Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kontanavi från collector.

Hej allihopa!

Har blivit beviljad ett lån från collector. När jag öppnade posten idag ser jag dock att jag fått en kontantavi från dom. Kommer ringa dom imorgon men har någon annan varit med om detta? Har anmält konto för utbetalning självklart. Beloppet är på 85000. Känns konstigt att skicka en kontantavi på en så stor summa. Skulle vilja se minen på personen på Ica när jag ber om att få lösa in den.
Har nog aldrig löst in en kontanavi eftersom allt sköts elektroniskt idag. Lite komiskt att min första är på 85000...

Hej Ingemar vilken bank hade du anmält som konto för utbetalning?Antar att du måste lösa in kontantavin på ditt bankkontor eller gottskriva den.

Nordea. Skrev clearing och mitt kontonr. Borde ju fått mail om något inte stämde med mina kontouppgifter kan jag tycka. Känns ju sådär att gå till Nordea och lösa detta bara men är väl enda lösningen. :p

Kan du inte gå in med den på banken, närmaste Nordea-kontor alltså i ditt fall, och bara be dom sätta in det på ditt konto? Det låter som det rimligaste och lättaste att göra om den möjligheten finns. Det är nog så det är tänkt också om dom skickar ut sådana avier. Inte att man faktiskt ska få 85.000:- i handen på ICA :)

Nordea. Skrev clearing och mitt kontonr. Borde ju fått mail om något inte stämde med mina kontouppgifter kan jag tycka. Känns ju sådär att gå till Nordea och lösa detta bara men är väl enda lösningen. :p

Dom är vana vid att folk kommer in med avier i form av olika utbetalningar. Om du bara lämnar fram lappen kommer dom själva fråga dig om ditt kontonummer, det är så man gör istället för att lämna ut några pengar direkt. Även mindre summor som några tusenlappar som ska utbetalas enligt avi brukar dom helst överföra till ens konto och så får man gå till närmaste bankomat och ta ut pengarna som kommer in direkt vanligtvis om det är ens egna bank.

Det är inga konstigheter :)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp