• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kommer hamna hos inkasso med stort lån. frågor

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok, och det beslutet lämnade du till din arbetsgivare och börjar gälla fr.om Septemberlönen?

Känns som en guldlösning att kunna få ut 10K mer i lön varje månad och betala ned krediter/lån för bättre förutsättningar för ett framtida samlingslån :)

Fyllde i formuläret på skatteverkets hemsida på dagen, typ vid 15:00, vid midnatt fick jag ett meddelande i inkorgen hos Kivra med ett nytt skattebeslut
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Kanske är trög nu, men hittar jag den sammantagna summan av betalad ränta någonstans? Eller måste jag sitta och räkna ut betalad ränta för varje enskild långivare. Har ”ett par” stycken...

Du skall fylla i hur mycket du har betalat i ränta för de månader som har varit och hur mycket du förväntas att betala för hela året, så speciellt mycket jobb med att fylla i dessa 2 belopp är det ju inte :)
 

s028ut

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
13 December 2017
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Ok, och det beslutet lämnade du till din arbetsgivare och börjar gälla fr.om Septemberlönen?

Känns som en guldlösning att kunna få ut 10K mer i lön varje månad och betala ned krediter/lån för bättre förutsättningar för ett framtida samlingslån :)
Precis, jag får ca 6500kr mer i lön, det gör en jäkla skillnad :) mailade beslutet till lönetanten på jobbet, sedan var det klart!
 

s028ut

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
13 December 2017
Meddelanden
147
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Kanske är trög nu, men hittar jag den sammantagna summan av betalad ränta någonstans? Eller måste jag sitta och räkna ut betalad ränta för varje enskild långivare. Har ”ett par” stycken...
Vette tusan, jag räknade ut den själv genom att ta ca belopp till varje långivare, för att sedan ett totalbelopp för året
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok, går kanske att räkna på en ca-summa..men som jag förstår det handlar det alltså totalt om hela 2019 års betalade räntor?

Vette tusan, jag räknade ut den själv genom att ta ca belopp till varje långivare, för att sedan ett totalbelopp för året
 

sirpoller

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
12 Augusti 2012
Meddelanden
241
Mottagna reaktioner
76
Poäng
217
Kom ihåg att uppge mindre summa i-länder och räntor för året för att vara på den säkra sidan så att man inte får en stor kvarskatt sen.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ska man ange ränteutgifter för hela 2019 eller enbart fram till Augusti? Framgår inte på Skatteverkets hemsida...
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Ok! Hade ränteutgifter och ett underskott på 195K förra året. Kommer bli i närheten av det i år, möjligen lite lägre. Uppger jag 150K för det här året borde jag vara safe? Inkomsten är ungefär detsamma som förra året.

 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ok! Hade ränteutgifter och ett underskott på 195K förra året. Kommer bli i närheten av det i år, möjligen lite lägre. Uppger jag 150K för det här året borde jag vara safe? Inkomsten är ungefär detsamma som förra året.
Jag hade över 200k i räntwutgifter och fick tillbaka 52k på skatten , men satte 200k i räntwutgifter för vet att det blir lika mycket detta året :) tror du kan sätta lite högre än 150k.. var ränteutgifterna runt 200k ? För underskottet påverkar inte alls tror jag
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp