• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

kommer KF alltid hem?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
153
Poäng
337
Du är beundransvärd som har mäktat med löneutmätning under så pass lång tid & så jädrans skönt att Du kan se ”ljuset i tunneln” nu...
Riktigt jäkla bra kämpat ! ❤️
Tack snälla. Det känns så skönt att se ljuset.
Det är hemskt när utmätningen startar och man ser bara de stora skulderna man har och många år av utmätning framför sig. ❤️
 

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
153
Poäng
337
Av vilken anledning blev det utmätningsfri egendom? Gör dom tillgångsutredning så ofta på alla eller beror det på hur stora skulder man har?
Jag borde kanske sälja vår bil för 90k innan utmätning blir aktuellt men att betala av 90k på en skuld på över 1,6 mille känns meningslöst. Kanske bättre att stoppa dom i madrassen i så fall?
Det var pga av familjeförhållanden. Vår son som är vuxen men har autism och min man som var sjukskriven pga depression. Samt att tingsrätten tyckte att eftersom det var drygt 2 år kvar på löneutmätning så var det skälig tid för låneaktörerna att vänta och få pengarna via införsel.
 

Ester

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
28 Oktober 2017
Meddelanden
137
Mottagna reaktioner
153
Poäng
337
Starkt jobbat :) hade du mycket skulder och många ? Om man får fråga :)
Jag hade många skulder. Allt från sms till blanco lån.
Ärligt talat så vet jag inte riktigt hur mycket min totala skuld var eftersom det har trillat in hos kfm varefter men gissar på drygt 500 000 kr.
 

tussan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
22 Mars 2014
Meddelanden
1 463
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Har haft 3 sådana, ett gång per år. Alla i oktober. Men allt sköts via telefon.
Kfm: har du något av värde hemma?
Jag : nej
Kfm: ok då kör vi vidare.

de kollade alla bankkonton men inga hembesök.


Får man fråga hur mkt du har i skulder? Schysst av dom o ringa o fråga sådär :). Trodde dom va tvungna o göra hembesök om man inte lyckats betala av skulden på ett år:(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
22300 dras varje månad
Ok ok så 7000 kr i ränta då :) jag kanske tvingas släppa runt 180k till fogden, hinner betala runt 100k innan utmätning :) blir max beslut så kommer det dras allt från 18k till 25k ....räntan som jag räknat fram på dom 180k är ca 6k ... Så hoppas det minskar fort :)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp