Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Klarnakortet via klarna-appen

gå till pressbyrån/7eleven
Köp ett paygookort. Ladda det (2000 max/gång) ta ut pengarna

Jag har köpt två stycken paygoo kort tidigare men det känns lite osäkert att testa att ladda dom nu med tanke på att Klarna verkar stoppa alla andra sätt ... Hur gör man när man laddar kortet? Behöver man kvitto från när man köpte det eller räcker att lämna fram kortet?

Jag har köpt två stycken paygoo kort tidigare men det känns lite osäkert att testa att ladda dom nu med tanke på att Klarna verkar stoppa alla andra sätt ... Hur gör man när man laddar kortet? Behöver man kvitto från när man köpte det eller räcker att lämna fram kortet?

Jag fyllde på mitt Paygoo för en halvtimme sen på Shell. 2000kronor. Du lämnar bara fram kortet och säger du vill ladda kortet med pengar. Spara kvittot efter så du kan kolla att pengarna verkligen kommit in.

Klarna kan väl inte se vad du handlat på 7 Eleven/Pressbyrån, utan dom ser väl det bara som att du gjort ett inköp just i den butiken? Så ser inte hur dom ska kunna stoppa det sättet.

Det stämmer och dom kommer nog inte stoppa det heller dom gjorde inte det på mig heller förrän jag kom upp i bra bit över 150.000....

När skapas fösta klarnafakturan vet någon?

Det stämmer och dom kommer nog inte stoppa det heller dom gjorde inte det på mig heller förrän jag kom upp i bra bit över 150.000....

När skapas fösta klarnafakturan vet någon?
Vet du vad du komme få betala månadsvis terry? Du hade väl handlar för typ 190 k?

Jag har ingen aning.
Fasar inför första fakturan.
Men det var fortfarande riktigt riktigt bra just för mig eftersom Klarnakortets ränta är MYCKET bättre än det jag löste (delvis) med hjälp av det.
Dessutom vi är snart inne i september - Min sista anmärkning går ut i november så i värsta fall är det bara någon enstaka månad det blir kämpigt.

Jag har ingen aning.
Fasar inför första fakturan.
Men det var fortfarande riktigt riktigt bra just för mig eftersom Klarnakortets ränta är MYCKET bättre än det jag löste (delvis) med hjälp av det.
Dessutom vi är snart inne i september - Min sista anmärkning går ut i november så i värsta fall är det bara någon enstaka månad det blir kämpigt.
gött ändå. Jag har tre anmärkningar kvar sen min dumma ungdom. Två försvinner nu i aug, sista i november. Försöker hålla ut tills jag kan få ett samlingslån. Har dock 2 krediter på sammanlagt 5 k som drygar ner min uc, samt typ 20 ff. Får se hur det går.

gött ändå. Jag har tre anmärkningar kvar sen min dumma ungdom. Två försvinner nu i aug, sista i november. Försöker hålla ut tills jag kan få ett samlingslån. Har dock 2 krediter på sammanlagt 5 k som drygar ner min uc, samt typ 20 ff. Får se hur det går.

Exakt amma som jag :D
3 anmärkningar kvar varav två går ut i augusti och en i november. Helt galet ju :D!
Vad har du för UC-betyg?

Fick min första faktura idag. I appen. 2600kr (minsta belopp). Enligt villkor 4300kr. ”Handlat” för 51.000kr typ.

Exakt amma som jag :D
3 anmärkningar kvar varav två går ut i augusti och en i november. Helt galet ju :D!
Vad har du för UC-betyg?
haha vad stört! Vi satte oss i skiten samma månader alltså :) Jag hade 13,6, men med krediterna föll den till 36,6, min syster sa att det var för jag hade övertrasserad kredit ( 15000 beviljat, 15414 utnyttjat)

Det är det.
Försök att ligga på 40% utav utnyttjad kredit.

Fick min första faktura idag. I appen. 2600kr (minsta belopp). Enligt villkor 4300kr. ”Handlat” för 51.000kr typ.
Jag hade handlat på konto innan, den fakturan fick jag idag, kommer kortet på separat faktura? Dock hade min konto faktura höjts!

Nu har jag en UC-Score på 12.2% men om bara 9 dagar när mina två anmärkningar går ut och mitt kreditkortsnyttjande registreras som minskat lär jag ligga på max 7%.

Du ska ligga på i ditt fall 7.000 utnyttjat.

Nu har jag en UC-Score på 12.2% men om bara 9 dagar när mina två anmärkningar går ut och mitt kreditkortsnyttjande registreras som minskat lär jag ligga på max 7%.

Du ska ligga på i ditt fall 7.000 utnyttjat.
Oki, måste lösa det. Fick du creditstars nya? Funderar på att lösa in det gamla och försöka ta det nya och försöka lösa lite krediter o annat skit.

Du har omdirigerats till Creditstar -webbplats. När du har återbetalat ditt lån i sin helhet kan vi erbjuda dig våra andra produkter.

Får detta när jag ska logga in på plus.

Jag hade handlat på konto innan, den fakturan fick jag idag, kommer kortet på separat faktura? Dock hade min konto faktura höjts!

Mina köp från kortet ligger på kontofakturan. Så dina måste med ligga där? Kolla pdf filen som man får med om nya köp etc.

Mina köp från kortet ligger på kontofakturan. Så dina måste med ligga där? Kolla pdf filen som man får med om nya köp etc.
Jag har dock inte valt dela upp på mina köp än? Kan det vara så att jag måste göra det eller kan göra det när fakturan kommer?

Jag har dock inte valt dela upp på mina köp än? Kan det vara så att jag måste göra det eller kan göra det när fakturan kommer?

Aha. Ja du måste dela upp innan. Ananrs får du en månadsfaktura istället. Vet dock inte om man kan välja att dela upp månadsfakturan men tror det.

Nej dom tar Bisnode tyckte jag mig se.

Hej!
Är ny på klarna kortet och fått det beviljat, eftersom tråden är så stor så undrar jag om någon kan svara på
några frågor.

1.Kan man handla på tex Ica med kortet när man fått det fysiskt?
2. Om jag är skyldig en vän pengar kan jag sätta in på mitt paypalkonto med Klarnakortet och skicka över till hon/han?
3. Kan man ta ut kontanter eller kommer komma en funktion för det?

Hej!
Är ny på klarna kortet och fått det beviljat, eftersom tråden är så stor så undrar jag om någon kan svara på
några frågor.

1.Kan man handla på tex Ica med kortet när man fått det fysiskt?
2. Om jag är skyldig en vän pengar kan jag sätta in på mitt paypalkonto med Klarnakortet och skicka över till hon/han?
3. Kan man ta ut kontanter eller kommer komma en funktion för det?
Du kan sätta in på paypal, men ej ta ut kontanter

Fattar inte, om kortet nekas då? Skulle aldrig våga gå fram o betala med klarna kortet. Man vet aldrig om det funkar eller ej

För att det ska funka måste du ha två Paypal konton, varav det ena har ditt bankkonto angivet. Flödet är enligt följande:

Klarnakortet -> Paypal 1 (med Klarnakortet registrerat) -> Paypal 2 (med bankkonto registrerat) -> Bankkonto

Du gör helt enkelt som så att du loggar in på första paypal-kontot (Paypal 1) och väljer "Överföra". Där anger du mailadressen till andra paypal-kontot (Paypal 2) och vilken summa. Pengar dras då från Klarnakortet till Paypal 2. Du loggar sedan in på Paypal 2 och väljer "Överför till bankkonto".

Edit:
När man reflekterar över det kan det dock vara en bra idé att dela upp vald totalsumma att föra över så det dels inte är för stort belopp direkt eller att summorna är identiska vid varje överföring då detta ev. kan få Paypals (eller Klarnas) system att slå larm av olika skäl.

Det kan även vara en god idé att logga in på de olika Paypal-kontona via olika enheter, t.ex Paypal 1 via dator och Paypal 2 via mobilen (inte wifi).
Här har du!

Är det någon mer som har stort köputrymme kvar men som inte längre kan göra ett testköp utan att det kommer upp en ”varning” om att kreditupplysning kommer att tas? Jag har alltid kunnat göra ett testköp innan och på andra försökte fått den... är rädd att de tar en UC om jag använder kortet och stycke då stoppar mig pga dåligt uc betyg...

Fundersam 1: exakt så är det för mig också då jag tidigare kunnat kollat köputrymmet utan "varning" om testköp! Vill inte göra testköp och riskera en UC...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp