Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

Kunnig medlem
Poäng: 197
Meddelanden
144
Mottagna reaktioner
64
Poäng
197
Jag såg via klarna-appen idag att det gick att söka om deras visa kort. Jag sökte och det gick igenom men jag har ingen aning om kreditgränsen.

Är det någon som har sökt och fått?

Jag tror inte det, jag har åtminstone inte fått någon ny händelse än på minuc efter att jag blev godkänd, men helt säker är man väl imorgon.

De på klarna berättade nu att de inte har någon kreditgräns för deras kort utan att de gör en bedömning för varje köp, precis som med delbetalning via deras check-out tjänster online.
Påpekade att det känns inte särskilt tryggt att på ett fysiskt ställe stå och genomföra en affär utan att veta om det går eller inte. De har ju redan välutvecklade tjänster online så kortet bör väl ses som ett fysiskt tillbehör.

Går även i appen att försöka reda ut sitt köputrymme ser jag.

Det får man ta med en nypa salt tror jag. De nämner även att ett lyckat testköp inte innebär att ett verkligt köp går igenom då ytterligare en bedömning tas med i beräkningen.

Jag har testat mig fram till att 107 000 kr är min smärtgräns vid dessa testköp, men vid lite olika "testköp" online så kan jag konstatera att jag inte blir erbjuden faktura, delbetalning etc vid 107 000 kr. Dock så blir jag det förhållandevis högt upp i prisnivån ändå. Vid 70 000 kr är det kört eller banköverföring som gäller.

På mig står det bara ditt köputrymme är stort, sen när man ska Skriva testbelopp så varnar de att UC kan tas. Känns sådär

Den varningen har inte jag och vid det här laget så har jag gjort ca 10 testköp utan att någon uc har tagits.

Nu testade jag igen å då kom den inte upp, verkar konstigt. Kanske buggigt i systemet då det är en ny funktion

Kan man föra över pengar till sitt vanliga bankkonto? Som en online kredit ? Eller ta ut pengar via bankomat ?

Tack för svar :) då är det ointressant

Sorry, fel av mig.
Dubbelkollade med dom nu.
Alla ställen som accepterar VISA-kort, både online och i fysiska affärer.
Sen så sa han att tex Betala och Payson kan man ju ange kortets uppgifter och på så sätt få över "kontanter" om man har Betalo-konto elelr Payson-konto.
Men jag är skeptisk.

Sorry, fel av mig.
Dubbelkollade med dom nu.
Alla ställen som accepterar VISA-kort, både online och i fysiska affärer.
Sen så sa han att tex Betala och Payson kan man ju ange kortets uppgifter och på så sätt få över "kontanter" om man har Betalo-konto elelr Payson-konto.
Men jag är skeptisk.

Aha ! Men då blev det intressant igen haha , tack för hjälpen ;)

Vilken upplysning tar dom för kortet?

Vad är det för ränta om man delbetalar?

Någon annan som fått upp ett felmeddelande när ni ansökt om kortet? Typ, ”dina uppgifter kunde inte sparas, försök igen snart” Försöker nå Klarna men de är otroligt sega på att svara i appens chattfunktion...:/

Anders

Så.. dom tar alltså endast creditsafe och man kan typ 'ta ut' pengar på det.. kreditgräns ? Nån som vet.. låter ju nästan för bra för att vara sant

Så.. dom tar alltså endast creditsafe och man kan typ 'ta ut' pengar på det.. kreditgräns ? Nån som vet.. låter ju nästan för bra för att vara sant

Nej om jag förstått det rätt kan man bara köper saker på sidor som har Klarna checkout.

Varför skulle det vara för bra för att vara sant? Klarna kommer förmodligen tjäna enormt mycket på det här kortet.

Finns ingen satt kreditgräns. I appen så kan du "testa" hur mycket kredit du har att köpa för. Räntan skulle jag gissa är densamma som alltid hos Klarna, 19,95% (har jag för mig?).

Varför skulle det vara för bra för att vara sant? Klarna kommer förmodligen tjäna enormt mycket på det här kortet.

Finns ingen satt kreditgräns. I appen så kan du "testa" hur mycket kredit du har att köpa för. Räntan skulle jag gissa är densamma som alltid hos Klarna, 19,95% (har jag för mig?).

För 99% av alla andra kreditkort tar UC, o är man körd där så kan detta vara ett alternativ.. men jag hittar inte ens nåt i appen om att ansöka? Vart hittar man det ?

För 99% av alla andra kreditkort tar UC, o är man körd där så kan detta vara ett alternativ.. men jag hittar inte ens nåt i appen om att ansöka? Vart hittar man det ?

Testa uppdatera appen så funkade det för mig, då såg jag det på ”Mina sidor”

Nej om jag förstått det rätt kan man bara köper saker på sidor som har Klarna checkout.
Stäämer inte.
Du kan använda det i fysiska butiker som tar emot VISA och online-butiker med.
Antagligen även betala över till typ Betalo och Payson med

Jag testade att betala 35 000kr till mitt payson, gick hur bra som helst!

Det är alltså ett ”internet”kort man har men inte ett fysiskt sådant?

Får man hem ett fysiskt kort eller hur funkar det?
Yes, ett VISA-kort som fungerar precis som ett vanligt VISA. Du kan i klarnas app välja om pengarna ska gå på månadsfaktura (29kr/månad i administrativ avgift + ränta om inte hela summan betalas vid förfallodag) eller via autogiro så pengarna dras "direkt" från ditt vanliga bankkonto.

Skaffade ett för utlandsvistelse då det inte är några påslag för att nyttja kortet utomlands!

Tillägg, testade precis att betala en räkning via Billhop. Fungerade utmärkt som tidigare beskrivet i tråden :)

Yes, ett VISA-kort som fungerar precis som ett vanligt VISA. Du kan i klarnas app välja om pengarna ska gå på månadsfaktura (29kr/månad i administrativ avgift + ränta om inte hela summan betalas vid förfallodag) eller via autogiro så pengarna dras "direkt" från ditt vanliga bankkonto.

Skaffade ett för utlandsvistelse då det inte är några påslag för att nyttja kortet utomlands!

Tillägg, testade precis att betala en räkning via Billhop. Fungerade utmärkt som tidigare beskrivet i tråden :)

Men säg att jag drar över 50.000kr från Klarna-kortet till mitt Payson-konto. Då har jag ju en skuld på 50.000kr till Klarna.
Vad ska man då betala som lägst varje månad?

Men säg att jag drar över 50.000kr från Klarna-kortet till mitt Payson-konto. Då har jag ju en skuld på 50.000kr till Klarna.
Vad ska man då betala som lägst varje månad?

1/24-del av beloppet varje månad :) Så på 50.000 blir det strax över 2000. Exkl ränta då.

syns krediten på Uc eller är detta så nytt så ingen har haft kortet över en kredituppdatering på UC för att kunna veta?

För mig går 59.000 bra, men 60.000 är för högt står det hahaha

hur länge har du haft kortet?

Sen slutet av maj. Har även fått bekräftat av Klarnas kundtjänst att krediten ej är synlig för andra än klarna själva. Syns alltså ej på UC eller Creditsafe :) Krediten är dessutom inte fast utan mer flytande.

"Vi har ännu inte lanserat detta kort ännu för alla, när kortet är tillgängligt för dig att beställa detta så ska det komma upp automatiskt när du loggar in."

Så skrev dom till mig iaf

Sen slutet av maj. Har även fått bekräftat av Klarnas kundtjänst att krediten ej är synlig för andra än klarna själva. Syns alltså ej på UC eller Creditsafe :) Krediten är dessutom inte fast utan mer flytande.
Fast har du haft det sen slutet av maj har du ju ännu inte valt att endast delbetala fakturan som kommer. Hur är det med delbetala fakturor hos Klarna? Visas nyttjad kredit som delbetalas som Avbetalning på UC?

Fast har du haft det sen slutet av maj har du ju ännu inte valt att endast delbetala fakturan som kommer. Hur är det med delbetala fakturor hos Klarna? Visas nyttjad kredit som delbetalas som Avbetalning på UC?

Har vart kund hos klarna i bra många år, inget har någonsin synts på UC och två enskilda medarbetare på kundservice har tydligt förklarat att ingen förfrågan görs hos UC och inget skuldsaldo visas hos UC. Delbetalningar via klarna syns inte det heller hos UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp