- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Hur hög års inkomst har du?Jag betalade min skuld på 54.000kr och efter 2 dagar kunde jag använda kortet igen med en ny köpgräns på 108.000krtog ut allt igen och betalade massa sms-lån. Gick ner -18.000kr per månad efter alla sms-lån. Så jävla bra det där Klarnakortet.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Det va i april jag hamnde med en faktura hos segoria inkasso som ägs av klarna. Dock va det ett mindre belopp som jag missad betala. Ser min gräns genom testköp funktionenNär var detta? Hur kunde du se din köpgräns?
- Meddelanden
- 605
- Mottagna reaktioner
- 170
- Poäng
- 357
När var detta? Hur kunde du se din köpgräns?
Förra veckan. Den uppdaterades efter jag betalat in. Stod stort utrymme igen och testa olika summor och kom upp till 108.000kr
- Meddelanden
- 605
- Mottagna reaktioner
- 170
- Poäng
- 357
Hur hög års inkomst har du?
Nästan 400.000kr
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Då finns de hopp för mig med. Har ca 55k i skuld hos dom nuNästan 400.000kr
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Var tvungen att släppa mitt Klarna till inkasso för tillfället, sergelis eller liknande heter deras inkassobolag.
Kommer sköta mina betalningar hos dom men jag undrar om man nu är "bannad" att anlita Klarna för all framtid eller?
Jag blev bannad i tre år.
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Ja så hette dom!
Exakt samma jag kan tillflika!
Häng med i svängarna om dom säljer skulden vidare, så du betalar till rätt
U
Utan uc
Gäst
Poäng: 0
Jag betalade min skuld på 54.000kr och efter 2 dagar kunde jag använda kortet igen med en ny köpgräns på 108.000krtog ut allt igen och betalade massa sms-lån. Gick ner -18.000kr per månad efter alla sms-lån. Så jävla bra det där Klarnakortet.
Vadå "tog ut"
- Meddelanden
- 605
- Mottagna reaktioner
- 170
- Poäng
- 357
Vadå "tog ut"
Via Skrill.
- Meddelanden
- 86
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 137
Jag använder deras ekonomi tjänst kopplat mina kort å bankkonton dit
Och då stod det på en transaktion vill du delbetala dvs ett köpt jag gjort med mitt kort kunde välja delbetala 12 månader och ska få pengarna insatta på kontot inom 2-3 bankdagar någon annan som testat detta ?
Och då stod det på en transaktion vill du delbetala dvs ett köpt jag gjort med mitt kort kunde välja delbetala 12 månader och ska få pengarna insatta på kontot inom 2-3 bankdagar någon annan som testat detta ?
- Meddelanden
- 61
- Mottagna reaktioner
- 24
- Poäng
- 102
Jag ser på dyrare köp att jag erbjuds att få pengarna tillbaka för att istället delbetala. Jag har inte klarnakortet.
- Meddelanden
- 324
- Mottagna reaktioner
- 37
- Poäng
- 147
Förklara hur gör man...Jag betalade min skuld på 54.000kr och efter 2 dagar kunde jag använda kortet igen med en ny köpgräns på 108.000krtog ut allt igen och betalade massa sms-lån. Gick ner -18.000kr per månad efter alla sms-lån. Så jävla bra det där Klarnakortet.
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Funkar inte på skrill för mig heller. Aldrig gjort det. Men neteller funkar fint. Och tror inte det skulle göra nån skillnad om klarna satt här o läste för dom ser ju transaktionerna ändå.Verkar som klarna är här inne och läser. Skapade konto på Skrill nu och fick upp från klarna appen att ”Oops ditt kort kan inte användas i denna butik”
- Meddelanden
- 605
- Mottagna reaktioner
- 170
- Poäng
- 357
Verkar som klarna är här inne och läser. Skapade konto på Skrill nu och fick upp från klarna appen att ”Oops ditt kort kan inte användas i denna butik”
Nähä. Vad märkligt. :/ för mig funkar det och alltid gjort. Likaså Neteller.
K
Kluro
Gäst
Poäng: 0
Nu kan jag inte heller använda Klarnakortet via Skrill. Så ja dom måste ha spärrat det. Fan asså.
Köpgränsen på skrill är 10.000 under en 7 dagars period
- Meddelanden
- 20
- Mottagna reaktioner
- 21
- Poäng
- 86
@Preben 2 dagar
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Betalade in 15k i fredags och kan inte ens handla för 2500 nu...
Såvida du inte betalade in tidigt på morgonen i fredags så har de väl inte hunnit få pengarna än...
- Meddelanden
- 1 510
- Mottagna reaktioner
- 689
- Poäng
- 667
Jodå. Min skuld gick ner från 50k till 35 redan i lördags. Men de kanske släpar efter med kreditutrymmet.Såvida du inte betalade in tidigt på morgonen i fredags så har de väl inte hunnit få pengarna än...
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Klarna är oerhört inkonsekventa. Har en köpgräns (enligt Klarnas app) på ca 10K. Kan dock inte köpa ett par skor på nätet som kostar 500 kr. Något är jävligt fel hos dessa.
Dessutom är deras kundtjänst ett stort haveri. Beställde tidigare kaffe för ca 300 kr och valde att betala genom att betala direkt utan delbetalning via Klarnas app. Klarna gjorde dock två autogirodragning á 300 kr. Kontaktade kundtjänst som menade att det var butikens fel. Kontaktade butiken som menade att de själva inte kan göra någon autogirodragning eftersom det krediteras via Klarna. Kontaktade åter Klarna och förklarade situationen. Jag skulle få en återbetalning genom att fylla i ett formulär som skulle mailas till mig. Det gick en vecka, fick inget formulär. Kontaktade åter Klarna som menade att de inte kunde se att det dragits två gånger. Blev riktigt förbannad och undrade vad de sysslade med. Bifogade text från tidigare chatt. Dröjde ca 10 min innan ”Julia” svarade och bifogade ett formulär att fylla i. Tre dagar senare kom pengarna in på kontot. Klarna är århundradets största jävla haveri...
Dessutom är deras kundtjänst ett stort haveri. Beställde tidigare kaffe för ca 300 kr och valde att betala genom att betala direkt utan delbetalning via Klarnas app. Klarna gjorde dock två autogirodragning á 300 kr. Kontaktade kundtjänst som menade att det var butikens fel. Kontaktade butiken som menade att de själva inte kan göra någon autogirodragning eftersom det krediteras via Klarna. Kontaktade åter Klarna och förklarade situationen. Jag skulle få en återbetalning genom att fylla i ett formulär som skulle mailas till mig. Det gick en vecka, fick inget formulär. Kontaktade åter Klarna som menade att de inte kunde se att det dragits två gånger. Blev riktigt förbannad och undrade vad de sysslade med. Bifogade text från tidigare chatt. Dröjde ca 10 min innan ”Julia” svarade och bifogade ett formulär att fylla i. Tre dagar senare kom pengarna in på kontot. Klarna är århundradets största jävla haveri...
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Jag hatar dom verkligen (Klarna alltså).
Hoppas på att det kommer en ny aktör som tar över den marknaden. Dom är fan nästan ensamma nu.
Hoppas på att det kommer en ny aktör som tar över den marknaden. Dom är fan nästan ensamma nu.
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Extra roligt (eller tragiskt), tragikomiskt kanske, är att Klarna tillsatt en ”nollmissionsgeneral” som ska verkar för att Klarna inte ska ha några missnöjda kunder. Målet är inte enda missnöjd kund. Tillåt mig att skratta brett 
Dessutom påstår Klarna att det 2018 inkom 40 klagomål per en miljon köp. Klagomål antingen genom myndighet eller via deras egen kundservice. 40 klagomål alltså. Snacka om att salta sanningen...:/

Dessutom påstår Klarna att det 2018 inkom 40 klagomål per en miljon köp. Klagomål antingen genom myndighet eller via deras egen kundservice. 40 klagomål alltså. Snacka om att salta sanningen...:/
- Meddelanden
- 31 758
- Mottagna reaktioner
- 16 683
- Poäng
- 11 977
Jag hatar dom verkligen (Klarna alltså).
Qliro är väl skapligt stora ändå.
- Meddelanden
- 584
- Mottagna reaktioner
- 242
- Poäng
- 417
Som jag förstått det så syns inte klarna kortet på UC ? Inte heller förfrågningen när man söker kortet ?
tänkte ansöka om det och koppla det till mitt bankkonto, dvs använda det som vanligt kort fast lägga in det på Apple Pay så man kan betala med mobilen
tänkte ansöka om det och koppla det till mitt bankkonto, dvs använda det som vanligt kort fast lägga in det på Apple Pay så man kan betala med mobilen

- Meddelanden
- 378
- Mottagna reaktioner
- 228
- Poäng
- 407
Igen vill jag bara säga att passa er innan ni nyttjar kortet för mycket.
Det är inte alls säkert att man efter utnyttjat kort kan delbetala sina köp.
Jag trodde detta var en självklarhet då det var det jag kunde läsa mig till.
Utnyttjade 30.000 i tron om att kunna delbetala beloppet, men icke — fick en räkning på hela beloppet månaden efter.
I kontakt med klarna säger dom att den bedömningen görs först efter man nyttjat kortet.
Så bara en varningens finger från min sida
Tack för mig
Utnyttjade 30.000 i tron om att kunna delbetala beloppet, men icke — fick en räkning på hela beloppet månaden efter.
I kontakt med klarna säger dom att den bedömningen görs först efter man nyttjat kortet.

Tack för mig
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Tycker klarna har en konstig policy.Igen vill jag bara säga att passa er innan ni nyttjar kortet för mycket.
Tack för mig
Allt är lite oklart med dom står liksom aldrig hur stor kredit du har.
Mycket luddigt sätt dom har.
Ena dagen är du kreditvärdig andra inte utan att nått ändrats.
Knepiga anser jag.
Mycket otydliga.
Man vill ju gärna veta innan om det går att delbetala köpet.
Annars kanske man inte gör köpet alls.
Tycker dom är lurendrejare ej ärligt att göra så.
30000kr är ju en del pengar då ska man veta att man får dubbel lön månaden efter.
Gillar dom inte falska.
- Meddelanden
- 378
- Mottagna reaktioner
- 228
- Poäng
- 407
Men det står innan att man kan delbetala köpet vilket du godkänner innan du gör köpet???
Ja, det är ju så man förstår det. Har varit i oändliga diskussioner med klarna om detta. Men det är inte så det funkar, efter genomförts köp görs ytterligare en kreditkoll som avgör om du kommer kunna delbetala eller ej.
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Hatar Klarna!
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.