• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Kontakt lånegivare, höja bolånet

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Hej på er!
Har läst att några av er haft kontakt med Nordax där ni kunde skicka in era förutsättningarna innan ni gjorde en ansökan på bolån/samlingslån.
Jag ringde och pratade med de men de ville inte titta på min ekonomi mer än det jag kunde berätta under samtalet och det var väldigt vag. De verkade väldigt stressade.
Om det finns någon som har en e-post till Nordax eller andra lånegivare där man kunde skicka in förutsättningarna vill ni dela med er? (PM?)
Jag behöver höja mitt bolån.
Testat med min bank som inte är intresserad alls (sååå mkt pengar de tjänar på mig men så total vägrar de nu, säger bara Handelsbanken är kass).
Så fort ekonomi tillåter byter jag bank.
Några kloka medlemmar som har förslag?
(54% risk, 1,4 Mio i blanko, 430t kan jag baka in i bolån, 600t årslön.)
Väldigt tacksam för tips!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag fick privatlån hos Handelsbanken på 630k för 5 år sedan !
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jag fick privatlån hos Handelsbanken på 630k för 5 år sedan !
Det var ju fantastiskt. Vill du berätta vilket kontor? (PM om du vill) Har förstått att handelsbankens kontor är självständiga när det gäller att bevilja lån.
Mitt kontor i Skåne är inte särskilt intresserad. Även om man varit kund i över 25 år...
 

robbisen

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
180
Mottagna reaktioner
54
Poäng
177
Hej på er!
Har läst att några av er haft kontakt med Nordax där ni kunde skicka in era förutsättningarna innan ni gjorde en ansökan på bolån/samlingslån.
Jag ringde och pratade med de men de ville inte titta på min ekonomi mer än det jag kunde berätta under samtalet och det var väldigt vag. De verkade väldigt stressade.
Om det finns någon som har en e-post till Nordax eller andra lånegivare där man kunde skicka in förutsättningarna vill ni dela med er? (PM?)
Jag behöver höja mitt bolån.
Testat med min bank som inte är intresserad alls (sååå mkt pengar de tjänar på mig men så total vägrar de nu, säger bara Handelsbanken är kass).
Så fort ekonomi tillåter byter jag bank.
Några kloka medlemmar som har förslag?
(54% risk, 1,4 Mio i blanko, 430t kan jag baka in i bolån, 600t årslön.)
Väldigt tacksam för tips!
Håller med dig, Handelsbanken är en totalt oduglig bank, bytte till Nordea för ett tag sen... Betydligt bättre att ha o göra med.
 

degish

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
297
Mottagna reaktioner
121
Poäng
307
Handelsbanken är den största dinosauriebanken därute, byt illa kvickt!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Jah, bokat tid för möte med Danske bank, SEB och ska boka med Nordea. Hoppas nån vill satsa på framtiden.
 

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Jah, bokat tid för möte med Danske bank, SEB och ska boka med Nordea. Hoppas nån vill satsa på framtiden.
När jag hade Bluestep när läget var som värst var SEB de enda som faktiskt tog sig tid, gjorde en individuell bedömning och beviljade kalaset. SEB kommer därför alltid i min värld vara den bank som faktiskt är schysst
Nu har jag dock precis bytt till SBAB på grund av lägre ränta och såklart väldigt mycket bättre förutsättningar tack vare SEB,, Lycka till men vad du än gör, är hellre nudlar än att ta Bluestep, du kommer att ruineras på dom
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
När jag hade Bluestep när läget var som värst var SEB de enda som faktiskt tog sig tid, gjorde en individuell bedömning och beviljade kalaset. SEB kommer därför alltid i min värld vara den bank som faktiskt är schysst
Nu har jag dock precis bytt till SBAB på grund av lägre ränta och såklart väldigt mycket bättre förutsättningar tack vare SEB,, Lycka till men vad du än gör, är hellre nudlar än att ta Bluestep, du kommer att ruineras på dom
Tack!!
 

elwishfour

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 December 2020
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Många människor är inte medvetna om att de kan förhandla om deras inteckning eller refinansieringsgrad. Egentligen är det helt möjligt. ... För att förhandla om din hypoteksränta måste du bevisa att du är en kreditvärdig låntagare. Och du får bättre lycka om du kommer till bordet med ett lägre offert från en annan långivare i handen.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Många människor är inte medvetna om att de kan förhandla om deras inteckning eller refinansieringsgrad. Egentligen är det helt möjligt. ... För att förhandla om din hypoteksränta måste du bevisa att du är en kreditvärdig låntagare. Och du får bättre lycka om du kommer till bordet med ett lägre offert från en annan långivare i handen.
Ja, men vissa banker är bara inte intresserade. I detta fall Handelsbanken. Så tror att en flytt är nödvändig.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp