Detta är ett mail jag fick. Tycker dom gjort fel. AKTIV KAPITAL tog en UC under pågående löneutmätning hos kronofogden d.v.s jag kunde inte fått några nya förhållanden. En då två månader innan jag vart skuldfri tar dom en UC. Jag fattar inget ting. Hittar inge stöd för det i kreditupplysning lagen. //Bengt 
[FONT=Arial,Sans-Serif]Hej Bengt,
Bisnode ber om ursäkt för vårt sena svar.
Angående beställd kreditupplysning den 5 juni 2013.
Bisnode Kredit har mottagit följande svar från Aktiv Kapital Sverige Service AB beträffande din begäran om utredning av skälet för beställd kreditupplysning.
Ärendet avser ett inkassouppdrag där frågeställaren har i uppdrag att driva in en obetald och fastställd fordran. Aktiv Kapital arbetar även under tvingande myndighetsbeslut med frivilliga uppgörelser varför de under pågående löneutmätning inhämtade en kreditupplysning.
Bisnode Kredit kan därmed konstatera att kreditupplysningen är inhämtad i enlighet med kreditupplysningslagen och uppfyller därmed kravet på legitimt behov.
[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]
Med vänlig hälsning
Bisnode Kredit AB
Utredning
[FONT=Arial,Sans-Serif]Ditt ärende var:
[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]
Ämne: Kreditansökan
Meddelande: Den 2013-06-05 gjordes en kreditupplysning på mig. Fattar inte varför. Tycker den verkar onödig då jag betalade till dom genom kronofogen och var nästan klar med betalningen. Den gjordes av AKTIV KAPITAL SVERIGE SERVICES AB.
Hoppas ni kan reda ut begreppen för mig.
[/FONT]
[/FONT]

[FONT=Arial,Sans-Serif]Hej Bengt,
Bisnode ber om ursäkt för vårt sena svar.
Angående beställd kreditupplysning den 5 juni 2013.
Bisnode Kredit har mottagit följande svar från Aktiv Kapital Sverige Service AB beträffande din begäran om utredning av skälet för beställd kreditupplysning.
Ärendet avser ett inkassouppdrag där frågeställaren har i uppdrag att driva in en obetald och fastställd fordran. Aktiv Kapital arbetar även under tvingande myndighetsbeslut med frivilliga uppgörelser varför de under pågående löneutmätning inhämtade en kreditupplysning.
Bisnode Kredit kan därmed konstatera att kreditupplysningen är inhämtad i enlighet med kreditupplysningslagen och uppfyller därmed kravet på legitimt behov.
[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]
Med vänlig hälsning
Bisnode Kredit AB
Utredning
[FONT=Arial,Sans-Serif]Ditt ärende var:
[/FONT]
[FONT=Arial,Sans-Serif]
Ämne: Kreditansökan
Meddelande: Den 2013-06-05 gjordes en kreditupplysning på mig. Fattar inte varför. Tycker den verkar onödig då jag betalade till dom genom kronofogen och var nästan klar med betalningen. Den gjordes av AKTIV KAPITAL SVERIGE SERVICES AB.
Hoppas ni kan reda ut begreppen för mig.
[/FONT]
[/FONT]