- Meddelanden
- 4 570
- Mottagna reaktioner
- 4 574
- Poäng
- 2 947
Blir det som ett räntefritt lån om jag ex skickar 5000 på glase faktura till en kompis och han skickar 5000kr på faktura till mig. Sen är det väll bara ta ut pengarna till bankkontot?
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Inga sura miner för det där inteSkuld vid förfallodatum 183 012,52 kr
Jiisses, kommer ta ett tag att beta av denna![]()

- Meddelanden
- 6 118
- Mottagna reaktioner
- 6 405
- Poäng
- 3 937
Du har den SevenEleven vid tågstationen Triangeln, den kan du ladda på i. Du har även Pressbyrån på Södervärn som fortfarande säljer och den Pressbyrån vid sjukhuset likaså.
På Malmö C har du 3 stycken som säljer.
Du e galen @Terry_ but I like you anyway

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Inga sura miner för det där inte![]()
Räddade någonting ännu värre så det är bara att hoppa upp på hästen igen!
S
Sfg
Gäst
Poäng: 0
Kan man köpa paysafe kort?
- Meddelanden
- 215
- Mottagna reaktioner
- 90
- Poäng
- 257
Jag förstår det, hejar påRäddade någonting ännu värre så det är bara att hoppa upp på hästen igen!

B
Berg1
Gäst
hej! Kan jag ta ut kontanter med kort?
- Meddelanden
- 483
- Mottagna reaktioner
- 222
- Poäng
- 407
Nejhej! Kan jag ta ut kontanter med kort?
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Kan nån välja mer än 12 månader på delbetalningen? Jag kan endast välja 3, 6 eller 12 månader delbetalning.
Men Klarna har tidigare sagt att man kan välja 24 och 36 också.
Kan nån här välja mer än 12 månader gällande delbetalning på Klarna-kortet?
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Samma här, kan också bara välja upp till 12Kan nån välja mer än 12 månader på delbetalningen? Jag kan endast välja 3, 6 eller 12 månader delbetalning.
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
När månadsfakturan sen kommer får man 2 olika belopp att välja mellan. Det höga beloppet är det ni valt (3, 6 eller 12 mån), det andra lite lägre beloppet är på typ 24 månader. Så har jag fått för mig att det är iaf. 

- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Så hur ska jag göra nu?När månadsfakturan sen kommer får man 2 olika belopp att välja mellan. Det höga beloppet är det ni valt (3, 6 eller 12 mån), det andra lite lägre beloppet är på typ 24 månader. Så har jag fått för mig att det är iaf.![]()
Jag har typ 10 separata köp på Klarna-kortet. Jag har inte gått in och valt delbetalning på nån ännu.
Vad ska jag göra nu?
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Så hurska jag göra nu?Ja det har du rätt i Fina![]()
Jag har typ 10 separata köp på Klarna-kortet. Jag har inte gått in och valt delbetalning på nån ännu.
Vad ska jag göra nu?
- Meddelanden
- 146
- Mottagna reaktioner
- 23
- Poäng
- 101
Du måste delbetala varje köp, värdelöstSå hurska jag göra nu?
Vad ska jag göra nu?
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Så varje köp med kortet måste delbetalas? Blir dryga månadskostnader från Klarna 

B
Berg1
Gäst
hej! Läst lite grann men vad är smartast att göra om man vill åt pengar för att betala andra lån?
- Meddelanden
- 2 798
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Chattat med Klarna och fattar fan inget - Klarnas kundtjänst är ett gäng miffon som dessutom inte kan stava.
Som jag förstår det får man två fakturor från Klarna - en samlingsfaktura med ”vanliga” köp och en med köp gjorda med Klarnas kort där man valt att delbetala varje köp. Stämmer detta?
Som jag förstår det får man två fakturor från Klarna - en samlingsfaktura med ”vanliga” köp och en med köp gjorda med Klarnas kort där man valt att delbetala varje köp. Stämmer detta?
När månadsfakturan sen kommer får man 2 olika belopp att välja mellan. Det höga beloppet är det ni valt (3, 6 eller 12 mån), det andra lite lägre beloppet är på typ 24 månader. Så har jag fått för mig att det är iaf.![]()
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Haha jag instämmer helt på första stycket!!Chattat med Klarna och fattar fan inget - Klarnas kundtjänst är ett gäng miffon som dessutom inte kan stava.
Nej, väljer du delbetalning på alla dina köp med klarna-kortet så kommer dom med på din nästa faktura med de ”vanliga” köpen. Det kommer alltså på samma. Så blev det för mig iaf.

- Meddelanden
- 15
- Mottagna reaktioner
- 3
- Poäng
- 7
25000 kunde jag handla för sen tog det stopp. Någon som betalat in lite och kunnat handla mer på kortet? 

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
25000 kunde jag handla för sen tog det stopp. Någon som betalat in lite och kunnat handla mer på kortet?![]()
Jag betalade ganska exakt 5% förra månaden och kortet fortfarande spärrat.
Återkommer när jag har betalat 10% totalt nu den 25:e om det sker någon förändring.
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Jag betalade ganska exakt 5% förra månaden och kortet fortfarande spärrat.
Återkommer när jag har betalat 10% totalt nu den 25:e om det sker någon förändring.
Har du delbet på 12 mån?
- Meddelanden
- 1 201
- Mottagna reaktioner
- 116
- Poäng
- 347
Du måste delbetala varje köp, värdelöst
Ja men om jag väljer delbetalning 12 mån på alla separata köp. Sen då?
Hur får jag det på 24 mån som ni skrev ovan?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Brukar komma på månadsfakturanJa men om jag väljer delbetalning 12 mån på alla separata köp. Sen då?
Betala enligt villkor (12 mån tex)
Eller lägsta belopp (24 mån, högre ränta)
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Som IHope skrev så kommer det på nästa faktura sen att du kan välja att betala en viss summa enligt villkor (det är då 12 mån) eller ett lägre belopp. Det lägre beloppet är 24 mån.Ja men om jag väljer delbetalning 12 mån på alla separata köp. Sen då?
B
Berg1
Gäst
54000 kunde jag använda totalt. Sen tog det stop , ganska suveränt med ett gäng färska anmärkningar + skuldsaldo
Vad köpte du för det? Kan man använda kortet så man får ut kontanter?
S
Sträckläsaren
Gäst
Okej, nu har jag sträckläst tråden och det är fortfarande luddigt haha
Jag hade förut köputrymmes knappen, dock aldrig kortansökans möjlighet.
Jag handlade som en gud och nu är köputrymmet borta...alltså det finns inte ens indikerat, borde det inte stå noll iaf?
Eller är det tekniskt fel eller är det sluthandlat?
Mvh
Jag handlade som en gud och nu är köputrymmet borta...alltså det finns inte ens indikerat, borde det inte stå noll iaf?
Mvh
Vad köpte du för det? Kan man använda kortet så man får ut kontanter?
Pay goo kort för hela skiten plus några liter bensin och ett par torra cheese på donken; )
Okej, nu har jag sträckläst tråden och det är fortfarande luddigt haha
Mvh
Kan nog vara sluthandlat då.. så blev det för mig när det var stop i alla fall
S
Sträckläsaren
Gäst
Ja är nog så, jag sköter mina betalningar så man får se vad som händer.Kan nog vara sluthandlat då.. så blev det för mig när det var stop i alla fall
Men spännade att dom skyfflar ut sånna mängder med Cash lite halvt om halvt sådär
B
Berg1
Gäst
så om jag förstått rätt. Köper jag paygoo kort då kan jag ta ut 2000kr med det, utan att använda BankID? Men vill jag ha ett större belopp så måste jag godkänna med bankid? Hur lång tid tog det för er att få hem kortet?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Kan nog vara sluthandlat då.. så blev det för mig när det var stop i alla fall
Samma för mig...
Fick någon mer ett mail av Klarna idag där man ska redogöra för vad man har använt pengarna till och så?
- Meddelanden
- 243
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 217
VA! Allvarligt....Varför ska man redovisa det för. Har följt tråden sen start och ju längre tråden blir så blir man mera paff hur detta bolag uppför sig. Tur jag inte får nåt där mer än att använda deras köp med andra kort. Gisses 😕Samma för mig...
Fick någon mer ett mail av Klarna idag där man ska redogöra för vad man har använt pengarna till och så?
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Hej XX!
Vi på Klarna vill göra din shoppingupplevelse så smoooth som möjligt – givetvis i enlighet med rådande finansiella regelverk – och behöver därför säkerställa att all kundinformation är aktuell. Med anledning av det vill vi ha din hjälp med att uppdatera din kundprofil.
Du kan ha fått liknande frågor från andra banker, men enligt ett EU-direktiv är alla banker och företag som hanterar transaktioner skyldiga att samla information från sina kunder om hur och varför de använder företagets tjänster/produkter. Dessa frågor ställs till alla våra kunder, men vid olika tillfällen, och frågorna kan variera. I vissa fall kan Klarna komma att behöva dokumentation för att kunna stödja dina svar. Mer information hittar du på klarna.se/kyc.
Klarna har enligt lag varken möjlighet eller tillåtelse att erbjuda våra tjänster förrän vi har fått den efterfrågade informationen. Så fort vi har fått dina svar kan du handla med Klarna precis som vanligt.
Vänligen svara på följande frågor:
Vad är ditt huvudsakliga syfte med att använda Klarnas tjänster?
→
Vad är ditt huvudsakliga syfte när du handlar?
→
Vad är den huvudsakliga inkomstkällan för dina betalningar till Klarna?
→
Vad är ditt yrke?
→
Är du ägare av, eller på annat sätt engagerad i, ett företag eller bolag?
Om ja: Vänligen ange namn och organisationsnummer.
→
Fyll i svaren efter respektive fråga och skicka sedan tillbaka det till avsändaren. Observera att du behöver svara till samma mejladress som mejlet kom ifrån och låta ämnesraden vara oförändrad. Det hjälper oss nämligen att koppla ihop uppgifterna med rätt kund.
Stort tack på förhand!
Vi på Klarna vill göra din shoppingupplevelse så smoooth som möjligt – givetvis i enlighet med rådande finansiella regelverk – och behöver därför säkerställa att all kundinformation är aktuell. Med anledning av det vill vi ha din hjälp med att uppdatera din kundprofil.
Du kan ha fått liknande frågor från andra banker, men enligt ett EU-direktiv är alla banker och företag som hanterar transaktioner skyldiga att samla information från sina kunder om hur och varför de använder företagets tjänster/produkter. Dessa frågor ställs till alla våra kunder, men vid olika tillfällen, och frågorna kan variera. I vissa fall kan Klarna komma att behöva dokumentation för att kunna stödja dina svar. Mer information hittar du på klarna.se/kyc.
Klarna har enligt lag varken möjlighet eller tillåtelse att erbjuda våra tjänster förrän vi har fått den efterfrågade informationen. Så fort vi har fått dina svar kan du handla med Klarna precis som vanligt.
Vänligen svara på följande frågor:
Vad är ditt huvudsakliga syfte med att använda Klarnas tjänster?
→
Vad är ditt huvudsakliga syfte när du handlar?
→
Vad är den huvudsakliga inkomstkällan för dina betalningar till Klarna?
→
Vad är ditt yrke?
→
Är du ägare av, eller på annat sätt engagerad i, ett företag eller bolag?
Om ja: Vänligen ange namn och organisationsnummer.
→
Fyll i svaren efter respektive fråga och skicka sedan tillbaka det till avsändaren. Observera att du behöver svara till samma mejladress som mejlet kom ifrån och låta ämnesraden vara oförändrad. Det hjälper oss nämligen att koppla ihop uppgifterna med rätt kund.
Stort tack på förhand!
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Har inte fått från klarna men har fått från två olika banker, olika frågorSamma för mig...
S
Sträckläsaren
Gäst
Oj det var lite oväntat, men frågorna är ju lite av standard typ. Är det beloppet som triggar eller är det sättet?Samma för mig...
Jag tex har gjort köp i butiker online via klarna checkout. Ni har gjort någon form av överföring right?
Men det känns ok med frågor så länge det triggas av nått och har ett syfte...dock tycker jag man ska få frågorna innan man ingår avtal första gången så man kan välja
H
hejhejhej123123
Gäst
Någon som har koll på om man kan köpa paysafecard via klarna kortet på något vis?
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.