Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Jag har ett fysiskt klarna kort som jag skött ganska länge. Har 5000kr kvar i köp utrymme. Jag var 100% på att jag kunde fylla på mitt revolut med detta, men efter att ha läst denna tråden så går det ju inte.

Har sett att PayPal gått tidigare, är det ett alternativ?
Paypal funkar fint. Bara överföra till en vän eller något

Det är bara att gå till en pizzeria där det finns spelautomater och fråga om man kan ta ut pengar på kortet. En tjejkompis gjorde så och sen lämnade hon stället direkt haha..

Hej är det någon som vill förklara hur detta klarna kortet fungerar? Är det som ett kreditkort? Där man kan handla i diverse affärer och betala i efterhand?

Hej är det någon som vill förklara hur detta klarna kortet fungerar? Är det som ett kreditkort? Där man kan handla i diverse affärer och betala i efterhand?

Just så.
Dock vet du inte alltid i förväg om köpet går igenom eller om du ska betala hela på en gång eller om det kan delas upp

Just så.
Dock vet du inte alltid i förväg om köpet går igenom eller om du ska betala hela på en gång eller om det kan delas upp
Ok kan man inte se hur mycket kreditutrymme man har innan man gör ett köp? Låter sjukt att inte heller veta om köpet ska betalas på en gång eller om man kan dela upp det.

Ingen som vet om man kan se kreditutrymme om man skaffar klarna kortet?

Ok så oavsett om det står att man har stort köp utrymme så kan det ändå vara så att det inte ens går att handla för 100kr? Vad är vitsen med ett sånt opålitligt kreditkort jag förstår inte? Ni som har klarna kortet hur ofta upplever ni problem med köp som nekas? Trots stort eller mellan köputrymme?

För mig har det alltid stämt med köputrymmet. Har ungefär 30k i kredit har jag märkt och när jag gjort testköp så stämmer dom alltid överens med den summan jag kan handla för stunden.

För mig har det alltid stämt med köputrymmet. Har ungefär 30k i kredit har jag märkt och när jag gjort testköp så stämmer dom alltid överens med den summan jag kan handla för stunden.
Tack för svar. Tog klarna en UC på dig när du ansökte om kortet?

Nej alltid creditsafe. Men man vet inte längre, hört att dom även kan ta UC och Bisnode nuförtiden.
Ok ja man får hoppas att någon som nyligen ansökt om ett kort kan ge svar på om dom fortfarande bara tar creditsafe eller om dom har gått över till bisonde/uc

Ok så oavsett om det står att man har stort köp utrymme så kan det ändå vara så att det inte ens går att handla för 100kr? Vad är vitsen med ett sånt opålitligt kreditkort jag förstår inte? Ni som har klarna kortet hur ofta upplever ni problem med köp som nekas? Trots stort eller mellan köputrymme?
Kan ju berätta att jag skaffade kortet och skulle köpa en sadel för 20000, ville ha möjlighet att prova sadeln innan betalning. Stort kreditutrymne. Men nekades i butiken (betalade i stället med mitt vanliga kort). Var förberedd på detta och sa redan innan att jag inte var säker på att det skulle gå, men att vi provar. Fick ett käckt meddelande från Klarna att jag skulle prova att köpa något mindre dyrt istället.

Kan ju berätta att jag skaffade kortet och skulle köpa en sadel för 20000, ville ha möjlighet att prova sadeln innan betalning. Stort kreditutrymne. Men nekades i butiken (betalade i stället med mitt vanliga kort). Var förberedd på detta och sa redan innan att jag inte var säker på att det skulle gå, men att vi provar. Fick ett käckt meddelande från Klarna att jag skulle prova att köpa något mindre dyrt istället.
Låter helt sjukt att dom ens erbjuder detta sanslösa kreditkortet. Klarna som är en så pass stor aktör borde tänka om och göra rätt. Vem fan vill ha ett kreditkort som man aldrig kan förlita sig på? Det är inget kreditkort man kan ha som en buffert då man aldrig vet om man kan köpa nått oavsett utrymme. Det är sinnessjukt dåligt utav klarna att ens erbjuda en så pass opålitligt kreditkort

Köputrymmet som jag kan testa i appen är det köp jag kan göra för summan utöver det jag redan har köpt ?
Jag har t.ex köpt för 19 000 kr på mitt klarna konto totalt. Jag har haft köputrymme "högt" tidigare. När jag testar att göra ett testköp har jag nu nivå "mellan" just nu och kan köpa för 15 000 kr, men jag har totalt handlat för mer än det ?

Köputrymmet som jag kan testa i appen är det köp jag kan göra för summan utöver det jag redan har köpt ?
Jag har t.ex köpt för 19 000 kr på mitt klarna konto totalt. Jag har haft köputrymme "högt" tidigare. När jag testar att göra ett testköp har jag nu nivå "mellan" just nu och kan köpa för 15 000 kr, men jag har totalt handlat för mer än det ?
Tror det som visas vid testköp är det som du kan handla för förutom det du redan handlat för. 19000 + 15000 =34000
Så jag uppfattat det men vet aldrig med Klarna

Går det att tanka bilen på någon bensinstation med kortet ? Har testat ST1 och Shell men det har inte fungerat där.

Går det att tanka bilen på någon bensinstation med kortet ? Har testat ST1 och Shell men det har inte fungerat där.
ST1 går men du måste ladda ner ST1 appen och lägga in kortet där. Genom appen kan du tanka bilen utan att använda kortet fysiskt.

Jag har kunnat med ST1. Men tror man måste ha köputrymme på minst 800 för att det ska gå
Okej , det kanske har spärrat den möjligheten nu. Jag har 13000 kr i köputrymme.Jag provade dock bara med apple pay i stationen.

Tack för svar . Har det funkat nyligen ?
Ja. Funkar utan problem. Du behöver bara ladda ner ST1 appen, sen koppla klarna kortet. Sen ska du välja vilken st1 du ska tanka i. När du är framme så ska du välja vilken station och hur mycket du vill tanka för. Svårt att förklara men du kommer lösa det.

ST1 går men du måste ladda ner ST1 appen och lägga in kortet där. Genom appen kan du tanka bilen utan att använda kortet fysiskt.
Nu när du säger de så gick det bra att tanka genom appen. Köpet gick inte genom när jag använde det fysiskt, men trodde då det berodde på köputrymme

Har tankat med kortet på OK, Circle K samt ST1. Aldrig några problem. Bara köputrymmet är okej så är det ju lugnt.

Finns det något sätt kvar att få ut kontanter via engångskortet? Paypal verkar inte funka längre. Spärrad på Steven.

Får ett felmeddelande ”Något gick fel” när jag provat paypal och neteller men kanske har med köputrymmet att göra..

Tänkte bara informera att kortet funkar inte i tobak och spel affärer eftersom de har spel (betting, lotto osv)

Finns ingen logik i Klarna, varit kund hos dem i många år och aldrig missat en faktura, haft deras kort sedan det lanserades och har ingen skuld på delbetalningskonto utan endast månadsfaktura där beloppen pendlat mellan 800-5000 varje månad beroende på resor med familj, skulle köpa en app hos Apple för 9kr köp nekades, kontaktade kundtjänst men gav upp efter 5 minuter i deras chatt där sitter massa reptilhjärnor utan kunskap.

Idag fick jag fakturan från mitt delbetalningskonto på posten. Jag har alltid endast fått via Mail och i appen . Någon mer som fått via post och som vet varför ?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp