• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kommit halvvägs

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Jag förstår inte riktigt. Lån hos Kf måste också betalas, eller hur? Förstår inte riktigt vitsen med att låta skulder hamna hos FK

Vitsen? Det handlar ju om att man inte kan betala och att ta sig ur en ohanterlig situation. Även om det får konsekvenser kan man hantera situationen på ett annat sätt när lånen inte längre är levande. Då kan man efter förmåga ta tag i det och beta av en skuld i taget därifrån man är.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
P

Pepp

Gäst
Poäng: 0
Behöver pepp för att orka kämpa i detta träsk. Trodde att jag skulle vara klar med mina värsta skulder i år men så blir det inte. Är så frustrerad och deprimerad att jag hamnat i denna sits :(
 

solen30

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
15 December 2014
Meddelanden
100
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Du orkar mer än du tror. Jag sitter i skiten igen dom börjar dra 11500 från min lön nu i juli repa mig inte helt från förra gången. Då drog dom 13000 o jag fick lägga mig efter med annat tyvärr. Men nu känns de bra att när detta är gjort är jag fri. Har snart spärrat mig från alla smslånare. Ångrar hela min skuld men de hjälper inte. Om max 2 år är jag helt skuldfri. Konstigt nog löser sig allt
 

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Behöver pepp för att orka kämpa i detta träsk. Trodde att jag skulle vara klar med mina värsta skulder i år men så blir det inte. Är så frustrerad och deprimerad att jag hamnat i denna sits :(

Det är samma här. Jag trodde det skulle ta 3 år för mig att betala igen allt. Det blir minst 4, förmodligen 5.

Tror nästan alla inser det med tiden att skulderna ökar, att man inte alltid kan betala lika mycket. Det förlänger tiden man trott med ett eller ett par år i dom flesta fall, det är nog ganska naturligt och väldigt vanligt.
 
P

Pepp

Gäst
Poäng: 0
Exakt så känns. Oavsett om man fixar och trixar 24/7 så är det hela tiden något som dyker upp och förlänger plågan. Ja, det är mitt eget fel och ingen annans men det är jättetufft.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Låter tufft och jag vet själv, öppnar brevlådan med en klump i magen och längtar till det inte är så längre. Men kämpa på hör ni för det är aldrig försent att ge upp!
 
K

Kämpar

Gäst
Poäng: 0
Jag släppte ALLT till KFM och har nu en skuld på ca 250 000 hos dem, men trots löneutmätningen så har jag mer pengar kvar varje månad nu än då man lånade för att betala lån. Det känns bättre i hela kroppen nu och orosklumpen i magen är borta. Eftersom jag har ett högt belopp i utmätning, så kommer jag att vara helt skuldfri på knappt två år, och för mig är det värt det! Hellre anmärkningar och bli skuldfri än att må så dåligt och vara rädd varje dag när posten ska komma. Ni som är oroliga, släpp allt, jag lovar att ni kommer att må bättre inombords!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp