Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Jag kan fortfarande inte handla där Klarna står för betaltjänsterna, inte ens för 1 krona som det kostar med provabonnemang av Göteborgs-Posten. Jag vill alltså inte ha faktura eller avbetalning, utan bara handla med mitt vanliga bankkort. Kontaktat Klarna otaliga gånger men de löser inte problemet, så inga internetköp för mej där Klarna står för betallösningen :(

Men du har ett gäng anmärkningar va?

Men du har ett gäng anmärkningar va?
Japp det har jag, men det handlar om att det inte går att handla med mitt bankkort eftersom Klarna står för betallösningen, ungefär som Paypal eller liknande. Enligt Klarna själva ska jag kunna handla, men det fungerar inte i praktiken. Det fungerar inte heller att handla i butik, via vanlig terminal, om de valt Klarnas betallösning... Anmärkningar eller ej så måste jag ju kunna handla med mitt bankkort om jag har täckning på kontot, ingen tar emot kontanter längre.

Klarnas kundtjänst är ett skämt, var i kontakt med dom igen eftersom mitt kort är spärrat fortfarande, trots ingen skuld. De bollade mig vidare, som vanligt. Förra gången skulle det ta två, tre veckor att fixa till det. Nu sa de att ja vi skyndar oss men det kan ta upp till tre veckor, va fan är det som tar sån jävla tid. Sitter lite dåligt till nu eftersom jag prioriterat att betala klarna kortet i första hand för att jag hade hög kredit där. Man kan inte lita på det, helt plötsligt var jag ej kreditvärdig trots att jag betalat alla fakturor i tid. Skitkort och urkass kundtjänst

Klarnas kundtjänst är ett skämt, var i kontakt med dom igen eftersom mitt kort är spärrat fortfarande, trots ingen skuld. De bollade mig vidare, som vanligt. Förra gången skulle det ta två, tre veckor att fixa till det. Nu sa de att ja vi skyndar oss men det kan ta upp till tre veckor, va fan är det som tar sån jävla tid. Sitter lite dåligt till nu eftersom jag prioriterat att betala klarna kortet i första hand för att jag hade hög kredit där. Man kan inte lita på det, helt plötsligt var jag ej kreditvärdig trots att jag betalat alla fakturor i tid. Skitkort och urkass kundtjänst

Fy fan alltså. jag har också prioriterat dom lite halvsmått i hopp om att kunna använda kortet. Men icke mer!!

Fyfasen så irriterande. Nej, jag litar inte heller på Klarna. Man tror ju att man ska kunna använda pengarna igen om man betalar ner skulden. Jag har betalat av 17 000 men får inte köpa en bussbiljett fast jag gått från studier till heltidsjobb. Blir så arg på Klarna men vad ska man göra.
Känns inte bra. Det hade varit en välbehövlig livlina om man fått Klarnakortet med det utrymme som man betalat ner från sin största skuld där.
Bensin och mat i mängder och fler lån borta. Skitklarna.

Det här med delbetalning. Hur hur få delbetalningskonto. Nån som vet något om detta? Någon som fått inkasso från Klarna pga kortet?

Det här med delbetalning. Hur hur få delbetalningskonto. Nån som vet något om detta? Någon som fått inkasso från Klarna pga kortet?

Yes. Enligt klarna så görs ytterligare kreditupplysningar efter man använt sitt kort som sedan avgör om du kommer kunna delbetala köpen eller ej: även om du kunnat nyttja 100.000 på kortet är det inte alls säkert att detta går att delbetala oavsett vad som står.

Det framkommer ÖVERALLT och de marknadsför kortet med att det kommer gå att delbetala vilket även deras kundtjänst uppger. Detta är som sagt inte alls säkert. Jag har haft oändliga diskussioner om detta med klarna då det inte står någonstans i några villkor att ytterligare kreditupplysningar kommer att tas för att få delbetala.

Jag har bestridit ärendet och skickat det vidare till finansinspektionen.

Dom är så usla fy fan alltså. Gör absolut ingenting rätt. Ofattbart.

Ofattbart att det kan vara tillåtet att först ge kredit på 50 till 100-tusen och mer ändå och sedan inte ha chans till delbetalning som ett vanligt kreditkort. Jag har klagat på och bestridit min faktura där nu så får vi se hur detta slutar.

Du menar att du fick handla för 100.000 men dom vill att du betalar hela summan redan månaden efter?

Hade ca 60.000 i kredit först. Efter jag handlat så ströps den till 35000 kr. Efter någon vecka fanns det utrymme för 15.000 till. Nu har jag en faktura på 35 som inte går att delbetala.

Hade ca 60.000 i kredit först. Efter jag handlat så ströps den till 35000 kr. Efter någon vecka fanns det utrymme för 15.000 till. Nu har jag en faktura på 35 som inte går att delbetala.

Det känns ju lite oroande, vi har ca 35 000 på klarnakortet, var det kortet eller konto du hade? Med en vanlig lön utan vidare sparande kan man inte prioritera att betala 35 000 på ett bräde så lätt :/

Som sagt samma här. Läs villkoren. Det framkommer INGENSTANS att det inte kommer gå att delbetala.

Snarare tvärtom. Vad säger kundtjänst till dig @Badboll?

B0C7E802-5982-4984-B038-3CF51B44448A.webp

Fy var sjukt! :( Bestrid och anmäl! :mad:

Som sagt samma här. Läs villkoren. Det framkommer INGENSTANS att det inte kommer gå att delbetala.

Snarare tvärtom. Vad säger kundtjänst till dig @Badboll?

Visa bilaga 499

Dom säger att dom inte kan garantera att en 14-dagars faktura går att göra om till en delbetalning i efterhand...och det går inte i mitt fall då tydligen. Har skickat klagomål till dom och bestridit om detta. Det måste ju vara många fler som råkar ut för detta...

Man kan ju vanligtvis välja att betala ett lägsta belopp, annars kan man ju vanligtvis delbetala visa köp över 200 kr.
Detta väljer man i appen, då flyttas de från kortfakturan till kontofakturan.

Sen att det väljer att begränsa alla olika slags alternativ för vissa beror väl på olika saker, men de anser inte personen som kreditvärdig längre.

Man kan ju vanligtvis välja att betala ett lägsta belopp, annars kan man ju vanligtvis delbetala visa köp över 200 kr.

Sen att det väljer att begränsa alla olika slags alternativ för vissa beror väl på olika saker, men de anser inte personen som kreditvärdig längre.

Jo, man måste klicka på varje köp att det ska delbetalas och det kanske många inte sett.

Men då borde de väl ändå vara tvugna att upplysa om detta innan köp och nödvändigtvis inte efter?!

Inte läst på villkoren, men det borde framgå på något vis att delbetalning inte alltid godtas..

Inte läst på villkoren, men det borde framgå på något vis att delbetalning inte alltid godtas..

Men det gör det inte. Har läst samtliga villkor. Klarnas kundtjänst säger till och med att ”Jag kan se att det inte framgår”...

Det brukar indikeras med hjälp av att köputrymmet beskrivs som ”stort” eller ”begränsat” men problemet många upplever är att det plötsligt stryps eller att man betalar igen mycket utan att veta att man omprövas trots marginellt förändrad sits och bedöms inte få handla mer alls.
Jag har 17 000 under min tidigare gräns och får inte handla bussbiljett för 18 kr och skulden stiger 15 kr per dag.

Ni som fått stor räkning, man får en betalningsfri månad per år i klarna konto, om det gäller kortet får ni lite extra tid på er att trolla fram den större summan och vinner lite tid... vet inte om det fungerar

Det brukar indikeras med hjälp av att köputrymmet beskrivs som ”stort” eller ”begränsat” men problemet många upplever är att det plötsligt stryps eller att man betalar igen mycket utan att veta att man omprövas trots marginellt förändrad sits och bedöms inte få handla mer alls.
Jag har 17 000 under min tidigare gräns och får inte handla bussbiljett för 18 kr och skulden stiger 15 kr per dag.

Men här handlade det ju om att det inte går att delbetala alls om jag inte missförstod. För mig har köputrymmet alltid varit 30.000. Ju mer jag handlade desto mer begränsat blev köputrymmet såklart. Hörde mig för med kundtjänst flera gånger som sa att det skulle gå att delbetala. Vilket sedan inte gick och hela skulden skickades till inkasso.

Men här handlade det ju om att det inte går att delbetala alls om jag inte missförstod. För mig har köputrymmet alltid varit 30.000. Ju mer jag handlade desto mer begränsat blev köputrymmet såklart. Hörde mig för med kundtjänst flera gånger som sa att det skulle gå att delbetala. Vilket sedan inte gick och hela skulden skickades till inkasso.

Ja okej... det är riktigt dåligt. För om inkasso inte delar den betalningen är man väl i KF klorna

Ja, det är nog till och med så att det inte ens står i avtalet att man kan delbetala, utan det talas om autogiro direkt när man handlar, eller månadsfaktura:

"12. Återbetalning

12.1. När du ansöker om ditt Kort kan du välja hur du ska betala de Transaktioner du genomför med ditt Kort. Du kan antingen välja att betala dina korttranskationer med en kort räntefri kredit, så kallad Månadsfaktura, eller genom en kombination av faktura och ditt bankkonto genom autogiro.

12.1.1. Om du har valt att samla dina korttransaktioner på en Månadsfaktura kommer alla Transaktioner du gör med ditt Kort, oavsett om du gör köp i en fysisk eller onlinebutik, att samlas i en sådan Månadsfaktura i enlighet med de villkor som visas vid ansökan."

Ja, det är nog till och med så att det inte ens står i avtalet att man kan delbetala, utan det talas om autogiro direkt när man handlar, eller månadsfaktura:

"12. Återbetalning

12.1. När du ansöker om ditt Kort kan du välja hur du ska betala de Transaktioner du genomför med ditt Kort. Du kan antingen välja att betala dina korttranskationer med en kort räntefri kredit, så kallad Månadsfaktura, eller genom en kombination av faktura och ditt bankkonto genom autogiro.

12.1.1. Om du har valt att samla dina korttransaktioner på en Månadsfaktura kommer alla Transaktioner du gör med ditt Kort, oavsett om du gör köp i en fysisk eller onlinebutik, att samlas i en sådan Månadsfaktura i enlighet med de villkor som visas vid ansökan."

I något annat avsitt om klarnakonto då?

I något annat avsitt om klarnakonto då?

Där står det att det görs en upplysning INFÖR varje köp, inte efteråt.

Å andra sidan står ju detta som jag bifogade tidigare:

Bilagor

• E67F379D-D7DB-4DCA-AF50-7D1E5ECE8F97.webp
    E67F379D-D7DB-4DCA-AF50-7D1E5ECE8F97.webp
    80.2 KB · Visningar: 458
Ni som fått stor räkning, man får en betalningsfri månad per år i klarna konto, om det gäller kortet får ni lite extra tid på er att trolla fram den större summan och vinner lite tid... vet inte om det fungerar
Vad kan man se att man kan få en betalningsfrimånad?

Där står det att det görs en upplysning INFÖR varje köp, inte efteråt.

Å andra sidan står ju detta som jag bifogade tidigare:

Otroligt konstigt att det inte nämns i villkor..
Blir ju väldigt svårt att hävda att man inte får det man lovats om det inte finns med där..

"12. Återbetalning

Och vid ansökan säger dom att det kommer gå att delbetala...

Och vid ansökan säger dom att det kommer gå att delbetala...

Ja så kanske det är, men står det inte med i villkoren så är det kanske ingen självklar rättighet? Jag har också ett Klarna-kort, och det enda jag kan se är att man kan välja i appen mellan att köpen skall dras från konto eller komma på faktura, alternativt så ställer jag in ett belopp så dras alla köp upp till det direkt och så kommer resten på faktura. Jag ser inte att det står någonstans att jag har rätt att dela upp fakturan... Och som sagt, jag ser det heller inte I villkoren för kortet.

Ja så kanske det är, men står det inte med i villkoren så är det kanske ingen självklar rättighet? Jag har också ett Klarna-kort, och det enda jag kan se är att man kan välja i appen mellan att köpen skall dras från konto eller komma på faktura, alternativt så ställer jag in ett belopp så dras alla köp upp till det direkt och så kommer resten på faktura. Jag ser inte att det står någonstans att jag har rätt att dela upp fakturan... Och som sagt, jag ser det heller inte I villkoren för kortet.

När jag skaffade kortet fick jag välja hur jag ville betala. Valde delbetalning. Men de tycks ju ha ändrat det

Det jag undrar över,har fått hem klarnas rosa kreditkort "smoooth".Fattar inte riktigt hur man ska aktivera den.Hittar ingen information i min sida hos dom mer än att den är kopplad till månadsfakturan.Läste också om att villkoren för att få den ,man får inte ha betalningsanmärkningar.Och jag har ju 2 st betalningsanmärkningar är det som gör att jag inte kan aktivera den.I sådana fall fattar jag inte varför dom har gett den till mig just nu?
Någon som har råkat ut för samma sak?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp