgivare!

Sanni - Fast nu har jag totalt betalat 35.000 till Klarna. Jag skulle väl ha betalat 50.000 totalt. Jag kommer göra en inbetalning till på 5.000 imorgon.
Då har jag alltså betalat totalt 40.000 av 50.000 som jag "Borde betalat".
Då tycker jag det är konstigt att kunden inte minskat alls trots att jag kommer ha betalat 40.000

Naturligtvis tillkommer det ränta och dylikt men räntan Klarna har är väsentligt mycket lägre än ett SMS-lån så jag förstår inte varför du blandar in det i diskussionen?

Jo alltså jag fattar ju att det tillkommer ränta, det gör det ju alltid. Men inget av mina betalningar har gått till inkasso och jag kommer nu vara en månad efter.
Om jag tar lån på 180.000 - Är i fas med alla månader utom en - betalat av 40.000 så är det helt vansinnigt att min skuld inte minskat/ökat eftersom räntan hos Klarna är visserligen hög men inte "sms-låns" hög eller inkassohög...

Fast jag tänker som så - På 100.000 kronor är dröjsmålsräntan då 2400 i månaden? Eller menar du att om man missar 2 månader att man per automatik "Blir skyldig" skulden + 48.000?

Säg 10 % ränta och 24% dröjsmålsränta. 100000x(0,10+0,24)x31/365=2887

Månad2 (100000+2887)x(0,1+0,24)x30/365=2875
Så totalt att betala 100000+2887+2875.
Men jag kanske tänker fel, jag är inte säker.

Något sådant låter rimligt och så bör det ju rimligtvis vara. Men uppenbarligen missar jag något. Eller kanske klarna, dom har haft en hel del barnsjukdomar...Får nog ringa dom efter ledigheterna och kolla vad det är som gäller.

En fråga.
Har någon av er som blev "spärrad" efter att ha maxat kortet alternativt bara använt hela summan. Fått använda det igen sen?

Hur vet man vilken kredit man har? Jag nolltaxerar , de har kört Creditsafe min kreditmedömning är medel. Verkar lugnt och handla för 10.000 hittills iallafall

Bernt - Hela det hör projektet kallat "Klarna" är fyllt utav oklarheter och frågetecken...

Sanni - Fast nu har jag totalt betalat 35.000 till Klarna. Jag skulle väl ha betalat 50.000 totalt. Jag kommer göra en inbetalning till på 5.000 imorgon.
Då har jag alltså betalat totalt 40.000 av 50.000 som jag "Borde betalat".
Då tycker jag det är konstigt att kunden inte minskat alls trots att jag kommer ha betalat 40.000

Naturligtvis tillkommer det ränta och dylikt men räntan Klarna har är väsentligt mycket lägre än ett SMS-lån så jag förstår inte varför du blandar in det i diskussionen?

Skrev inte sms-lån utan "massa lån" men Nej, sms lån är ej heller att föredra.

Ditt kreditköpspris är från början mycket mer än 180000 (se klarnas räkneexempel nedan) sen började du betala av, räntan räknas varje månad på återstående totalbelopp att betala som du fick räkneexempel på tidigare av en annan anvöndare. Iom att du var sen med senaste betalning har klarna sagt upp din rätt till avbetalning och lagt på förseningsavgift och gjort en fast avbetalningsplan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande nominella årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr.

Ring när de öppnar igen så kan de hjälpa dig med de frågetecken du har. Detta är absolut inte en barnsjukdom utan ett solklart fall av hur räntan ökar för varje månad då din betalning ej täcker räntan samt amortering.

"Ditt kreditköpspris är från början mycket mer än 180000 (se klarnas räkneexempel nedan)"

Kan du utveckla detta? Du säger att mitt kreditköp är MYCKET mer än 180.000 - Vilket belopp är detta på? Vilket räkneexempel nedan hänvisar du till?

Det jag säger står fast och resten av ditt inlägg är otydligt. Jag hade ca 180.000 från början - jag har nu betalat tillbaka exakt 40.000. Menar du att Klarnas ränta (den nominella på 19.9% eller den effektiva a 29.22% motsvarar att jag nu fortfarande har samma skuldbelopp på 180.000 trots att jag betalat tillbaka 40.000 på 5 månader?

Hej,

Om man skulle hoppa över betalning en månad, hur mycket påslag får man kommande månad då? Och kommer bara en påminnelse per post?
Som jag förstår det skickar dom inte till Inkasso om man bommar betalningen en månad. Har jag förstått det rätt då?

Mvh

Hej,

Om man skulle hoppa över betalning en månad, hur mycket påslag får man kommande månad då? Och kommer bara en påminnelse per post?
Som jag förstår det skickar dom inte till Inkasso om man bommar betalningen en månad. Har jag förstått det rätt då?

Mvh
Missar du en månad så får du betala dubbelt månaden därpå.

Hallå,

Har haft Klarna liggandes i en låda länge men testade nu att göra ett köp på Skrill med det. Det blev nekat. Samma sak på Paypal.

Har de ändrat rutinerna?

Nu har jag inte orkat läsa 220 sidor, men är läget som tidigare? Man kan inte veta i förväg om ett köp går igenom eller ej? Tänkte ev köpa en bil..

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp