Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Vad betyder no limit kort sharkvics?

Fast.... det är nästan 30% ränta hos klarna.. men absolut, jag förstår att du inte vill att det syns på UC, dock så är det inte någon 5% skillnad vi pratar om här, snarare 25% och mer därtill om du inte kan betala av i den takt som avtalat.

Klarna har i princip BARA fått skit senaste 224 sidorna här. Ingen som har lovordat varesej deras ränta eller någonting annat. Men att få 180.000 UTAN att få en UC-förfrågan och utan att få skulden reggad för att du ska betala av synliga skulder - som du sedan bakar in i ett blancolån med låg ränta är nog samtligas strategi.

Tror ingen har som ambition att dras med deras ockerränta i 6 år. Inte jag iallafall. Så bra att du återigen påpekar deras skyhöga räntor till folk som tycker att det verkar vettigt med Klarna.

Vad betyder no limit kort sharkvics?
Det är när det inte finns någon övre gräns på kortet. Som sagt, äldre Amex korten. På min gamla Amex Gold hade jag ingen gräns på kortet, på min nuvarande Amex Green finns en gräns på 25000kr. Skulden/utnyttjande syns på uc nu.

Det är när det inte finns någon övre gräns på kortet. Som sagt, äldre Amex korten. På min gamla Amex Gold hade jag ingen gräns på kortet, på min nuvarande Amex Green finns en gräns på 25000kr. Skulden/utnyttjande syns på uc nu.

Innebär det att ni inte har någon gräns på vad man kan nyttja? Finns det inte ens en gräns på säg 2 miljoner?

Innebär det att ni inte har någon gräns på vad man kan nyttja? Finns det inte ens en gräns på säg 2 miljoner?

Vid större köp så ska man kontakta de för ett OK. Men per definition ska det innebära att vi inte har någon gräns, även om det säkert finns en inofficiell sådan definierad utifrån vad vi har angett att vi tjänar.

Det kan mer eller mindre stämma. Så mycket som 2mil var det nog på Platinum eller black card dock. Men kommer ihåg att Amex tog en ny UC på mig och då blev det en gräns på mitt kort. (0kr taxerade inkomst i Sverige:) egenföretagare då i dk). Men ändrades ganska snabbt när jag förklarade läget. Men normalt kunde jag använda 100-150k i månaden på kortet utan några som helst problem. Lojalitet programmet var ganska bra så jag ville ha poängen. Betalade ALLT på kortet. Från inköp till olika ställen till uttag av cash, till uteliv till uttag till räkningar mm. Köpa en bil på 300-400k på kortet (gissar jag på) hade inte varit ett problem.

Jiiises. Har betalat av till Klarna denna månaden totalt 25.000 kronor.
Positivt är att skulden numera är på 155.000
Den var ifrån början 191.000 ganska exakt. Pratat med deras kundtjänst.

Målet är att efter det här året inte ha ett enda SMS-Lån,kreditkort eller dylikt.
Samla allt i 4 stora (Gigantiska) lån där jag ligger på en kostnad a 15.000 i månaden + 15.000 i övriga fasta utgifter....

Jiiises. Har betalat av till Klarna denna månaden totalt 25.000 kronor.
Positivt är att skulden numera är på 155.000
Den var ifrån början 191.000 ganska exakt. Pratat med deras kundtjänst.

Målet är att efter det här året inte ha ett enda SMS-Lån,kreditkort eller dylikt.
Samla allt i 4 stora (Gigantiska) lån där jag ligger på en kostnad a 15.000 i månaden + 15.000 i övriga fasta utgifter....

Är det lån via Klarna eller är det Klarna konto?
Tror du fixar det galant!

Betalade ALLT på kortet. Från inköp till olika ställen till uttag av cash, till uteliv till uttag till räkningar mm.

Ett sådant förfarande kräver dock att man är restriktiv med var man handlar, med tanke på hur många butiker och restauranger som inte tar emot American Express.

Är det lån via Klarna eller är det Klarna konto?
Tror du fixar det galant!

Det är det där satans rosa kortet som vi alla skaffade när det begav sig. Fick limit på 190.000 sen slutade med att dom tog en UC på mig, räntan var sinnessjukt hög, jag kan inte se min skuld på Klarna.se (det är nog sjukast) deras kundservice är usel, tjänsten är dyr och jag är numera spärrad där fast jag betalat 50.000 på ett halvår till dom.
UNDVIK UNDVIK UNDVIK.
Men ska väl sägas att det räddade mig just i den sitautionen jag befann mig i då...

Det är det där satans rosa kortet som vi alla skaffade när det begav sig. Fick limit på 190.000 sen slutade med att dom tog en UC på mig, räntan var sinnessjukt hög, jag kan inte se min skuld på Klarna.se (det är nog sjukast) deras kundservice är usel, tjänsten är dyr och jag är numera spärrad där fast jag betalat 50.000 på ett halvår till dom.
UNDVIK UNDVIK UNDVIK.
Men ska väl sägas att det räddade mig just i den sitautionen jag befann mig i då...
Har också det kortet men ej använt än!
Vet knappt hur det fungerar men förstår om det kan lösa tilllfälliga problem!
Hur hög är räntan?

Handlade du med kortet för inte går det att ta ut kontanter

Jag handlade men av dessa 190.000 så plockade jag ut kanske 160-170.000 i kontanter genom PayGoo. Om du vill veta mer hur det fungerar läs igenom tråden där har du en utförlig beskrivning utav mig hur du ska gå till väga. Men som sagt ingenting jag rekomenderar då det är SJUKT (!) Dyrt...
Inte om du betalar i tid. Men missar du 1-2 månader är det hiskliga kostnader.

UNDVIK UNDVIK UNDVIK.

Aha! Jag fick "bara" ca 45.000 sen var det kört. Räddade mig också just då...Betalar 3000:-/mån..... Jag kan se min skuld om jag loggar in i appen! Deras kundtjänst är under all kritik ja. man kan få betalningsfri månad, eller jag fick det iallafall. Chattade med någon där på deras kundtjänst som sa att det var inga problem.Funkar om man har någon månad som är extra skit, men som sagt det läggs ju på en massa ränta och avgifter.

Jag handlade men av dessa 190.000 så plockade jag ut kanske 160-170.000 i kontanter genom PayGoo. Om du vill veta mer hur det fungerar läs igenom tråden där har du en utförlig beskrivning utav mig hur du ska gå till väga. Men som sagt ingenting jag rekomenderar då det är SJUKT (!) Dyrt...
Inte om du betalar i tid. Men missar du 1-2 månader är det hiskliga kostnader.
Hittar inte det är så mycket i tråden haha men går det att föra över till sitt konto i Swedbank skulle behöva lösa några akuta situationer

Hittar inte det är så mycket i tråden haha men går det att föra över till sitt konto i Swedbank skulle behöva lösa några akuta situationer

Ja pengarna kan hamna där på slutet jag fick ju in alla mina slantar på mitt SEB-konto så det är inga konstigheter.

Okej men är det okej att göra så?
Läste nått om att man endast kan betala med kortet och ej ta ut kontanter eller göra överföringar till andra konton’

Åh, så irriterande, har väntat i ett halvår på att det ska gå att beställa Klarna kortet på appen, har frågat två gånger i chatten och en gång fick jag till svar att min skuld på 40 000 kanske är för stor men att det kanske inte spelar roll om jag betalar ner den "vi hämtar in uppgifter utifrån ändå".
Frågade för cirka två veckor sen igen och fick till svar att Klarna kortet är något som erbjuds spontant till kunder som i ett lotteri utan någon speciell lista på vilka som ska få det först... "Håll utkik bara när du loggar in på appen så kommer alternativet att beställa Klarna kortet komma upp".

Idag fanns för första gången alternativet "beställ Klarna kortet" på min startsida i appen och när jag tryckte stod det att tjänsten tyvärr inte kan erbjudas och sen var rutan borta. : ((((

Den här syns äntligen efter ett halvår eller mer nu efter lansering och så får jag det inte. Kundtjänst sa (första gången vi hördes) att möjligheten att söka bara kommer upp först när man får söka, när man uppfyller kriterierna och har rätt till det.

Bilagor

• 4D4B1C98-A225-4D1D-91BD-EE0C651703D6.webp
    4D4B1C98-A225-4D1D-91BD-EE0C651703D6.webp
    70 KB · Visningar: 308
Tur jag har en man utan Klarna skuld som kan fixa det så att farligare räntor går ner. Blir ändå sur på att rutan att beställa kom upp bara för att ge ett nej.

Alltså det står bara så här när jag loggar in på Klarna :

Klarna Konto
Ditt konto har avslutats.
Du kan fortfarande se din historik

Jo tack jag vet det men var kan jag hålla koll på mina betalningar då?! Jiises så usla dom är jag orkar inte.

Alltså det står bara så här när jag loggar in på Klarna :

Klarna Konto
Ditt konto har avslutats.
Du kan fortfarande se din historik

Jo tack jag vet det men var kan jag hålla koll på mina betalningar då?! Jiises så usla dom är jag orkar inte.
Varför har Klarna avslutat ditt konto? Ett konto avslutas/stängs när skulden går vidare till Inkasso väl? Men om du betalar till Klarna och inte till Segoria så kan de väl inte avsluta kontot bara så där, oavsett storlek på skulden?

Mitt avtal har inte gått till inkasso eller segoria.
Betalade hela 25.000 till dom denna månadeN.
Så har det stått på mitt konto sedan jag skaffade Klarnakortet haha, sedan dag ett.
Ändå gick kortet att använda.
Märkligt sa bill.

Samma här...står att mitt konto är avslutat fast jag har en pågående delbetalning hos Klarna. Anmälde detta till Klarnas kundtjänst i Augusti!! förra året som då sa att det beror på ett omfattande tekniskt fel. Det är fortfarande inte löst...Augusti alltså...Måste chatta med Klarnas idiotiska kundtjänst varje månad för att få information om min sammantagna skuld...

Står lika för mig med att mitt konto är avslutat fast jag har pågående delbetalning och handlar då och då .Stått så sedan en väldig lång tid tillbaka . Även jag har kontaktat kundtjänst men utan lösning. Ser min sammanlagda skuld och betalningsuppgifter på mail jag får via Klarna varje månad. Så betalar via bankgiro. Tråkigt att inte kunna betala via appen dock.

Står lika för mig med att mitt konto är avslutat fast jag har pågående delbetalning och handlar då och då .Stått så sedan en väldig lång tid tillbaka . Även jag har kontaktat kundtjänst men utan lösning. Ser min sammanlagda skuld och betalningsuppgifter på mail jag får via Klarna varje månad. Så betalar via bankgiro. Tråkigt att inte kunna betala via appen dock.

Det är så hos mig med, visst det är väl bra att man får det på mailen men hade velat logga in och följa mina ärenden...

Så jävla skönt att Klarna minskar.
Från 191.000 är den nere på 129.000

Detta kort ska bort så snart som möjligt, i synnerhet med tanke på att man ändå inte kan använda pengarna man har betalat in vilket jag tycker är bedrövligt.

Så jävla skönt att Klarna minskar.
Från 191.000 är den nere på 129.000

Detta kort ska bort så snart som möjligt, i synnerhet med tanke på att man ändå inte kan använda pengarna man har betalat in vilket jag tycker är bedrövligt.
Jag kan använda mina pengar som jag betalar in

Du har inte fått ditt konto "avslutat" då misstänker jag?

Vad har du i totalskuld hos Klarna vet du det? Hur mycket betalar du per månad?

Jag undrar vad Klarna har för system för att avgöra vem som skall få kortet. Jag har blivit insläppt i värmen av Klarna såtillvida att jag får handla på faktura sedan i höstas, men något kort får jag inte. Jag har kollat ett par gånger på deras hemsida, men får nej utan att någon form av kreditupplysning tas. En dambekant fick nyligen ett kort från Klarna på posten utan att ha sökt något, även i hennes fall utan att någon kreditupplysning har tagits som hon har märkt av.

Personligen tycker jag inte att något Klarna gör makes sence...

Intressant att han Snoop Dogg (eller vad han nu kallar sig denna vecka) har investerat i Klarna...Har han månne varit inne och läst den här tråden?
Snart kan man säkert köpa jazztobak genom Klarna i USA

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp