• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kravprocess lumify/ credify

Happy2

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
30 Juni 2022
Meddelanden
68
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Hur ser kravprocessen ut för lumify resp. Credify? Om man missar att betala lägsta belopp att betala en månad. Straxt efter första förfallodag läggs nästa månads fakturering på. Om man betalar det lägsta beloppet några dagar efter andra förfallodag. Låt säga 5 dagar. Ska hela skulden betalas eller är det lägsta belopp innehållande 2 månader? När kommer uppsägningsbrev? Ges missbrukad kredit? Tacksam för lite inblick i deras hantering gärna i nutid.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 635
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Kravprocessen ser likadan ut för både Lumify och Credify. Efter ca 60-90 dagar utan betalning sägs avtalet upp och skickas till Gothia Inkasso. Vissa har dock varit med om att det tar längre tid än så. Innan dess hotas det med eget inkasso som dock inte är något egentligt inkassoföretag. Generar ej missbrukad kredit.
 

Havregröt

Viktig medlem
Poäng: 226
Blev medlem
13 Juni 2022
Meddelanden
93
Mottagna reaktioner
91
Poäng
226
Hur ser kravprocessen ut för lumify resp. Credify? Om man missar att betala lägsta belopp att betala en månad. Straxt efter första förfallodag läggs nästa månads fakturering på. Om man betalar det lägsta beloppet några dagar efter andra förfallodag. Låt säga 5 dagar. Ska hela skulden betalas eller är det lägsta belopp innehållande 2 månader? När kommer uppsägningsbrev? Ges missbrukad kredit? Tacksam för lite inblick i deras hantering gärna i nutid.

Det bästa är att du ringer dem med ovan frågor. Känn inte att du behöver skämmas.

Mina skulder från Lumify och Credifi gick till Gothia Inkasso för någon månad sedan, och om jag minns rätt var jag då ca 45 dagar sen.
 

tardus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
29 Januari 2022
Meddelanden
344
Mottagna reaktioner
152
Poäng
347
dom är riktigt fula, nu vet jag inte. Men jag tror det inte går att betala ikapp. Utan det är det nya beloppet som gäller.
Sätter du in 3000 så kommer du säkert ändå behöva betala 6000 vid förfallodatum.

Min känsla, haft med lumify och credify att göra förr. Dom är allt annat än hjälpsamma.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp