Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

Hej Terry
Kan man köpa två paygoo kort samtidigt eller får man bara aktivera ett per person? Är det alltså en gräns på 2000kr när man laddar det?

Du kan köpa 3-4 olika kort. Sen aktiverar du dom med ditt Paygo-konto (mobilt bank id) sen kan du ta ut 30.000/månad PER KORT.

Stoppades du från att använda kortet efter att de tagit UC?

Det verkar som det, om det är på grund av det jag är "stoppad" men samtidigt är det också lite märkligt att dom låter mig använda det för 160.000 eller vad jag använt det för och sen stoppar mig. Ingen logik.

Och så nästa fråga till terry...
Hur betalade du av fakturorna efter att ha laddat ditt paygoo? Funkar paygoo med Betaloo eller liknande eller tog du ut allt i kontanter för att sen sätta in på ditt personkonto för att därifrån betala?

Tog ut pengarna i en bankomat med Paygo-kortet sen gick jag till insättningsautomat och satte in 40.000 två gånger.

Det verkar som det, om det är på grund av det jag är "stoppad" men samtidigt är det också lite märkligt att dom låter mig använda det för 160.000 eller vad jag använt det för och sen stoppar mig. Ingen logik.

Jag skulle behöva köpa paygoo och ta ut cirka 10 000 kr för att lösa en akut grej men är rädd att bli stoppad då jag behöver använda kortet typ hela hösten för att gå runt.... har nu använt 11 000kr och enligt testköp har jag stort utrymme och kan handla för 90 000kr. Ska man våga chansa ?

Stoppad av Klarna?
Du "test"köper först en kopp kaffe, funkar det så kör på.
Jag ha 3 anmärkningar och kom upp i över 150K.

Stoppad av Klarna?
Du "test"köper först en kopp kaffe, funkar det så kör på.
Jag ha 3 anmärkningar och kom upp i över 150K.
Jag tänkte att de kanske stoppar om man använder kortet för mycket under en kort period? Jag har inga anmärkningar men runt 12-13 i uc många ff och ganska mycket blanco och min förhoppning är att använda klarna under hösten för att få till ett samlingslån i januari nämligen. Med tanke på allt som skrivs här känns det lite osäkert hur länge man kommer kunna använda kortet...

Använd det nu så länge du kan, dom verkar ha en jävla massa buggar så dom kanske drar tillbaka det helt.
Nu har du ett gyllene läge att maxa kortet och förbättra din ekonomi, gör det innan det är försent :)

Använd det nu så länge du kan, dom verkar ha en jävla massa buggar så dom kanske drar tillbaka det helt.
Nu har du ett gyllene läge att maxa kortet och förbättra din ekonomi, gör det innan det är försent :)
Ja det kanske är bättre att köpa ett par pagookort och spara undan så jag klarar hösten medan möjligheten finns .

Har nån verkligen 24 månaders avbetalning? Jag har 12 månader som max och bad kundtjänst om att få 24 månader men då säger flera olika agenter att 12 är absolut max.

Har nån verkligen 24 månaders avbetalning? Jag har 12 månader som max och bad kundtjänst om att få 24 månader men då säger flera olika agenter att 12 är absolut max.

Det kan vara så att Klarnas kundservice har syftat på delbetalningen kopplad till Klarnakontot 1/24 av beloppet. Klarnafakturan kan man koppla till Klarnakontot.

Billhop fungerar bra för mig. Betalade en faktura där senast idag, på ca 4000 kr, med klarnakortet.

Jag försökte nu men det fungerar tyvärr inte för mig... vad för fakturor betalar du?

Skumt att det är så olika, men det är väl typiskt klarnakortet... Jag har betalat fakturor till Telia och Banknorwegian, via Billhop.

Skumt att det är så olika, men det är väl typiskt klarnakortet... Jag har betalat fakturor till Telia och Banknorwegian, via Billhop.

Det går EJ att betala lån/kreditkortsfakturor via billhop/betalo och liknande.

Jag betalade en lånefaktura med mitt Mastercard, alltså mitt vanliga kontokort som är kopplat till mitt lönekonto och fick följande svar:

Hej,

En av dina räkningar på Billhop kunde tyvärr inte genomföras.

Utifrån de nya riktlinjer som vi måste förhålla oss till så kan man inte med ett kreditkort betala:

- Till dig själv eller andra privatpersoner

- Krediter/Lån/Kreditkortsräkningar

- Räkningar till BitCoin-företag

- Inkassoräkningar eller räkningar som har inkassobolag som motpart

- Räkningar till Kronofogden

- Bank som mottagande part

- Räkningar som har fakturalåneinstitut (ex. Klarna, PayEx, Svea Ekonomi) som mottagande part (gäller endast för Amex). Räkningar som dessa går med andra ord bra att betala med ett Visa eller Mastercard.

Jag har därför återbetalat räkningen nedan idag. Pengarna är dig tillhanda igen inom 3-5 bankdagar.

Bara så ni är medvetna om detta!

Jag fasar inför in första faktura ifrån Klarna :D Lär ju bli 10-15.000 men fortfarande en plusaffär.
Ska bli väldigt spännande att se om man igen kan använda kortet väl då man betalat första fakturan.

Men fattar inte varför man inte kan dela på 24 utan bara 12.

Man köper alltså ett Paygo Reload - aktiverar det och efter detta fyller på kortet med hjälp av Klarnakortet? Har jag fattat det rätt så haha? :)

Tog ut pengarna i en bankomat med Paygo-kortet sen gick jag till insättningsautomat och satte in 40.000 två gånger.

Vad är absolut enklaste sättet att få ut pengar från Klarna-kortet om man skaffar Paygoo-kort?

Varför går det inte att fylla på ett reloadkort?
Hittar inte ens alternativet till det online.

Vad är absolut enklaste sättet att få ut pengar från Klarna-kortet om man skaffar Paygoo-kort?

Jag tror att jag har skrivit det 17 gånger kingen :D

Du köper det Paygoo-Kortet. Aktiverar ditt konto med Mobilt BANK-ID på deras hemsida.

Går till pressbyrån, laddar på det med 2.000 kr åt gången.

Tar ut pengarna (10.000/dag) i en bankomat.

Sätter in pengarna på ditt konto i en insättningsautomat.

Jag körde på att ladda upp stålar på www.entropay.com.
Därifrån kan man ta ut dom till sitt konto.

(Eller om man är den som är den, sätta in dom på Pokerstars. Det är nog till olika bettingsidor och avbetalning av lån majoriteten av alla transaktioner gjorda med Klarnas korten under juli :)

Fungerade klockrent för mig i alla fall.
Som på många andra ställen måste man verifiera sig, men det var bara foto på ID och en räkning.
Limiten är 15000Euro och ta ut 45000euro per 30dagar när man är verifierad.

Tyvärr försvinner lite pga valuakursen, men man det blir ett enkelt och bekvämt arbete.

(Eller om man är den som är den, sätta in dom på Pokerstars. Det är nog till olika bettingsidor och avbetalning av lån majoriteten av alla transaktioner gjorda med Klarnas korten under juli :)

Som på många andra ställen måste man verifiera sig, men det var bara foto på ID och en räkning.

Tyvärr försvinner lite pga valuakursen, men man det blir ett enkelt och bekvämt arbete.

Som på PayPal att du måste ha 2 konton och skicka till sig själv?

Hur laddade du upp stålar :)?
Skapade du ett kort på entropay som du fyllde på med klarakortet? För till sitt entropaykonto verkar man bara kunna ladda stålar från bankkontot.

Hej på er,
Jag har nyss gjort ett testköp med klarnakortet som gick igenom upp till 93.000 kr.

Det jag nu undrar är om någon utförligt kan beskriva hur jag på bästa sätt får in dessa pengar på mitt konto hos Swedbank?

Jag skulle vara väldigt tacksam.

Hej på er,
Jag har nyss gjort ett testköp med klarnakortet som gick igenom upp till 93.000 kr.

Det jag nu undrar är om någon utförligt kan beskriva hur jag på bästa sätt får in dessa pengar på mitt konto hos Swedbank?

Hej!
Har du läst lite genom tråden?

Jag har läst igenom tråden lite men förstår inte 100% hur man går tillväga. Om du har tid och möjlighet får du gärna förklara för mig.
Ok. Terry är nog bättre på förklara. Om du läser tillbaka 1-2 sidor så har Terry förklarat steg för steg

Kan ju variera, du kan också sätta in pengarna på kontot som tillhör en släkting eller nära vän och sedan bara swisha dig själv...

Hej på er,

Ja varför inte köpa Mastercard på Pressbyrån tex? Det känns som att någon har testat det redan... Köp, fyll på, ta ut, sätt in.

Kan ju variera, du kan också sätta in pengarna på kontot som tillhör en släkting eller nära vän och sedan bara swisha dig själv...
Har du haft några problem vid insättningar på Paygoo? Jag har aktiverat kortet men inte uppgraderat med bankid för att jag inte kan. Mitt namn i paygoo matchar inte mitt bankid. Hade autofyll i när jag skapade kontot så på förnamn finns både mitt förnamn och efternamn.

Hur som helst lyckades jag sätta in 2000kr på vardera kort. Vid nästa insättning på 2000kr på samma 7-11 ville det inte. Pengarna drogs men sattes aldrig in på paygoo. Butiken fick bara ut ett "fel kvitto" med en instruktion som inte hjälpte.

Har mailat paygoo eftersom dom inte har någon kundtjänst på telefon. Tänkte bara höra om du eller någon annan här har varit med om samma.
Butiken fick förövrigt göra ett återköp...

Enligt min bank kan jag endast sätta in 10.000 kronor per vecka.

Vilken konstig bank. Det måste finnas många kunder varje dag som vill sätta in många gånger mer än så. Det räcker ju att du är en flitig bärplockare så här års så kan du ha några hundratusen kontant. Eller så kan man ha sålt en bil eller nåt. Eller så har man vunnit pengar. Eller... Det finns tusen anledningar, och det måste vara väldigt vanligt.

Jag skulle använda mig av appen Revolut där man kan sätta in med korten.
Fick svaret att korten var inställda på att vara AUS (australienska dollar) och inte SEK. Fick hålla på att växla fram och tillbaka och då låstes appen temporärt eftersom dom misstänker fuffens så måste vänta på supporten där nu.

Då tänkte jag köra dom via Skrill som inte accepterade korten heller då dom inte var från ""my occupation" har vad det nu stod.

Sedan löftena att kunna ladda via nätet osv.
Blir sugen på att göra en ARN-anmälan. Men det pallar man aldrig.

Har du haft några problem vid insättningar på Paygoo? Jag har aktiverat kortet men inte uppgraderat med bankid för att jag inte kan. Mitt namn i paygoo matchar inte mitt bankid. Hade autofyll i när jag skapade kontot så på förnamn finns både mitt förnamn och efternamn.

Hur som helst lyckades jag sätta in 2000kr på vardera kort. Vid nästa insättning på 2000kr på samma 7-11 ville det inte. Pengarna drogs men sattes aldrig in på paygoo. Butiken fick bara ut ett "fel kvitto" med en instruktion som inte hjälpte.

Har mailat paygoo eftersom dom inte har någon kundtjänst på telefon. Tänkte bara höra om du eller någon annan här har varit med om samma.
Butiken fick förövrigt göra ett återköp...

Jag har inte haft något problem alls förutom när Klarnakortets "limit" helt enkelt var slut :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp