• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditbetyg gick från 0,5 till 19!!!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Har för mig jag läst någonstans kanske här, att när det gäller vissa skulder som till staten, vet ej om parkeringsbot kanske då räknas hit, så gör dom så? Men det känns ju en aning extremt när det handlar om 4-600kr..! Mailade dom och ifrågasatte denna handling r/t mitt ärende då det handlade om 2 dgr och där jag tagit kontakt men ej fått ngn återkoppling så den lär ju vara där nu ett år..
Antar att Svea inkasso bara tar uc på en när skulden uppkom och inte vid senare tillfälle? Typ 2-3 månader efter en skuld uppkom? Konstigt system dom har iaf.
 

Peppan

V.I.P
Poäng: 217
Blev medlem
3 Februari 2020
Meddelanden
630
Mottagna reaktioner
64
Poäng
217
Borde vara olagligt att ta när skulden uppkommer innan förfallodatum , däremot köper jag om gör det efter oss tillhanda datumet som framkommer i kravet .
 

potterhead08

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
16 Februari 2021
Meddelanden
106
Mottagna reaktioner
31
Poäng
147
jag har råkat ut för samma, i december. Betyget gick från mycket bra till 18.8%. Nu i januari är det nere på 8.8%. Detta pga en avslutad kredit samt en ff borta. Så det går neråt rätt fort i alla fall trots att betyget fortfarande är rätt dåligt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp