• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kreditbevakning?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Var nyss själv med om att jag fick ett brev från Creditsafe då jag har en kredit hos Shopping4net och bara för att jag var in och ändrade på mina adressuppgifter reagerade Creditsafe att de uppmärksammat det. Det blev alltså ingen förfrågan registrerad utan bara ett brev från dem.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jupp. Men du har inte längre tillgång till krediten och den avslutas som aktiv på deras sida. Bara avbetalningen som fortsätter :)
Jag hade samma sak med min Hemtex kredit då jag hade en betalningsanmärkning hade då bara en månad kvar på anmärkningen lite snopet.
 

Elleeee

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 December 2022
Meddelanden
19
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Får ens bank där man har bolån kreditbevaka personer som de vill utan att man som kund är medveten om det ? Vilken information får de vid kreditbevakning ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 302
Mottagna reaktioner
12 801
Poäng
9 787
Jag tror det får bli en nystart om det ska diskuteras. Återuppliva 7 år gamla trådar känns sådär.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp