Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Klarnakortet via klarna-appen

"Trixade"? Du menar att människor väljer lån som ger lägre ränta än deras ursprungliga?
Du är katastrof som indirekt uppmanar människor till att behålla sina hög-räntelån.

Det finns en anledning till varför Klarna har valt att ge ut just ett sådant kort.
Du behöver inte ta åt dig då det var riktat åt de som använde kortet till att ta ut kontanter osv.
Kan du inte se det skeva i vissa inlägg ?

Överlista systemet? De vill tjäna pengar. Punkt.
Ni får Klarna att framstå som en välgörenhetsorganisation som folket utnyttjar? De vill att folk ska maxbelåna sig och sedan betala ränta, det är därför de existerar.

Jo det är syftet med de allra flesta bolag.
Dom har ju varit ganska tydlig i villkoren med att kontantuttag och överföringar inte får göras.
Det var väl ett skrivfel från deras sida det då. My mistake.

Du behöver inte ta åt dig då det var riktat åt de som använde kortet till att ta ut kontanter osv.
Kan du inte se det skeva i vissa inlägg ?

Jag ser inget fel med att betala av dyra lån med ett billigare. Alla gör vi misstag. Vissa kommer att fortsätta gör de misstagen andra ser det här som en utväg, oavsett är affärsidén bra. Jag förstår inte hur man kan vara kritisk mot att vissa använder sig av det här för att betala av lån som de har en extremt hög ränta på. So what?

I ett UC-samhälle som är HELT kontrollerat av bankerna ger jag Klarna all kredd till att de kommer ut med en sådan här produkt. Helt rätt och helt rätt i tiden med 0 konkurrens.
Det här är ett extremt bra kort för en regning dag. Gentemot att ha ett synligt kreditkort vilket ger dig en förhöjd riskprofil hos bankerna = högre ränta och lägre bolån som exempel.

Jo det är syftet med de allra flesta bolag.
Dom har ju varit ganska tydlig i villkoren med att kontantuttag och överföringar inte får göras.
Det var väl ett skrivfel från deras sida det då. My mistake.

Alla gör vi misstag Lasseman ;)
Absolut men i slutet av dagen så existerar de för att tjäna pengar på utlåning. Det är min poäng.
Hur den belåningen görs är i sig irrelevant objektivt men jag förstår din poäng med.
Till min vetskap så görs inga direktöverförningar eller kontantuttag!

Du måste också förstå att i samband med att Klarna kommer ut med den här typen av kort så finns gråzoner för kortet som i sig måste existera för att kortet funktion ska kunna fungera på avsett sätt. Börja de blockera och förhindra så tappar kortet sin nisch vilket leder till att Klarna tappar kunder vilket de absolut INTE vill göra när de är så nya på kort-marknaden och ska snart in på bankmarknaden.

Paypal funkade 100 kr nu.
Men meckigt detta med att byta CVC kod hela tiden.

Paypal funkade 100 kr nu.
Men meckigt detta med att byta CVC kod hela tiden.

Det behöver du inte.
Koppla ditt kort till ett PayPal-konto och ditt bankkonto till ett annat PayPayl-konto så behöver du aldrig fylla i nåt mer än en gång. Så begär du betalning från paypal-kontot med kortet reggat till paypal-kontot med bankkontot reggat

Fanns det någon betala räkning site man kunde använda?

Uppdatering.

Kan inte logga in på Paypal längre.
Betalo - Nekar korter.
Billihop - Nekar kortet.

Netonet gick utmärkt däremot. Jag har inte fått kortet fysiskt.

Har vissa lån som jag måste lösa omgående så frågan är igen om någon har tips på hur man kan få in pengar på sitt egna konto ifrån Klarna Kortet.

Om ni inte vill skriva här skicka medelande.

Ja du. Jag vill GRATULERA till alla som har tagit upp ovanstående betalalternativ med Klarna samt själva skrivit att de meddelat Klarna om vad som skrivs här i hopp om att hjälpa deras egna supportärende. Ni har kanske glömt om det Lasseman tog upp gällande det som står i avtalet ni har ingått i? Trots det söker ni alltså aktivt upp Klarna och frågar varför ni har svårigheter att bryta mot deras avtal? lol på den.

Billhop fungerar inte längre, testade precis.

Återigen grattis era efterblivna idioter, inte undra på att vissa här är i den ekonomiska sits de är i.

Billhop är nu spärrat helt. Går inte ens att lägga till Klarnas kort längre. *Applåder

Andra aktörer tas gärna emot - som medellande forslagsvis..

Kan säga direkt att jag inte har tagit upp det gör forumet med klarnas kundtjänst så inga arga ögon på mig, och mitt ärende med dom handlade inte om paypal och den diskussionen, så nej jag är inte skyldig

Detta är alldeles för instabilt fortfarande märker jag, man ska nog vänta lite tills klarna har alla bitar på plats.

Detta är alldeles för instabilt fortfarande märker jag, man ska nog vänta lite tills klarna har alla bitar på plats.

Vilket verkar vara att spärra alla tjänster som gör deras kort unikt så att ingen vill ha det längre.
Problemet är ju att alldeles för många har kontakt de angående problem med att transformera "krediten" till pengar på deras bankkonto.. Vid smyglanseringar värdesätter man även feedbacken extra mycket och sådana lanseringar existerar även just för att täppa till hål så återigen är det bara säga grattis till de som har hjälpt Klarna. Det är ett flertal från denna tråd som har gjort det, det är bara att läsa. Förhoppningsvis så tar de bort spärren framöver för Billhop och Betalo, jag ser ingen anledning alls till att de två ska vara spärrade då de tjänsterna är öppna för övriga VISA-kredit/betalkort, enda skillnaden är som sagt att Klarnas kredit inte syns på UC men det har liksom inget att göra med att de ska spärra de två ovanstående för det.

Jag tror mest de har fått panik i samband med alla som har kontakt de angående det här och valt det enklast alternativet vilket är shut that shit down.

Vilket verkar vara att spärra alla tjänster som gör deras kort unikt så att ingen vill ha det längre.
Problemet är ju att alldeles för många har kontakt de angående problem med att transformera "krediten" till pengar på deras bankkonto.. Vid smyglanseringar värdesätter man även feedbacken extra mycket och sådana lanseringar existerar även just för att täppa till hål så återigen är det bara säga grattis till de som har hjälpt Klarna. Det är ett flertal från denna tråd som har gjort det, det är bara att läsa. Förhoppningsvis så tar de bort spärren framöver för Billhop och Betalo, jag ser ingen anledning alls till att de två ska vara spärrade då de tjänsterna är öppna för övriga VISA-kredit/betalkort, enda skillnaden är som sagt att Klarnas kredit inte syns på UC men det har liksom inget att göra med att de ska spärra de två ovanstående för det.

Jag tror mest de har fått panik i samband med alla som har kontakt de angående det här och valt det enklast alternativet vilket är shut that shit down.

Amen.

Payson funkar

Har någon här ett Payson konto som jag kan prova föra över 1000 spänn till?

W
Jag ser inget fel med att betala av dyra lån med ett billigare. Alla gör vi misstag. Vissa kommer att fortsätta gör de misstagen andra ser det här som en utväg, oavsett är affärsidén bra. Jag förstår inte hur man kan vara kritisk mot att vissa använder sig av det här för att betala av lån som de har en extremt hög ränta på. So what?

I ett UC-samhälle som är HELT kontrollerat av bankerna ger jag Klarna all kredd till att de kommer ut med en sådan här produkt. Helt rätt och helt rätt i tiden med 0 konkurrens.
Det här är ett extremt bra kort för en regning dag. Gentemot att ha ett synligt kreditkort vilket ger dig en förhöjd riskprofil hos bankerna = högre ränta och lägre bolån som exempel.
Jag respekterar din åsikt.
Jag ser inget fel i att lösa dyra lån med billigare men jag har svårt att tro att detta är rätta sätet att förbättra sin ekonomi på.
Jag sitter själv med skulder på 1,3 miljoner och jag har många gånger sökt snabba lösningar som idag resulterat i en snart löneutmätning.
Kan du fortfarande inte se det skeva i det hela ?

W

Jag ser inget fel i att lösa dyra lån med billigare men jag har svårt att tro att detta är rätta sätet att förbättra sin ekonomi på.
Jag sitter själv med skulder på 1,3 miljoner och jag har många gånger sökt snabba lösningar som idag resulterat i en snart löneutmätning.
Men man ska komma ihåg också att UC:s makt ger små möjligheter att sanera sin ekonomi. Det kan ta 12 månader innan floder av ff försvinner för dom som inte har förstått hur systemet är uppsatt. På de 12 månaderna är det tyvärr lite djungelns lag som gäller.

Sedan kvarstår dock frågan om beteendet hos individen har ändrats och främjas av sådan här aktiviteter eller om den onda spiralen enbart fortsätter.

Jag kan bara prata för min del, jag har satt stopp.
Äcklar mig på allt som har med lån och krediter att göra.
Betalar endast med kontanter idag.

W

Man förbättrar sin ekonomi steg för steg, det är här en bit på vägen men samtidigt är det här inte "förbättra din ekonomi"-kortet. I slutändan har man ansvaret själv som jag påpekade att jag ser det som en självklarhet att man ska ta möjligheten att sänka räntan på sina lån om möjligt.

Jag beklagar men alla är vi olika. Vissa ser sådana här möjligheter som ett sätt att öka sin skuld andra som ett sätt att minska sina dyraste lån. Det jag uppskattade med Klarna var att det var ett betalkort med kredit som inte syntes på UC som man kunde i princip använda till vad som helst, för mig är det värdefullt. Ska de förvandla det till ett vanligt kreditkort, om inte värre med tanke på att de spärrar plattformar som vanliga kreditkort tillåter, så har jag ingen riktig användning för det.

Med det sagt tycker jag att det ska finnas krediter med låg ränta som inte syns på UC, de enda det gynnar är oss konsumenter. Speciellt när vi har så pass efterblivna banker som har skapat en kreditbubbla på bolånemarknaden som de nu vill strama åt samtidigt som regeringen inför amorteringskrav, samtidigt som de kräver 500K i insats och en städad UC. Då vill jag ha sådana kort.

W

Jo men din situation är individuell och personlig. Folk har helt olika förutsättningar och situationer dom har försatt sig i och att då vara moralens högväktare är ganska onödigt. Jag har privata skulder till kriminella som jag gärna belånar mig över huvudet med att betala.

Ganska tröttsamt att vissa ska förespråka hur man ska vara ordentlig och lydig när man pratar med KFM, när man ska skicka in papper och yada yada.

Terry, jag vill inte trampa någon på tårna utan kanske hjälpa någon så att de inte mår så dåligt över situationen som jag gör.
Jag har varit en idiot och varför ska man fortsätta vara det ?

Jag förstår det men merparten här verkar tyvärr inte ha något annat val än att ibland ta dumma lån för att kanske ge sina barn mat, för att kunna betala sin hyra eller kanske för dom är skyldiga folk pengar.
Ofta är folk (här åtminstone) ganska medvetna om att lånet dom tar kommer kosta skjortan men dessvärre har man inga direkta val :(

Möjligheten att dela upp saknas fortfarande. Man får ju upp ett felmeddelande varje gång. Går det inte att dela upp r det ju ingen idè att använda kortet på större summor.

Möjligheten att dela upp saknas fortfarande. Man får ju upp ett felmeddelande varje gång. Går det inte att dela upp r det ju ingen idè att använda kortet på större summor.

Jag fick höra av dom (märkväl dom verkar ha individuella bedömningar) att även om jag har valt alternativet "dela upp" så är det enbart "direktbetalning" som gäller för mig.
Så ni som har anmärkning framförallt tänk på att det verkar vara direktbetalning som gäller.

Jag fick höra av dom (märkväl dom verkar ha individuella bedömningar) att även om jag har valt alternativet "dela upp" så är det enbart "direktbetalning" som gäller för mig.
Så ni som har anmärkning framförallt tänk på att det verkar vara direktbetalning som gäller.

Det verkar som att ingen lyckats dela upp betalningen. Det har nog inte med anmärkningar att göra.

Så dessa i tråden som exempelvis "betalat" 5.000 på paypal kommer få pröjsa det direkt alternativt kommer det dras pengar ifrån deras konto om2-3 dagar?

Så dessa i tråden som exempelvis "betalat" 5.000 på paypal kommer få pröjsa det direkt alternativt kommer det dras pengar ifrån deras konto om2-3 dagar?

Är det så att delbetalningen inte fungerar vilket den ska enligt Klarna så kommer de få den på månadsfakturan där hela beloppet på fakturan ska betalas.

ni som har fått fakturan, hur skickades den? För enligt deras kundservice så kan jag inte välja mellan post och mejl tills fakturan skapats?

Jag förstår riktigt inte varför man skulle gå med på att betala HELA beloppet till Klarna, när det klart och tydligt står på deras hemsida att du kan dela upp beloppet om du använt Klarna-kortet. Jag har själv handlat för drygt 6000 kr med Klarna-kortet. Och för mig står det ”del av månadsfaktura”.

Om det visar sig att Klarna inte har så jag kan dela upp betalningen på kortet, så kommer jag givetvis bestrida fakturan. Inte för att jag inte kan lösa hela summan på en gång. Utan för att de går ut med att jag som kund kan dela upp betalningen.

Rätt ska vara rätt!

Jag har alltid uppfattat Klarna som ett företag som är bra att ha att göra med. Och att de skulle särbehandla kunder beroende på tidigare historik, eller betalningsanmärkningar, det köper jag inte riktigt. Har man blivit beviljad Klarna-kortet, så ska vi/du som fått kortet ha samma rättigheter.

Ralle - Kan du ta en printscreen hur det ser ut när du loggar in, alltså det med "del av månadsfaktura"

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp