- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Finns paypal
skapa 2 paypal konton och lägg in Engångskort du skapar i ditt första paypal konto och skicka till ditt andra paypal konto och lägg in ditt bankkonto i den andra paypal och använd engångskortet till att betala till dig själv och sen för du över pengarna ifrån paypal till ditt bankkonto och du har dem inom 2 dagar. Very Easy
skapa 2 paypal konton och lägg in Engångskort du skapar i ditt första paypal konto och skicka till ditt andra paypal konto och lägg in ditt bankkonto i den andra paypal och använd engångskortet till att betala till dig själv och sen för du över pengarna ifrån paypal till ditt bankkonto och du har dem inom 2 dagar. Very Easy- Blev medlem
- 22 juni 2020
- Meddelanden
- 107
- Mottagna reaktioner
- 39
- Poäng
- 147
Hur skapar du två konton? Man anger väl personnummer, telefonnummer etc..Finns paypalskapa 2 paypal konton och lägg in Engångskort du skapar i ditt första paypal konto och skicka till ditt andra paypal konto och lägg in ditt bankkonto i den andra paypal och använd engångskortet till att betala till dig själv och sen för du över pengarna ifrån paypal till ditt bankkonto och du har dem inom 2 dagar. Very Easy
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Jag har två konton med två olika Mail adresser. Jag för över från klarna till mitt paypal och sen mitt andra till mitt bankkonto. Senast jag gjorde detta var förra månaden.Hur skapar du två konton? Man anger väl personnummer, telefonnummer etc..
Menar du att du skapar ett engångskort i Klarna-appen? Det går väl bara till butiker så hur bär du dig åt då?Finns paypalskapa 2 paypal konton och lägg in Engångskort du skapar i ditt första paypal konto och skicka till ditt andra paypal konto och lägg in ditt bankkonto i den andra paypal och använd engångskortet till att betala till dig själv och sen för du över pengarna ifrån paypal till ditt bankkonto och du har dem inom 2 dagar. Very Easy

- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Ja exakt, och när du ska välja butiker så går du in i sök knappen och skriver in paypal och då kommer du typ få upp som Google och väljer paypal och loggar in och då kommer ”pay” i klarna lysa rosa och du kommer kunna använda detMenar du att du skapar ett engångskort i Klarna-appen? Det går väl bara till butiker så hur bär du dig åt då?![]()

- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Jag kan säga att det gick bra att göra paypal-vägen. Hade ett konto med min vanliga e-post, skapade sen en med en annan jag hade (behövde inte ens bekräfta kontot). Sen la jag till kortet, la in min andra e-postadress som mottagare och skickade. Kunde skicka över 15000, delbetala via klarna.
- Meddelanden
- 219
- Mottagna reaktioner
- 73
- Poäng
- 217
Måste fråga här på forumet.
För mig att det tog 72 timmar innan
man kunde handla igen på t.ex delbetalning
efter man betalat månadens faktura?
Någon skrev detta för ett tag sen.
Deras kreditsystem är mer än konstigt fortfarande.
Ena dagen kan du handla för tusentals kronor
sen är det stopp för ett köp på 200 kr nästa
dag.
Någon som vet ?
För mig att det tog 72 timmar innan
man kunde handla igen på t.ex delbetalning
efter man betalat månadens faktura?
Någon skrev detta för ett tag sen.
Deras kreditsystem är mer än konstigt fortfarande.
Ena dagen kan du handla för tusentals kronor
sen är det stopp för ett köp på 200 kr nästa
dag.
Någon som vet ?
- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 12
Vet hur mycket totallt kan man skicka över? 35-40k? Får man någon bekräftelse? Har klarna inget emot det?Jag kan säga att det gick bra att göra paypal-vägen. Hade ett konto med min vanliga e-post, skapade sen en med en annan jag hade (behövde inte ens bekräfta kontot). Sen la jag till kortet, la in min andra e-postadress som mottagare och skickade. Kunde skicka över 15000, delbetala via klarna.
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
När jag skickade 10k, 10k, 10k 3 gånger så togs det en Micro uc på migVet hur mycket totallt kan man skicka över? 35-40k? Får man någon bekräftelse? Har klarna inget emot det?

- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 12
Ah ok. Men varför 10,10 och inte det hela på en gång så du slapp många små mikro uc.När jag skickade 10k, 10k, 10k 3 gånger så togs det en Micro uc på mig![]()
. Hur många dagar tog det innan du fick pengar på andra sidan. valde du skicka eller köpa?
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Fick bara 1 micro uc på mig. Jag kunde inte ta ut 30 på en gång var tvungen att ta 10,10,10 vet ej varför.Ah ok. Men varför 10,10 och inte det hela på en gång så du slapp många små mikro uc.
. Hur många dagar tog det innan du fick pengar på andra sidan.
valde du skicka eller köpa?
Tog mig 2 dagar och få in det i bankkontot. Jag skickade pengarna till mig själv till mitt andra paypal konto och tog ut dom därifrån till mitt bankkonto
- Meddelanden
- 4
- Mottagna reaktioner
- 0
- Poäng
- 2
Jag provade skicka till mig men paypal accepterar ej det. och ber mig att kontakta kundtjänsten. valde du betalning till privatperson eller köp? skulle du förklara allt steg by steg.Fick bara 1 micro uc på mig. Jag kunde inte ta ut 30 på en gång var tvungen att ta 10,10,10 vet ej varför.
Tog mig 2 dagar och få in det i bankkontot. Jag skickade pengarna till mig själv till mitt andra paypal konto och tog ut dom därifrån till mitt bankkonto
- Meddelanden
- 224
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 147
Försök via Lunar. Väldigt smidig.Jag provade skicka till mig men paypal accepterar ej det. och ber mig att kontakta kundtjänsten. valde du betalning till privatperson eller köp? skulle du förklara allt steg by steg.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Klarna till Lunar är stoppat. Menar du paypal till Lunar?Försök via Lunar. Väldigt smidig.
- Meddelanden
- 3 478
- Mottagna reaktioner
- 2 284
- Poäng
- 1 557
Jo, men det stoppades för en vecka sedan.Jag har gjort en överföring via Lunar 3 veckors sen.
- Meddelanden
- 269
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 167
Någon som vet?Hur är det nu, kan man föra över pengar från klarnakortet till sitt bankkonto genom Steven?
Fungerar Steven likadant som Betalo?
- Meddelanden
- 46
- Mottagna reaktioner
- 4
- Poäng
- 12
Försökte med paypal och misslyckades och dessutom så har de nu pausat mitt paypal konto för försök av bedrageri och de har även uppmanat om att om 180 dagar kommer de radera och blockera mitt konto för evigt.Någon som vet?
Fungerar Steven likadant som Betalo?
antagligen klarna har stoppat paypal betalningar och alltså när man försöker skicka pengar utan att man ens har de pengar så antar paypal att man försöker lura dem och därför de reagerar med blockering av ditt konto. Ahah wow
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Köp ett Paygoo Reload kort och fyll på med pengar. Betala med Klarnakortet.Någon som vet något aktuellt sätt hur jag kan få ut pengar från klarnakortet? Paypal verkar inte fungera längre.
- Meddelanden
- 66
- Mottagna reaktioner
- 16
- Poäng
- 62
Någon vettig här kanske kan hjälpa mig då Klarnas kundtjänst inte verkar förstå mig och ger sedan ett klipp/klistra svar.
Det är så att jag hade en månadsfaktura (INTE delbetalningskontot) på 920:- som jag blev lite sen med att betala och som då gick till Alektum inkasso.
Jag betalade fakturan omgående då den hamnade hos Alektum och Alektum har meddelat Klarna att räkningen är betald samt att jag inne på Klarnas app kan se att de mottagit betalningen den 4/5.
Däremot så har inte min totala utestående skuld på Klarna minskat, jag kan inte handla med Klarnakortet eller lägga redan gjorda köp på delbetalningskontot.
När jag nyss chattade med kundtjänst så sa de att när en faktura har gått till inkasso så kan man inte använda Klarna på 3 år. Han sa även att han inte kan se att någon faktura har hamnat hos inkasso.
Detta har hänt mig en gång tidigare för ca 2 månader sedan och 3 dagar efter att de mottagit betalningen så fungerade det att handla via Klarna igen men det verkar inte göra det denna gång.
Deras kundtjänst är totalt värdelös och ger mig mer frågor än svar.
Det är så att jag hade en månadsfaktura (INTE delbetalningskontot) på 920:- som jag blev lite sen med att betala och som då gick till Alektum inkasso.
Jag betalade fakturan omgående då den hamnade hos Alektum och Alektum har meddelat Klarna att räkningen är betald samt att jag inne på Klarnas app kan se att de mottagit betalningen den 4/5.
Däremot så har inte min totala utestående skuld på Klarna minskat, jag kan inte handla med Klarnakortet eller lägga redan gjorda köp på delbetalningskontot.
När jag nyss chattade med kundtjänst så sa de att när en faktura har gått till inkasso så kan man inte använda Klarna på 3 år. Han sa även att han inte kan se att någon faktura har hamnat hos inkasso.
Detta har hänt mig en gång tidigare för ca 2 månader sedan och 3 dagar efter att de mottagit betalningen så fungerade det att handla via Klarna igen men det verkar inte göra det denna gång.
Deras kundtjänst är totalt värdelös och ger mig mer frågor än svar.
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Kan bekräfta att Paypal-vägen fortfarande fungerar. Fick ett mail från dem som sa att pengarna är påväg in på mitt bankkonto. Hade lite problem till en början men jag fick bekräfta båda mina konton på paypal innan så fungerade det utan några som helst problem.
- Meddelanden
- 39
- Mottagna reaktioner
- 10
- Poäng
- 42
Hej ,
Att prata med klarnas kundservice är som att prata med en vägg .
Men jag undrar om nån har koll på detta .
Jag testade mitt köputrymme på klarna kortet , kan inte ens handla för 5 kr .
Sen gick jag in och skapade ett engångskort på 10 000 kr . Detta var okej .
Vad är skillnaden ?
Vad är skillnaden ?
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Bör inte vara någon skillnad alls. Men deras system är konstigt ibland.Hej ,
Vad är skillnaden ?
- Meddelanden
- 31 751
- Mottagna reaktioner
- 16 680
- Poäng
- 11 977
Är det någon mer som fått upp sitt delbetalningskonto hos UC?
Det har inte ändrat mitt betyg men nu syns det där under delbetalningskredit...
För mig syns det inte något sånt
- Meddelanden
- 1 116
- Mottagna reaktioner
- 512
- Poäng
- 597
Nej inget !Är det någon mer som fått upp sitt delbetalningskonto hos UC?
Det har inte ändrat mitt betyg men nu syns det där under delbetalningskredit...
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.