- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Testa att ta bort ditt bankkonto. Det var samma för mig, ändrades till månadsfaktura efter det.Kolla här :
Testa att ta bort ditt bankkonto. Det var samma för mig, ändrades till månadsfaktura efter det.
Så här står det i villkoren:
Klarna skickar varje månad ut en kontofaktura till Kontohavaren. Av denna framgår föregående periods kontoskuld, gjorda inköp, inbetalningar under perioden, den kreditränta och de avgifter som tillkommit för perioden samt det belopp som Kontohavaren ska betala och vid vilket datum betalningen ska vara Klarna tillhanda. Av kontofakturan framgår beloppet som ska betalas för fullföljande av en eventuellt valda kampanjvillkor (”Betala enligt villkor”), men även minimibeloppet som ska betalas enligt baskontovillkoren (”Betala lägst”). Kontohavaren kan när som helst och utan kostnad få en betalplan i enighet med 16 § Konsumentkreditlagen.
"Via överföring till konsumentens konto"
Den texten såg jag inte tidigare.
Men när dom sedan börjar redogöra för delbetalningsmöjligheterna är det bara fakturadelen som nämns, ett tag, sedan finns det helt plötsligt med igen mot slutet..
Jag visste helt ärligt inte att man kunde låna från Klarna alternativt överföra kredit till mitt konto? Någon som har testat?
När jag bläddrade i villkoren så tyckte jag mest det stod överallt att några pengar skulle inte tas ut..

Hur gjorde du när du förde över pengarna? Begärde från Payson eller förde du över ifrån appen?Gjorde en ansökan alldeles nyss. Sen kommer det upp att ditt kort kommer med posten inom 4-5 dagar. Redan där efter har du dina kortuppgifter i appen. Testade att göra ett uttag direkt på 5000kr via Payson. Inga problem.
Därefter gjorde jag en ansökan om uttag på hela 85000, ja jag drog till ordentligt. Och det gick med.. Räddar upp alla mina sista dyra lån Credigo/Easycredit/Onea. Helt jävla otroligt! Visst. Det blir en saftig månadskostnad. Men deras ränta är ju oerhört mycket bättre än skitlånens?
Gjorde ett köp i fredag på ebay och eftersom jag angett att alla köp ska gå på månadsfaktura tänkte jag inte mer på det.I dag skickades varan och till min förvåning drogs hela beloppet från mitt kopplade bankkonto idag istället för att läggas på månadsfakturan.
What!? Har ni godkänt genom att koppla bankkontot att Klarna får gå in och se hur mycket täckning ni har?Exakt detta skrev jag innan!
Var samma för mig.
Köp kan jag endast genomföra om jag handlar vara/varor som är i samma belopp som finns på mitt konto för tillfället.
Därför kunde jag köpa en juicemaskin men inte en tv!
Nej jag har fattat det som så att har man ett kopplat bankkonto så dras beloppet på en gång från kontot istället för att man har 14 dagar på sig att betala fakturan betala direkt tror jag de kallar det för.What!? Har ni godkänt genom att koppla bankkontot att Klarna får gå in och se hur mycket täckning ni har?
Klarna kopplar ett autogiro till bankkontot som betalningen dras från precis som andra autogiro betalningar.Nej jag har fattat det som så att har man ett kopplat bankkonto så dras beloppet på en gång från kontot istället för att man har 14 dagar på sig att betala fakturan betala direkt tror jag de kallar det för.
Och Autogiro har ingen funktion mig veterligen som kan se pengar på kontot.Klarna kopplar ett autogiro till bankkontot som betalningen dras från precis som andra autogiro betalningar.
Och Autogiro har ingen funktion mig veterligen som kan se pengar på kontot.
Stämmer det är precis som med andra autogirobetalningar.Och Autogiro har ingen funktion mig veterligen som kan se pengar på kontot.
Jag har klarna konto (ej kortet) och har kopplat bankkonto och ser mitt kontonummer där och då men ett enkelt godkännande varje månad (med månadsfaktura) och minsta belopp (eller högre) belopp dras från mitt konto.What!? Har ni godkänt genom att koppla bankkontot att Klarna får gå in och se hur mycket täckning ni har?
Jag kan bara prata för min del, jag har satt stopp.
Äcklar mig på allt som har med lån och krediter att göra.
Betalar endast med kontanter idag.
Alltför många handlare, restauranger (Espresso House) vägrar ta emot mina små slantar... 
Samma här vännen, men shit asså, vad jag stöter på patrull när jag vill betala med cash...Alltför många handlare, restauranger (Espresso House) vägrar ta emot mina små slantar...
![]()
Det är inte konstigt att cash plockas bort med tanke på hur samhället ser ut.Samma här vännen, men shit asså, vad jag stöter på patrull när jag vill betala med cash...Alltför många handlare, restauranger (Espresso House) vägrar ta emot mina små slantar...
![]()
Det är inte konstigt att cash plockas bort med tanke på hur samhället ser ut.
Det komplicerar dock det lite för oss.

Är Billhop och Betalo verkligen helt körda alternativ? Någon som till exempel har testat att köra kortet med tillfällig CVC som finns inne i appen?
För mig, yes& det är skitbra! Frågan är bara hur länge. Trodde vi pratade Paypal innan, men det du skriver nu är alltså att Paypal och Payson fungerar?
Det är körtÄr Billhop och Betalo verkligen helt körda alternativ? Någon som till exempel har testat att köra kortet med tillfällig CVC som finns inne i appen?
Samma härNu kunde jag dela upp min månadsfaktura iaf, Så nu flyttas den över till mitt klarna konto =)

Nu kunde jag dela upp min månadsfaktura iaf, Så nu flyttas den över till mitt klarna konto =)

Är det så att delbetalningen inte fungerar vilket den ska enligt Klarna så kommer de få den på månadsfakturan där hela beloppet på fakturan ska betalas.
Paypal och Payson fungerar INTE.
Testat båda precis.