• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Blenda

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 Mars 2019
Meddelanden
479
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Oftast är det ju Creditsafe som tas men någon har fått UC (full UC vet jag inte?)
”Om en kreditupplysning tas för ditt köp hos Klarna kommer du att få en kopia på kreditupplysningen via mejl eller post. Kreditupplysningen delas endast med dig och Klarna och påverkar inte din kreditvärdighet”. Det står så här på deras hemsida så det kan ju inte vara full UC.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Marcusson

Medlem
Poäng: 2
Blev medlem
23 September 2017
Meddelanden
9
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Vad är egentligen fördelen med att välja klarnakortet? I jämförelse med t.ex Revolut, PFC eller går det inte ens att jämföra? Tänkte köpa en resa till dubai nu
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
Var tvungen att släppa mitt Klarna till inkasso för tillfället, sergelis eller liknande heter deras inkassobolag.
Kommer sköta mina betalningar hos dom men jag undrar om man nu är "bannad" att anlita Klarna för all framtid eller?
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 636
Mottagna reaktioner
1 180
Poäng
927
Det här är iofs rätt många år sedan men hade då en mindre skuld hos inkasso. Blev ganska omgående bannad av Klarna och fick efter det ”jobba” upp mig och bevisa för Klarna att jag hade betalningsförmåga och kunde sköta mina betalningar. Efter detta kunde jag återigen använda Klarna för fakturaköp osv. Det här var väl kanske fem år sen, vet dock inte hur det är idag. Fråga deras utmärkta kundtjänst :D

Hur går det annars? Börjar du se en ljusning? Är de privata skulderna borta?

Var tvungen att släppa mitt Klarna till inkasso för tillfället, sergelis eller liknande heter deras inkassobolag.
Kommer sköta mina betalningar hos dom men jag undrar om man nu är "bannad" att anlita Klarna för all framtid eller?
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 428
Mottagna reaktioner
13 486
Poäng
8 917
2.000 kronor fick jag i avbetalning med inkassobolaget.
Helt klart lättare än 10.000 jag hade hos Klarna :D
Dessutom hade det vuxit till 30.000 eftersom jag skippat många månader...
 

s028ut

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
13 December 2017
Meddelanden
149
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Var tvungen att släppa mitt Klarna till inkasso för tillfället, sergelis eller liknande heter deras inkassobolag.
Kommer sköta mina betalningar hos dom men jag undrar om man nu är "bannad" att anlita Klarna för all framtid eller?

Legalis Inkasso hamnade mitt hos, mycket medgörliga och förstående!
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Jag betalade min skuld på 54.000kr och efter 2 dagar kunde jag använda kortet igen med en ny köpgräns på 108.000kr :D tog ut allt igen och betalade massa sms-lån. Gick ner -18.000kr per månad efter alla sms-lån. Så jävla bra det där Klarnakortet.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp