Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Är det fler än jag som inte kan lägga till klarna kortet i Betalo? Har funkat tidigare men nu står det att köp nekas på 1kr som dom drar för att lägga till kortet. Köputrymme finns då jag använde kortet fysiskt för någon dag sedan. Detta problem har varit någon vecka tillbaka.

I slutet på januari funkade det i alla fall fortfarande, men kanske tagit bort den möjligheten nu.

Laddade ner Klarna appen för 1 vecka sen och köputrymmet kom tillbaka efter 1 halvår där jag testade köputrymmet. Fick 45.000 just nu och kunde även beställa hem ett Klarna kort

Kan man fortfarande få ut pengar via ett paygoo kort?

Finns det nåt sätt att få ut pengar från Klarna eller är alla vägar spärrade nu?
Jag sätter ofta in pengar på mitt Revolut-konto. Funkar jättebra, har ett gratis betalkort (både fysiskt och google pay)
Tar ut pengar i bankomaten och betalar räkningar osv.
Kommer på Klarna faktura

Jag sätter ofta in pengar på mitt Revolut-konto. Funkar jättebra, har ett gratis betalkort (både fysiskt och google pay)
Tar ut pengar i bankomaten och betalar räkningar osv.
Kommer på Klarna faktura

Går såklart att föra över till sitt vanliga bankkonto oxå. Men det kan ju vara skönt att slippa göra om man har kfm som jagar en eller så

Var tvungen att testa, brukar alltid använda Google Pay.
Men ja det funkade med engångskort också.

Är det bara riktiga pryl köp som fungerar med engångskortet nu? Verkar som skrill/neteller revolut osv är blockade. Någon som har en ny ”plånbok” sida där det fortfarande fungerar med engångskortet?

Skrill funkar för mig. Satte in pengar där i förrgår. Nu väntar jag bara på att kunna få möjlighet att plocka ut dom oxkså

Märker att Klarna mkt oftare gör nya upplysningar när man testar sitt kreditutrymme jämfört med förut. Men så länge det är Creditsafe så...

Ja det hände mig idag med när jag skulle kolla. Kanske dom börjar bli hårdare efter den mediala kritiken i veckan som varit

Ja det hände mig idag med när jag skulle kolla. Kanske dom börjar bli hårdare efter den mediala kritiken i veckan som varit
Mycket möjligt men jag märkte det i början av året och då trodde att de kanske vill göra en upplysning i årets början men nu har det hänt väldigt ofta och till och med två på raken inom loppet av en minut vilket känns konstigt.

Är det någon som hittat ett sätt där man via engångskortet kan göra en insättning på en sida för att sedan ta ut pengarna till bankkonto?

Så om jag förstått rätt, jag kan aktivera mitt Klarnakort i appen sen lägga till det i applepay på min telefon, kolla kreditutrymmet, sen är det bara att shoppa i affärerna? :).

Så om jag förstått rätt, jag kan aktivera mitt Klarnakort i appen sen lägga till det i applepay på min telefon, kolla kreditutrymmet, sen är det bara att shoppa i affärerna? :).
Har inte ApplePay utan blippar kortet när jag betalar men det borde funka lika bra

Hej alla! Köpte en tv för 8000kr på MediaMarkt igår med klarnakortet, lämnade tillbaka idag. Använde då mitt betalkort och fick pengarna insatta där istället! =)

Hej. Går det att flytta över pengar från klarnakortet till betalo och sedan överföra till bankkonto?

Från 0 utrymme i flera månader till 20K utrymme från ingenstans idag, klagar inte. Skrill funkade idag (dock fysiska kortet, engångs gick ej)

Haha klarna förvånar igen...Min man hade 29999 kr i köputrymme på lördagen, gjorde ett köp på 867 kr. Hade då 29132 kr kvar i utrymme både på lördagen och igår söndag. Nu i morse är utrymmet 0 kr! Utan några mer köp gjorda!

Haha klarna förvånar igen...Min man hade 29999 kr i köputrymme på lördagen, gjorde ett köp på 867 kr. Hade då 29132 kr kvar i utrymme både på lördagen och igår söndag. Nu i morse är utrymmet 0 kr! Utan några mer köp gjorda!
Ja det är väldigt konstigt! Jag hade 42.000 i utrymme igår och idag har jag 0.. inte använt något...

Ja det är väldigt konstigt! Jag hade 42.000 i utrymme igår och idag har jag 0.. inte använt något...

Inte bara för min man alltså...Klarna skyllde på nåt tekniskt problem och att det skulle va därför det visade fel igår och i lördags. Vi får väl vänta nån dag och se om det ändras igen...

Jag är supernöjd med Klarna-kortet. Som att handla på nätet fast med kortet. Valt att alla köp över 5000kr ska vara kredit, annars drar de från mitt vanliga bankkonto. Fungerar bra med apple-pay också.

Köputrymmet känns inte seriöst. Samma för mig med högt i förrgår och idag kan jag i princip inte köpa nåt alls. Samtidigt står det att dom kommer ta en kreditupplysning när man ska testa sitt köp utrymme sedan två veckor tillbaka men dom har ännu inte tagit någon upplysning mer än när jag skaffade kortet

Är det någon som har handlat med engångskort och sedan gjort en retur? Fick ni tillbaka pengarna till erat bankkonto? Hur lång tid tog det för er?

Har själv gjort en retur och enligt support ska den returen komma till ens kopplade bankkonto. Kan ta upp till 10 dagar och det har nu gått 8 dagar för mig sedan returen. Får hålla tålamodet uppe men tänkte iallafall höra om någon hade lite erfarenhet av detta.

Hej. Går det att använda det fysiska klarnakortet på betalo? Eller är det skrill som gäller? Jag frågar åt min sambo som precis beställt klarnakortet.
Själv är jag skuldfri första månaderna på flera år då min pappa löste ut mig.

Hej. Går det att använda det fysiska klarnakortet på betalo? Eller är det skrill som gäller? Jag frågar åt min sambo som precis beställt klarnakortet.
Själv är jag skuldfri första månaderna på flera år då min pappa löste ut mig.

För min man funkade det inte längre. Funkade I januari men nu I helgen när han skulle göra det kom det upp att kortet inte kunde användas i den butiken.

Sambon ska prova via betalo eller skrill men vad skulle
Klarna säga om de upptäcker att man tagit ut i pengar undrar vi?

Dem bryr sig nog inte egentligen, pengarna ska ju tillbaka till dem i vilket fall så blir bara en ny kund för dem

Sambon ska prova via betalo eller skrill men vad skulle
Klarna säga om de upptäcker att man tagit ut i pengar undrar vi?

Det enda de kan göra är väl att neka uttaget alternativt göra en återbetalningskyldig omgående. Jag tror dock att Klarna är såpass automatiserat att de inte ens kollar upp det här.

Jag hade tagit ut via Skrill 4 gånger och 5:e gången fick jag automatiskt meddelande om att de inte godkänner sådana sidor. Nu när jag fick köputrymme förra veckan tog jag ut med fysiska kortet och gjorde avbetalning på 12 månader, jag kunde sen göra ytterligare ett uttag men den blev då automatiskt på månadsfakturan och delbetalning blev nekat, jag betalade då rakt av den istället såfort pengarna kom från Skrill, tappade någon hundralapp men sånt jag fick ta. Mitt råd är därför att kolla så det verkligen blir på delbetalning om ni inte planerar att betala tillbaka allt nästa månad.

Det måste vara en riktig fuck-up med Klarna just nu. Igår hade jag noll i köputrymme, idag har jag 35K :D Och då har inte ens månadens betalning reggats än...antar att det bara är Skrill och paygoo som gäller om man vill ha ut rena cash? Blir väl några besök till Pressbyrån...:)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp