- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Gjorde som du Bowery, tankade för några hundringar. Gick utmärkt. Oförändrat köputrymme. Nu blir det shopping på Pressbyrån efter jobbet
7/11 finns tyvärr inte där jag bor...
Ska kunna gå att uppgradera kortet med BankID.
7/11 finns tyvärr inte där jag bor...Ska kunna gå att uppgradera kortet med BankID.
Gjorde som du Bowery, tankade för några hundringar. Gick utmärkt. Oförändrat köputrymme. Nu blir det shopping på Pressbyrån efter jobbet7/11 finns tyvärr inte där jag bor...
Ska kunna gå att uppgradera kortet med BankID.
10 tkr drog ja av på ett bräde på pressbyrån

Irriterande bara att jag inte lyckas uppgradera kortet ;/
Men du har kanske inget till just Klarna?
Nej det har jag ibte
enda som är irriterande nu är att jag inte kan uppgradera kortet bara haha- Blev medlem
- 29 augusti 2018
- Meddelanden
- 45
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Nej det har jag ibteenda som är irriterande nu är att jag inte kan uppgradera kortet bara haha
Vad är felet?
Jag fick inte bank-id att fungera, väldigt störande, men det räckte med att lägga upp ID och en faktura + Mail för att få högsta klass 100 000/mån och 500 000/år om jag inte minns fel.
Förövrigt är det mycket faktafel på sidan, allt från gränser till att man kan ladda online t ex
Vad är felet?
Jag fick inte bank-id att fungera, väldigt störande, men det räckte med att lägga upp ID och en faktura + Mail för att få högsta klass 100 000/mån och 500 000/år om jag inte minns fel.
Förövrigt är det mycket faktafel på sidan, allt från gränser till att man kan ladda online t ex
Med bank id funkar det inte , duger körkort som id? Eller måste det vara id kort så att säga ?
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Reserverar mig för att utropa ”äntligen” innan jag tömt Pressbyrån på Paygoo-kort och betala av mina ockerlån
Men visst - kontaktade Klarna första gången den 25/6 och nu har man det jävla kortet i handen. En liten seger 
Men visst - kontaktade Klarna första gången den 25/6 och nu har man det jävla kortet i handen. En liten seger 
Vad är felet?
Äntligen va![]()
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Kan du förklara i klartext vad du gjorde? Vilken faktura syftar du på?
Vad är felet?
- Meddelanden
- 45
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Med bank id funkar det inte , duger körkort som id? Eller måste det vara id kort så att säga ?
Vilket ID som helst, pass, körkort, nationellt id-kort
Vilket ID som helst, pass, körkort, nationellt id-kort
Testade nu med körkort och en bild på min mobil räkning , ska vi se om det funkar.. hur lång tid tog det innan du fick svar att det var uppgraderat ? Störande o springa och ladda på typ 10 kort a 2000kr.. haha
- Meddelanden
- 45
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Kan du förklara i klartext vad du gjorde? Vilken faktura syftar du på?
Syftar på en elräkning, telefon, hyra eller liknande som adressbevis.
Fota en räkning och ett ID och lägg upp eller skicka till dom, jag nämnde även att bank-id funktionen inte fungerade för mig.
Detta gäller Paygoo reload om det var oklart.
- Meddelanden
- 45
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Syftar på en elräkning, telefon, hyra eller liknande som adressbevis.
Fota en räkning och ett ID och lägg upp eller skicka till dom, jag nämnde även att bank-id funktionen inte fungerade för mig.
Detta gäller Paygoo reload om det var oklart.
Detta fungerade för mig men det är inte hur det står att det skulle gå till så inga garantier ifall ni skulle råka stöta på nån fientligt inställd anställd
Förövrigt är det ju inte särskilt smart att skriva detaljer på öppna forum, om man önskar att detta system finns kvar ett tag... men men vi får se.
- Meddelanden
- 45
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Nu har allt försvunnit för mig, ingen text med ”mycket begränsat utrymme ens”. Och ingen testa utrymme... och då har jag betalt in pengar sen senast använde.. logik logik
Snabbt straffad för att skriva här tydligen
Snabbt straffad för att skriva här tydligen

- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Helt suveränt med tanke på att jag har 4 färska betalningsanmärkningar och skuldsaldo haha sjukt
Jag antar att det beror på hur man har skött sig hos Klarna. Jag hade en grej där som gick till inkasso (men inte fogden) för typ tre år sedan, och efter det så verkar jag vara spärrad från att handla på faktura. Något erbjudande om kort har jag inte fått heller. Detta trots att jag handlar rätt mycket som betalas via Klarna, men jag är nog för evigt ute i kylan där. Nu har jag i och för sig några gamla betalningsanmärkningar från 2015 och -16, men det lär inte Klarna känna till, för de har aldrig tagit någon upplysning på mig.
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Gick alldeles utmärkt att uppgradera kortet med BankID! Pumpat ut runt 8 K - fortsätter besöka Pressbyrån imorrn 

Jag lyckades inte med bank id... dock så lyckades jag med andra verifieringsmetoden och jag fick ett mail efter ett par timmar.. dock när jag loggar in på paygoo och kollar det aktuella kortet jag uppgraderat så står det inget speciellt ? Ska det stå att det typ är uppgraderat eller liknande ?
Ska också dra en ride till imorgon på en 20-30K tänkte jag.. lösa lite färska kfm
Ska också dra en ride till imorgon på en 20-30K tänkte jag.. lösa lite färska kfm
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Egentligen borde alla ni här bjuda mig på bärs som lärde er Paygoo-Tricket.
Tas förslagsvis i Köpenhamn eller i Malmö men öppen för allt
Tas förslagsvis i Köpenhamn eller i Malmö men öppen för allt

Egentligen borde alla ni här bjuda mig på bärs som lärde er Paygoo-Tricket.
Tas förslagsvis i Köpenhamn eller i Malmö men öppen för allt![]()
Ja du är fan en sann hjälte min vän!!! Kommer du mot mellersta delarna av landet ska jag bjuda dig på en platta

- Meddelanden
- 45
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 41
Känns som man blivit spärrad, kunde inte ens köpa tuggummi nyss.
Skulle inte förvåna mig om de lyckas stoppa detta snart om inte redan hänt de senaste timmarna.
Men förhoppningsvis bara tillfälligt.
Skulle inte förvåna mig om de lyckas stoppa detta snart om inte redan hänt de senaste timmarna.
A
Andreas9999
Gäst
Poäng: 0
Hej! Har försökt bläddra i tråden, men blir inget klokare. Kan någon vänligen förklara för mig hur det här med Klarna och Paygoo hör ihop?
Ska man skaffa ett kort hos Klarna och sen ladda via Pressbyrån, eller vadå?
Eller skaffar man detta Paygookort direkt hos Pressbyrån och sen laddar man upp det? Och isåfall vad tjänar man på det om man nu ändå lär betala när man laddar?
Sorry för möjligt ”efterblivet” inlägg, men hänger inte alls med hur mkt jag än läst. Jag får iaf inte upp att ens kunna söka ett klarnakort, och undrar således därför om det här med paygoo är något annat, eller ja - helt enkelt, hur hänger allt ihop?
Ska man skaffa ett kort hos Klarna och sen ladda via Pressbyrån, eller vadå?
Eller skaffar man detta Paygookort direkt hos Pressbyrån och sen laddar man upp det? Och isåfall vad tjänar man på det om man nu ändå lär betala när man laddar?
Sorry för möjligt ”efterblivet” inlägg, men hänger inte alls med hur mkt jag än läst. Jag får iaf inte upp att ens kunna söka ett klarnakort, och undrar således därför om det här med paygoo är något annat, eller ja - helt enkelt, hur hänger allt ihop?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Förutsättningen för att kunna använda detta Paygoo är ett fysiskt Klarnakort.
När du har fått det skriv igen så hjälper vi dig
När du har fått det skriv igen så hjälper vi dig

A
Andreas9999
Gäst
Jaha okej. Då hänger jag med. Såg bara på paygoos hemsida att man kunde köpa deras reloadkort i Pressbyrån och förstod inte sambandet med Klarna.
Däremot antar jag att jag inte kan få klarnakortet då jag inte får upp något om ansökan av kortet varken i appen eller via hemsidan.
Däremot antar jag att jag inte kan få klarnakortet då jag inte får upp något om ansökan av kortet varken i appen eller via hemsidan.
Det här med att uppgradera kort för mig från paygoo funkar sådär.. har lyckats med ett , som jag då skickade in id m.m men idag skulle jag göra dom andra ,då funkar det varken med bank id eller den andra metoden :/
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Klarnas köputrymme i appen verkar fungera hyfsat iaf. Pumpade ut 8 K från Pressbyrån igår och idag har mitt köputrymme sjunkit med samma summa. Första gången jag upplever att något faktiskt är logiskt hos Klarna 

- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Tror knappast att Klarna stoppar sin tjänst. Tillfälliga problem är Klarnas andranamn 

Känns som man blivit spärrad, kunde inte ens köpa tuggummi nyss.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Pyntade in 9487 kronor till Klarna nu.
Har en skuld på 190.000 ganska exakt till dom.
Det är 1/24 med ränta.
37.688 är räntan på två år. Motsvarar alltså 1570 i månaden.
Min fråga är om jag skulle betala hela skulden säg imorogn, slipper jag då hela den här räntan?
Ska bli intressant för övrigt om jag kan använda kortet efter ett par betalningar. Tvivlar på det.
Har en skuld på 190.000 ganska exakt till dom.
Det är 1/24 med ränta.
37.688 är räntan på två år. Motsvarar alltså 1570 i månaden.
Min fråga är om jag skulle betala hela skulden säg imorogn, slipper jag då hela den här räntan?
Ska bli intressant för övrigt om jag kan använda kortet efter ett par betalningar. Tvivlar på det.
B
Blådåren
Gäst
har säkert besvarats i tråden flertalet gånger. Men svårt att hänga med i svängarna. Lösningen är alltså att gå till pressbyrån/7eleven. Köpa paygoo kort 2000kr. Hur omvandlar man summan till att betala fakturor?
Kan man köpa flera kort på samma pressbyrå? Vet att Terry säkert svarat på detta men behöver en sammanfattning
Kan man köpa flera kort på samma pressbyrå? Vet att Terry säkert svarat på detta men behöver en sammanfattning
B
Blådåren
Gäst
tack för svaret. Varför inte köpa ex 5 kort på en gång?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Du kan göra det.
Men du kan ladda på ett och samma kort istället 5 gånger.
Så 5 x 2000 så tar du ut 10.000
Korten kostar 99 kr så det blir annars 500:- du lägger i onödan.
Men du kan ladda på ett och samma kort istället 5 gånger.
Så 5 x 2000 så tar du ut 10.000
Korten kostar 99 kr så det blir annars 500:- du lägger i onödan.
B
Blådåren
Gäst
tack för svaret. Du är en hjälte Terry!
Var en runda på pressbyrån igen , då jag lyckats med att endast uppgradera 1 kort så drog jag en ladd på 10 papp på det , sen köpte jag 5 kort a 2000.. märker sedan att man max kan registrera 5 kort på paygoo.. haha så nu sitter jag här med 5 kort som jag ibte kan aktivera.. alltid är det nåt 

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.