- Meddelanden
- 19
- Mottagna reaktioner
- 14
- Poäng
- 37
Hur gör du det?
Jag använde mig av appen, Man får gå in i sin månadsfaktura, Sedan kan du klicka på dina enskilda köp och välja delbetalning
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Hur gör du det?
PayPal förbjuder användarna att ta ut från kreditkort, så att ni vet. Även om insättningen lyckas riskerar kontot att bli låst efter en stund. Så även det alternativet faller bort.
Ok, nu fick jag möjligheten att fixa kort på mina Klarna sidor och gjorde det. Hur får jag ut 107000kr lättast?![]()
Jodå, we´ll find a way! 😎Går inte längre och du kan bland annat tacka det här forumet för det.
Jodå, we´ll find a way! 😎
Lär bli ganska svårt då vi redan har kört igenom alla tjänster.Betalat parkering igen. 1 kr till qpark tror jag, även det gick vägen.
Klarnas kort är ett betalkort.
Ja, men vid en insättning räknas det som förskott från ett kreditkort.
Tack för tipset ändå.Betalat parkering igen. 1 kr till qpark tror jag, även det gick vägen.
Ok, kan man handla på tex ICA med detta kort?

Men ibland inte 

HAHA, fyfan va pinsamt. får fixa ett AMEX plast film coverJa, alla som accepterar VISA.Men ibland inte
Edit: Kan du tänka dig tillexempel brudarna man får när man slänger upp Klarnakortet i baren?😎
😎😎....och dessutom lägger till "Det är månadsbetalning babe".

eller " Det här ska delbetalas nästa månad DRINKS ON ME BABY"HAHA, fyfan va pinsamt. får fixa ett AMEX plast film cover

Som tur har man ett AMEX![]()
Och den ack så viktiga parametern, börjar ditt Amex på 3757 eller 3759?
Själv har man 2st 3757 kort.
Haha är du tillbaka för att hata på mig? 3757 platinum såklart. De nya är skit.
Haha nej.
Håller med, 3757 ska det vara.
Har ett sas elite och ett platinum. Ansökte om platinum typ 14 dagar innan dom ändrade.
Sorry för OT i Klarna tråden.
Det är riktigt tur för alla som lyckades knipa ett AMEX betalkort innan de ändrade. Finns ingen motsvarighet till det längre. Trodde att Klarna skulle eventuellt börja köra liknande som AMEX men istället verkar de blockera allt det som gör att folk dras till kortet. Självklart är det fortfarande bra att "krediten" inte syns i UC men att det blockerat Billhop och Betalo är inte ok. Inte hört talas om liknande innan.
Menar du att du inte hört talas om att dessa tjänster spärras för kort?Det är riktigt tur för alla som lyckades knipa ett AMEX betalkort innan de ändrade. Finns ingen motsvarighet till det längre. Trodde att Klarna skulle eventuellt börja köra liknande som AMEX men istället verkar de blockera allt det som gör att folk dras till kortet. Självklart är det fortfarande bra att "krediten" inte syns i UC men att de blockerat Billhop och Betalo är inte ok. Inte hört talas om något liknande.
Menar du att du inte hört talas om att dessa tjänster spärras för kort?
Jag vet att SEB är restriktiva på sina kort för dessa tjänster.Ja jag har inte hört talas om det. Dock är jag inte någon som sitter på 10 kreditkort eller hängt på lånforum så mycket innan, det kanske är normalt att de gör det?
Tror att jag kommit på varför vissa inte kan föra över från Klarna-kortet till tex PayPal etc.
Gå in på huvud-bilden längst uppe till höger(ser ut som ett huvud), klicka på klarnakortet och då ser ni ett alternatic som heter Frys kort. Är det ifyllt som fryst?
Klicka bort det och testa göra överföring igen.
Gör så, och testa sen Billhop, Betalo, Payson, PayPayl igen.
Ikväll tog jag ut 10.000kr från mitt PayPal till mitt bankkonto = Funkar fint.
Ikväll förde jag över 15.000kr från mitt Klarna-kort till mitt PayPal = Funkar fint.
Precis. Amex har ju även en hel del andra fördelar också. (nej, jag arbetar inte på Amex, och deras nuvarande kort är inte lika bra)
Förut kunde man betala med Amex via Betalo till personkonto, detta är dock spärrat nu. Men betalningar till BG/PG är ok både via Betalo och billhop.
Mitt var inte ifyllt i fryst och det fungerade ändå inte. Men bra förslag.
Ska testa att fylla i den och sen ta bort och testa Billhop.
Återkommer.
Jag vet att SEB är restriktiva på sina kort för dessa tjänster.
Det fungerar fortfarande inte.
Det fungerar fortfarande inte.
Då har du samma bekymmer som jag nämligen att du helt enkelt inte har limit nog.
Prova att använda kortet med samma belopp du försökte på Paypal på något annat
Tror att jag kommit på varför vissa inte kan föra över från Klarna-kortet till tex PayPal etc.
Gå in på huvud-bilden längst uppe till höger(ser ut som ett huvud), klicka på klarnakortet och då ser ni ett alternatic som heter Frys kort. Är det ifyllt som fryst?
Klicka bort det och testa göra överföring igen.
Gör så, och testa sen Billhop, Betalo, Payson, PayPayl igen.
Ikväll tog jag ut 10.000kr från mitt PayPal till mitt bankkonto = Funkar fint.
Ikväll förde jag över 15.000kr från mitt Klarna-kort till mitt PayPal = Funkar fint.
Kika bakåt i tråden. Står typ på 3-4 ställenHur för du över från Klarna kortett till PayPal kontot? Lagt till Klarna kortet i mitt Paypal men hittar inte hur man belastar kortet.???
Får upp följande på Paypal "We could not complete this payment, because it has been denied by the card issuer. Please retry with a different card"
Exakt samma fick jag (fast på svenska) och jag har också på "test"sidan 165.000 i limit.
Men kan inte använda kortet på något ställe längre (efter igår då jag kunde både överföra på Paypal OCH handla på Netonet)
Ingen liten tråd det härKika bakåt i tråden. Står typ på 3-4 ställen
Du, tack för heads upen. Jag testade på en vanlig butik och fick "Köpet misslyckades". Så uppenbarligen är kortet spärrat? lol på den.
Jag ska kontakta Klarna asap och fråga vad fn de håller på med.