Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Det jag undrar över,har fått hem klarnas rosa kreditkort "smoooth".Fattar inte riktigt hur man ska aktivera den.Hittar ingen information i min sida hos dom mer än att den är kopplad till månadsfakturan.Läste också om att villkoren för att få den ,man får inte ha betalningsanmärkningar.Och jag har ju 2 st betalningsanmärkningar är det som gör att jag inte kan aktivera den.I sådana fall fattar jag inte varför dom har gett den till mig just nu?
Någon som har råkat ut för samma sak?

Jag tror man bara börjar använda kortet.
Din inkomst kanske såg bra ut och du inte har nyttjat utrymme sen innan?

Det jag undrar över,har fått hem klarnas rosa kreditkort "smoooth".Fattar inte riktigt hur man ska aktivera den.Hittar ingen information i min sida hos dom mer än att den är kopplad till månadsfakturan.Läste också om att villkoren för att få den ,man får inte ha betalningsanmärkningar.Och jag har ju 2 st betalningsanmärkningar är det som gör att jag inte kan aktivera den.I sådana fall fattar jag inte varför dom har gett den till mig just nu?
Någon som har råkat ut för samma sak?

Det är nog bara att börja handla med det. Jag hade fyra eller fem betalningsanmärkningar när jag fick mitt kort. Klarna verkar inte vara så nogräknade.

Är det bara paygoo metoden som funkar om man vill få kontanter med klarna kortet ?? Eller finns det något mer smidigt sätt??

Paygoo har jag kört.

Inget annat sätt då?? Hade varit gött att slippa springa till pressbyrån varje gång då paygoos hemsida för påladdning legat nere i evigheter.

Inget annat sätt då?? Hade varit gött att slippa springa till pressbyrån varje gång då paygoos hemsida för påladdning legat nere i evigheter.

Ställ dig på närmaste mack och säg att man får tanka för 1100 på ditt Klarnakort om du får tusen kronor i handen. Jag hade nappat direkt.

Jag hade trott att det var ett bedrägeri på gång :D

Om det e anslutet till Apple Pay så kan man använda det på spelsidor som tar detta. Använt det på svenska spel och Betway ex. Sedan när du vinner som man alltid görkan man ta ut pengarna o dra till Karibien. Skämt o sido men dessa sidor tar klarna.

Nu funkar det att fylla på via paygoos hemsida så passa på innan den kraschar igen..

Kan man nånstans i appen se hela sitt kortnummer? Eller måste man vänta tills man får hem kortet innan man kan använda det? Ser första och sista siffrorna men sen är några stjärnor så att säga...

Om jag betalar en tv på Elgiganten.se med klarna kortet och sedan gör en retur i butik, tror ni jag lyckas få in pengarna på ett annat kort?

Om jag betalar en tv på Elgiganten.se med klarna kortet och sedan gör en retur i butik, tror ni jag lyckas få in pengarna på ett annat kort?
Tror inte dom kommer uppmärksamma att det inte är samma kort, om det nu görs manuell kreditering vilket jag Tror dom gör. Är det någon automatmakulering som makulerar hela köpet i ett så kommer det automatiskt gå på det kort pengarna kom från utan att du ens behöver visa upp något kort.

Prova på en mindre grej först? Fast det kanske är olika procedur. Jobbigt om man chansar och det inte funkar, fast klarnautrymmet borde komma tillbaka iofs.

Prova på en mindre grej först? Fast det kanske är olika procedur. Jobbigt om man chansar och det inte funkar, fast klarnautrymmet borde komma tillbaka iofs.

Borde vara samma oavsett belopp

Har köpt skor på Footway med Klarnakortet - vilka jag returnerade då de inte passade. Fick köpesumman insatt på mitt bankkonto...

Nya strikta regler sen årsskiftet angående returer på elg, antingen samma kort eller presentkort. Och ja jag är helt säker då jag jobbar där.

Det är så det ska vara i alla fall. Presentkort skulle jag vägra, då står man med risken att betalat för en tv man inte har kvar och inte få en krona tillbaka om stället går i konkurs, och Elgiganten är i en bransch där saker verkar gå i kk litr väl ofta.

Det är så det ska vara i alla fall. Presentkort skulle jag vägra, då står man med risken att betalat för en tv man inte har kvar och inte få en krona tillbaka om stället går i konkurs, och Elgiganten är i en bransch där saker verkar gå i kk litr väl ofta.[/QUOTE
Sedan penningtvättlagen skärptes förra året har allt blivit tuffare gällande sånt

Hej! Har ni något tips på hur jag tar ut pengar via klarnakortet med förutsättningarna att jag är spärrad på spelpaus samt är utomlands? Har inget Paygoo heller... tack!

Hej! Har ni något tips på hur jag tar ut pengar via klarnakortet med förutsättningarna att jag är spärrad på spelpaus samt är utomlands? Har inget Paygoo heller... tack!

Grundtanken är att man inte ska ta ut kontanter. Testa att få runda av uppåt i butik kanske

Hej allihopa. Jag skaffade ett klarna kort i juli 2018 och maxade det så gott jag kunde, min köpgräns var ca 60.000 kr. Efter att jag nått denna gräns kom det senare en faktura på hela beloppet, jag trodde att jag skulle kunna delbetala men tydligen gick ej detta så hela betalningen förföll till inkasso, detta är nu avbetalt sedan 4 månader tillbaka.

Till min förvåning så kan jag nu använda mitt klarna kort igen? Köpgränsen ligger på ca 40.000 kr enligt appen, kan detta verkligen stämma? Enligt klarna är man spärrad i 3 år från deras tjänster från och med att en faktura gått vidare till deras inkassobolag. Erfarenheter någon?

Hej allihopa. Jag skaffade ett klarna kort i juli 2018 och maxade det så gott jag kunde, min köpgräns var ca 60.000 kr. Efter att jag nått denna gräns kom det senare en faktura på hela beloppet, jag trodde att jag skulle kunna delbetala men tydligen gick ej detta så hela betalningen förföll till inkasso, detta är nu avbetalt sedan 4 månader tillbaka.

Till min förvåning så kan jag nu använda mitt klarna kort igen? Köpgränsen ligger på ca 40.000 kr enligt appen, kan detta verkligen stämma? Enligt klarna är man spärrad i 3 år från deras tjänster från och med att en faktura gått vidare till deras inkassobolag. Erfarenheter någon?
Tror klarna använder olika inkassobolag men jag har också fått en (liten) betalning till inkasso av misstag och då blivit beviljad efter det. Men det var bara delbetalning genom internet/klarnas engångskort. Undrade själv varför eftersom jag hörde om spärren också.
Fast har inte blivit beviljad klarna kortet än...

Tror klarna använder olika inkassobolag men jag har också fått en (liten) betalning till inkasso av misstag och då blivit beviljad efter det. Men det var bara delbetalning genom internet/klarnas engångskort. Undrade själv varför eftersom jag hörde om spärren också.
Fast har inte blivit beviljad klarna kortet än...

såhär svarade dom nu:
Normalt sett så brukar det ta ett tag innan det går att handla på kredit igen efter att kontoskulden gått vidare till inkasso. Men i detta fallet så verkar det vara lite annorlunda. Själva kontot ligger inte på inkassostatus hos oss längre (vilket det brukar göra ett tag även efter skulden blivit betald till inkasso) och ett köp gick ju igenom så det verkar som det ska fungera.

såhär svarade dom nu:
Normalt sett så brukar det ta ett tag innan det går att handla på kredit igen efter att kontoskulden gått vidare till inkasso. Men i detta fallet så verkar det vara lite annorlunda. Själva kontot ligger inte på inkassostatus hos oss längre (vilket det brukar göra ett tag även efter skulden blivit betald till inkasso) och ett köp gick ju igenom så det verkar som det ska fungera.

Fantastiskt system dom har, ingen verkar veta hur det funkar och ingen vet varför

Tänkte även fråga här om någon vet om klarna kortet påverkas negativt om man samtidigt använder sitt klarna konto? Eller är dessa helt oberoende av varandra?

Tänkte även fråga här om någon vet om klarna kortet påverkas negativt om man samtidigt använder sitt klarna konto? Eller är dessa helt oberoende av varandra?

Du har en total summa, sen hur du fördelar det är upp till dig.

Men är du beviljad 60 000, och köper något på klarna konto för ex 12 000, så kommer du bara kunna nyttja 48 000 på kortet.

Nu har jag begränsat köputrymme enligt appen. Var tydligen otroligt känsligt att betala 12 kr i en pautomat🙄

Vet någon om man fortfarande kan överföra via paypal med klarna kortet?

Nu har jag begränsat köputrymme enligt appen. Var tydligen otroligt känsligt att betala 12 kr i en pautomat🙄
Vilket skämt.... alltså hur kan de hålla på så här?!!

Vilket skämt.... alltså hur kan de hålla på så här?!!

Jag hade inte noll utnyttjat innan heller, utan ca 1100kr. Testade någon gång innan och hade köpgräns på 85000 eller så. Nu får jag ok på 2000 kr till bara, känns väldigt svajigt

Jag hade inte noll utnyttjat innan heller, utan ca 1100kr. Testade någon gång innan och hade köpgräns på 85000 eller så. Nu får jag ok på 2000 kr till bara, känna väldigt svajigt
Undrar om Klarna ens vet att det är så??? Det ger deras produkt väldigt dåligt rykte!

Fint om du är påväg till den lokala B&O affären för att köpa tv’n som du alltid har drömt om, när du parkerar så betalar du med med klarna sen kan du inte ens köpa en 22” på maxi :)

Haha ja jag betalade ner klarna från 47-30 000 på ett år, alltså 17 000 och fick ändå inte en bussbiljett.
Sen betalade jag ner klarna från 30 000 till 0 kronor, hoppades ha en panikbuffert där men kunde ta två matbeställningar på Ica á 2500 kr sammanlagt sen var det totalstopp överallt.

Betalade även in ca 50 000 april 2018.
Alla stora betalningar plus månadsbetalningar borde ge dem en hint om att man sköter sig.

Har du 0 kronor utnyttjat hos dom nu då?

Fint om du är påväg till den lokala B&O affären för att köpa tv’n som du alltid har drömt om, när du parkerar så betalar du med med klarna sen kan du inte ens köpa en 22” på maxi :)

Typ. Man tror man ska bjuda på lax och hummer men får bjuda på mört.. "du vet klarnakortet...."

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp