Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

https://www.breakit.se/artikel/17930/snoop-dogg-investerar-i-klarna

Klarna har länge använt uttrycket "smoooth" för att beskriva sina tjänster och enligt grundaren och vd:n Sebastian Siemiatkowski var det så Snoop kom på tal.

Ja tjänsten är verkligen "smooth" så "smoooth" att man inte ens kan se sitt saldo eller fakturor när du loggar in.

https://www.breakit.se/artikel/17930/snoop-dogg-investerar-i-klarna

Klarna har länge använt uttrycket "smoooth" för att beskriva sina tjänster och enligt grundaren och vd:n Sebastian Siemiatkowski var det så Snoop kom på tal.

Ja tjänsten är verkligen "smooth" så "smoooth" att man inte ens kan se sitt saldo eller fakturor när du loggar in.
Som jag letat efter dig, allmän fråga, hade nystartfinans lösenkrav när du fick beviljat hos dom?

Som jag letat efter dig, allmän fråga, hade nystartfinans lösenkrav när du fick beviljat hos dom?

Japp på det dom faktiskt löste. Bla en skuld hos KFM. Men undvik så gott det går. Dom är USLA på verkligen allt. Sämsta banken jag haft & göra med.

Bara jag som inte ser kortet i appen idag?

Någon som har Klarna kortet med samma problem? Mitt kort är helt borta i appen och på hemsidan. Testade ett köp för 15 kr på ICA nyss och fungerade ej. Har stort köputrymme. Står beställ ett Klarna kort nu där jag hade mitt kort tidigare. Har dom råkat ta bort mitt kort? Har pratat med kundtjänst men dom är ju.. ursäkta språket.. helt värdelösa!

Någon som har Klarna kortet med samma problem? Mitt kort är helt borta i appen och på hemsidan. Testade ett köp för 15 kr på ICA nyss och fungerade ej. Har stort köputrymme. Står beställ ett Klarna kort nu där jag hade mitt kort tidigare. Har dom råkat ta bort mitt kort? Har pratat med kundtjänst men dom är ju.. ursäkta språket.. helt värdelösa!
Mitt e där, kortnr syns iaf, köputrymme stort står det fortfarande!

Mitt syns och handlade med kortet idag

Japp fungerar som vanligt förutom att man inte kan ta ut kontanter. Helt sjukt att mitt kort bara kan försvinna och att inte ens 3 olika personer på kundtjänst kan säga varför. Kan inte ge svar på en enda fråga.

Japp fungerar som vanligt förutom att man inte kan ta ut kontanter. Helt sjukt att mitt kort bara kan försvinna och att inte ens 3 olika personer på kundtjänst kan säga varför. Kan inte ge svar på en enda fråga.
Ja märkligt! Dåligt av dom!

Ni som använt kortet funkar det som vanligt bank kort man betalar med det som vanligt och slår sin kod!
Går det i mataffärer!
Betalar man i efterhand att summan läggs på delbetalning klarna faktura

Bedrövligt... kräv att ansvarig högre upp ringer dig så du får en vettig förklaring. Kundtjänst är inte så villiga att göra så men för några år sedan krävde jag det och stod på mig och till slut så blev jag uppringd av en högre uppsatt person (t o m 2 st) inom Klarna så jag fick hjälp.

Åh, så irriterande, har väntat i ett halvår på att det ska gå att beställa Klarna kortet på appen, har frågat två gånger i chatten och en gång fick jag till svar att min skuld på 40 000 kanske är för stor men att det kanske inte spelar roll om jag betalar ner den "vi hämtar in uppgifter utifrån ändå".
Frågade för cirka två veckor sen igen och fick till svar att Klarna kortet är något som erbjuds spontant till kunder som i ett lotteri utan någon speciell lista på vilka som ska få det först... "Håll utkik bara när du loggar in på appen så kommer alternativet att beställa Klarna kortet komma upp".

Idag fanns för första gången alternativet "beställ Klarna kortet" på min startsida i appen och när jag tryckte stod det att tjänsten tyvärr inte kan erbjudas och sen var rutan borta. : ((((

Har du kopplat ditt vanliga bankkonto i Klarna appen?
Först efter att ditt vanliga konto är kopplat kan du söka om Klarnakortet..

Har du kopplat ditt vanliga bankkonto i Klarna appen?
Först efter att ditt vanliga konto är kopplat kan du söka om Klarnakortet..

Ja det tror jag. Ska kolla igen. Tack. Men jag har ju som sagt 40k där och har inte varit i tid med betalningar så jag tror det är lite kört för tillfället.

Ja det tror jag. Ska kolla igen. Tack. Men jag har ju som sagt 40k där och har inte varit i tid med betalningar så jag tror det är lite kört för tillfället.

Ok, jo det kan ju säkert göra att du inte får erbjudande om kortet.
Men kolla för säkerhetsskull!
Själv fick jag inget erbjudande om ansökan förrän mitt konto var kopplat.

Jag fick, eller kunde söka efter en tid. Men jag blev nekad. Har nog göra att jag är "bannad" där efter min skuldsanering och Klarna var nog med i denna "röra" . Spelar egentligen inger roll för mig. Finns andra vägar dock.

Jag var ju korkad nog att ta för givet att man MINST skulle få behålla sin kreditgräns om man skött betalningarna och inte hållit på att försöka ta ut pengarna.
Jag köpte en Macbook, jag har handlat på det när jag var utomlands, och bara använt det som ett vanligt betalkort helt enkelt.

Eftersom macen kostade så mkt, och resan drog iväg hamnade jag på ca 80000kr i kreditgräns.
Jag betalade av 50000kr direkt, månaden efter resten.
Nästa gång jag använde mig av kortet var min kreditgräns nere på 25000kr.
Nu är den nere på 12000kr.

Är det för att man betalar tillbaka för snabbt?
Så jävla märklig bank, jag önskar fan dom allt dåligt i världen.
Collector borde fan passa på och ta över branschen nu när alla hatar Klarna så mkt.

Jag var ju korkad nog att ta för givet att man MINST skulle få behålla sin kreditgräns om man skött betalningarna och inte hållit på att försöka ta ut pengarna.
Jag köpte en Macbook, jag har handlat på det när jag var utomlands, och bara använt det som ett vanligt betalkort helt enkelt.

Eftersom macen kostade så mkt, och resan drog iväg hamnade jag på ca 80000kr i kreditgräns.

Collector borde fan passa på och ta över branschen nu när alla hatar Klarna så mkt.

Det verkar märkligt agerat av dom, att alla hatar klarna är nog ganska långt borta tror jag.

Jag är också lite fundersam. Hade 46000 på Klarna, betalade av allt en månad och handlade sedan under några månader men fick bara handla för 39000 sedan ströps köpgränsen. Frågade varför jag inte hade 7000 kvar i köputrymme när jag hade visat att jag kunde betala nästan 50000 på en månad men fick som svar att det är olika, att uppgifter tas in, eller att jag hade varit sen med en räkning men det hade jag inte varit.
Klarna kanske vill undvika att folk ska ha stort köputrymme och inte kunna betala en vacker dag, vad vet jag. Jag tycker man borde bli varnad i stil med "betalar du av hela beloppet på bara en månad sänker vi din köpgräns"... tycker det tvärtom borde leva till ett ökat förtroende för kunden.

Det verkar märkligt agerat av dom, att alla hatar klarna är nog ganska långt borta tror jag.

Det stämmer att folk tycker det är super att få hem på faktura.
Men deras TrustPilot var ett tag helt sinnesjuk, var komik att läsa. Dom verkar ha höjt sig sedan dom anställde mer personal.

https://se.trustpilot.com/review/klarna.com/sv?languages=sv&stars=2

Men jag fasthåller att Collector borde göra en "attack". Klarnas många bäckar små avgifter och sedan deras konto med dubbla räntan mot Collectors. Typ.

Det stämmer att folk tycker det är super att få hem på faktura.
Men deras TrustPilot var ett tag helt sinnesjuk, var komik att läsa. Dom verkar ha höjt sig sedan dom anställde mer personal.

https://se.trustpilot.com/review/klarna.com/sv?languages=sv&stars=2

Det är sjutusen omdömen och Klarna har hur många kunder? Många miljoner. Säg att det är en promille eller två av deras kunder som har lämnat omdöme på Trustpilot. Dåligt underlag, som nog heller inte är representativt, då det alltid finns en risk att missnöjda kunder är extra sugna på att sätta betyg.

Detta har det säkert svarats på men vilken UC tar Klarna när man ansöker om Klarna kortet, är det olika beroende på hur stort köp? Kan jag på nått sätt betala andra räkningar med det kortet?

På frågan om dom tar UC, eller rättare sagt jag blev förbannad för att dom tog en UC på mig, Detta är deras respons :

Hej igen x!

Jag ber om ursäkt för att mitt svar till dig har dröjt.

Jag har nu undersökt ditt ärende närmare gällande kreditupplysningen och i enlighet med Konsumentkreditlagen §12 måste Klarna pröva om konsumenter har ekonomiska förutsättningar att fullgöra vad han eller hon åtar sig enligt kreditavtalet.

Vidare har Klarna har begärt upplysningen i enlighet med §9 i Kreditupplysningslagen, på grund av det ingångna kreditavtalet mellan dig och Klarna.

I vår dataskyddspolicy informerar vi om att dina personuppgifter kan komma att delas med kreditupplysningsföretag i syfte att bedöma din kreditvärdighet när du ansöker om att använda Klarnas betalmetoder, och skydda dig och andra kunder från bedrägerier. Vi kan därför inte ta bort kreditupplysningen då den inte är felaktig.

Hör gärna av dig om du har ytterligare funderingar kring detta.

Med vänlig hälsning

x
Kundservicerepresentant

Bara jag som inte kan dela upp köp i appen just nu? Får bara uppdelningen misslyckades, försök igen senare.

Trådens namn verkar vara konstigt?

Men hur som :

Hej igen!

När du har valt att genomföra köp med oss har du godkänt våra kreditvillkor.
I våra kreditvillkor står det att en kreditupplysning kan komma att tas när man väljer att använda Klarnas betalmetoder. I villkoren som du har godkänt står det även att dina personuppgifter kan komma att delas med kreditupplysningsföretag, leverantörer av tjänster för identitetsuppslag och förebyggande av bedrägerier, i syfte att bedöma din kreditvärdighet när du ansöker om att använda Klarnas betalmetoder, samt för att bekräfta din identitet och adress.

Jag har sett till att ta din feedback vidare internt gällande att det ska förtydligas i våra villkor om att en UC kan komma att tas när man väljer att använda sig utav våra betalmetoder.

Återkom gärna om du har fler frågor.

Med vänlig hälsning

Verkar som man inte kan komma ifrån klara som aktör av betallösningar.
Nu senast köpte jag begravningsbukett och eftersom jag om möjlighet ges vill betala med faktura och inte med kort så var det återigen Klarna som var fakturautställaren.
Men eftersom jag i övrigt inte har något med Klarna att göra så är det helt okey för mig.
Har heller aldrig fått något papper på kreditförfrågan eller vad det nu heter från Klarna.

Däremot fick jag papper från något som heter Creditsafe när jag bytte elleverantör.
Var faktiskt på väg att slänga kuvertet då jag först trodde det var ett låneföretag.

Men hur blir det när Klarna får sitt banktillstånd (eller kanske har fått)? Blir det striktare regler och större insyn i hur Klarna agerar i sin låneverksamhet och sin kreditgivning?

Klarna har beviljats banktillstånd av Finansinspektionen för två år sedan.

Nu kan även jag få ett Klarna-kort, ser jag i appen. Tar de UC om man börjar använda det? Syns kortet på UC?

Nu kan även jag få ett Klarna-kort, ser jag i appen. Tar de UC om man börjar använda det? Syns kortet på UC?

UC kan du råka ut för och lär nog göra det. I början lyckades vissa använda det utan att få en förfrågan registrerad.

Jag har aldrig åkt på någon UC. När kortet var nytt hade jag som max en utnyttjad kredit på runt 65K-70K.
De enda upplysningarna de tog då var Creditsafe, när jag ville kontrollera mitt kreditutrymme.

Idag har jag en utnyttjad kredit på 8000 kr. Och även där har de bara tagit Creditsafe på mig.

Men jag kanske haft flyt hittills.

Men vadå har dom creditsafe ibland och klarna ibland? Låter märkligt...?

Hej igen!

När du har valt att genomföra köp med oss har du godkänt våra kreditvillkor.
I våra kreditvillkor står det att en kreditupplysning kan komma att tas när man väljer att använda Klarnas betalmetoder. I villkoren som du har godkänt står det även att dina personuppgifter kan komma att delas med kreditupplysningsföretag, leverantörer av tjänster för identitetsuppslag och förebyggande av bedrägerier, i syfte att bedöma din kreditvärdighet när du ansöker om att använda Klarnas betalmetoder, samt för att bekräfta din identitet och adress.

Jag har sett till att ta din feedback vidare internt gällande att det ska förtydligas i våra villkor om att en UC kan komma att tas när man väljer att använda sig utav våra betalmetoder.

Återkom gärna om du har fler frågor.

Med vänlig hälsning

R
Kundservicerepresentant

Klarna Bank AB (publ)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp