• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Knepig situation, finns tips?

MrPosted

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
6 September 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
71
Poäng
217
Haft ett tidigare spelberoende där jag hamnade i en knepig situation med lån på över 600 tkr, lyckades dölja detta i ca 3 år tills lånen blev för höga att betala kombinerat med spel,
Sökte hjälp och lyckades bli kvitt spelandet med hjälp av spel paus. idag har jag lyckats betala varenda krona sedan en tid, inga skulder dock en rad anmärkningar sedan 2017 samt et uc-score på 71% som hänger i.
nu har jag i dagens läge hamnat i en knepig situation ”inga spel inblandade” min bil gick sönder så jag fick köpa en ”ny” för 45 tkr som jag lyckats spara ihop till detta medförde till att jag har missat en räkning på 3500 kr denna månad som måste in snarast för att undvika träsken igen, spärrad på de flesta ställen eller obetrodd med betygen samt historiken jag haft, vill inte fråga personer i min omgivning då det krävt många kontakter som man sagt upp under en tuff tid, så det finns enbart ett alternativ, ett lån som man inte vill använda men måste, som tur är så är min inkomst så bra utan lån så nu kan man betala för sig.
Nu är bara frågan, när man är på banan igen, är det helt kört att lyckas fixa en sak på egen hand när livet äntligen går i rätt riktning?
Tacksam för tips,
Hittade denna sida för några veckor sedan och älskar den redan även utan lån, stort av alla här att dela med sig av allt, det hjälper många själar !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Peach

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 757
Blev medlem
24 December 2019
Meddelanden
1 490
Mottagna reaktioner
998
Poäng
757
Haft ett tidigare spelberoende där jag hamnade i en knepig situation med lån på över 600 tkr, lyckades dölja detta i ca 3 år tills lånen blev för höga att betala kombinerat med spel,
Sökte hjälp och lyckades bli kvitt spelandet med hjälp av spel paus. idag har jag lyckats betala varenda krona sedan en tid, inga skulder dock en rad anmärkningar sedan 2017 samt et uc-score på 71% som hänger i.
nu har jag i dagens läge hamnat i en knepig situation ”inga spel inblandade” min bil gick sönder så jag fick köpa en ”ny” för 45 tkr som jag lyckats spara ihop till detta medförde till att jag har missat en räkning på 3500 kr denna månad som måste in snarast för att undvika träsken igen, spärrad på de flesta ställen eller obetrodd med betygen samt historiken jag haft, vill inte fråga personer i min omgivning då det krävt många kontakter som man sagt upp under en tuff tid, så det finns enbart ett alternativ, ett lån som man inte vill använda men måste, som tur är så är min inkomst så bra utan lån så nu kan man betala för sig.
Nu är bara frågan, när man är på banan igen, är det helt kört att lyckas fixa en sak på egen hand när livet äntligen går i rätt riktning?
Tacksam för tips,
Hittade denna sida för några veckor sedan och älskar den redan även utan lån, stort av alla här att dela med sig av allt, det hjälper många själar !


Vad exakt är det du vill fixa? Just den räkningen?

Om du är på banan igen och inte sitter med skulder vore det kanske en idé att spara ihop till en buffert, vilket det låter som att du kanske inte har i dagsläget. Då kan du ”låna” av dig själv när något oväntat dyker upp. Annars kan du ju i första hand ringa företaget och vara helt ärlig och säga att du missat den men självklart vill betala och be om uppskov en månad eller en avbetalningsplan?
Bra kämpat med det övriga du skriver om! :faceheart:
 

Hw77

Viktig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Oktober 2019
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
121
Poäng
287
Ring fordringsägaren och be om uppskov en månad.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp