• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Kreditkort låg UC (Jobb)

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Jag har jobbat på ett stort, internationellt företag där man var tvungen att ligga ute med pengar vid resor... En gång i semesterperioden så fick jag ligga ute med 32000kr i 6 veckor. Efter de så vägrade jag göra utlägg, då förde ekonomiavdelningen över pengar i förskott inför varje resa :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Jag har jobbat på ett stort, internationellt företag där man var tvungen att ligga ute med pengar vid resor... En gång i semesterperioden så fick jag ligga ute med 32000kr i 6 veckor. Efter de så vägrade jag göra utlägg, då förde ekonomiavdelningen över pengar i förskott inför varje resa :)
Hm okey

Problemet är dock inte att jag INTE har pengarna att ligga ute med de, handlar endast om att sidan jag ska boka ifrån verkar endast ta emot kreditkort.
Kan nämna att företag jag bokar från heter HRG, inte företaget jag jobbar på dvs.
Tänkte jag nämner det ifall någon har erfarenhet av annat hos dom? dvs inget kreditkort hos dom
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Hm okey

Problemet är dock inte att jag INTE har pengarna att ligga ute med de, handlar endast om att sidan jag ska boka ifrån verkar endast ta emot kreditkort.
Kan nämna att företag jag bokar från heter HRG, inte företaget jag jobbar på dvs.
Tänkte jag nämner det ifall någon har erfarenhet av annat hos dom? dvs inget kreditkort hos dom
Säg som det är till din arbetsgivare.
Du har inte resurserna för att lägga ut denna månaden och begär att dom betalar för dig direkt.

Du ska inte känna dig tvungen att ta ett lån eller att förstöra dina ekonomiska förutsättningar för framtiden på grund av din arbetsgivare. Det är inte din skyldighet utan deras att se till att du har det som krävs för att utföra dina arbetsuppgifter.
 

Nyfikentill1000

Kunnig medlem
Poäng: 287
Blev medlem
26 Mars 2019
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
114
Poäng
287
Precis, jag gissar att du är född 94 med tanke på ditt nick.. du har inget att skämmas för! Säg att SU tycker om att betala dina utgifter direkt och inte använda kreditkort, dessutom så vill du köpa en lägenhet någon gång och då vill du inte ha massa krediter som belastar dig.. chefen får betala med sitt kreditkort!
 

Miniliten

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
21 Juni 2019
Meddelanden
173
Mottagna reaktioner
101
Poäng
297
Din arbetsgivare kan inte kräva att du ska skaffa ett kreditkort för en resa i tjänsten. Det kan säkert bli surt osv men de kan rent lagligt inte göra något.

Att kreditkort krävs för att boka resa eller få resa in i vissa länder stämmer, men seriösa företag erbjuder då de anställda ett företagskort eller att de som företag går in och garanterar (även om man inte får kortet rent fysiskt)

Så jag skulle meddela att jag har inget kreditkort och att jag inte vill (eller kan om du vill berätta det) skaffa ett kreditkort.

Det är inte värt få ännu fler förfrågningar för att försöka få ett kreditkort du troligen inte får.
 

ToTheTop

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
8 April 2019
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
133
Poäng
327
Okej :) Snackade med chefen nyligen, ifall jag inte ville skaffa ett kreditkort skulle vi se ifall vi kunde boka det privat istället, men jag kommer behöva lägga ut (Har pengar, så detta är inget problem).
Tack för alla tips!
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Okej :) Snackade med chefen nyligen, ifall jag inte ville skaffa ett kreditkort skulle vi se ifall vi kunde boka det privat istället, men jag kommer behöva lägga ut (Har pengar, så detta är inget problem).
Tack för alla tips!
Så din arbetsgivare kräver helt enkelt att du lägger ut då?
 

Pressbyrån

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
16 Juli 2019
Meddelanden
367
Mottagna reaktioner
212
Poäng
407
Kräver och kräver, jag har pengar att lägga ut, så sålänge jag inte behöver ett kreditkort är de lugnt för mig.
Vill helt ärligt inte dra det så långt, kan säkert starta tjafs
Du ska absolut göra det som känns rätt för dig, självklart så vill man inte hamna i fel spår med chefen heller för en sådan grej.
Tänkte mer på om du kanske inte hade ekonomin för det, men skönt att allt gick bra.

Hoppas du får en fin arbetsresa!
 

DN1981

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
20 December 2018
Meddelanden
981
Mottagna reaktioner
398
Poäng
497
Sa Swedbank varför de nekade dig kreditkort? är Swedbank "din" bank där du har alla konton, lån etc?
Då kan det vara bättre att söka hos en annan bank.

Att du blev nekad kanske inte bara beror på för många ff (hur många har du?)
Det kan bero på belåningsgrad i förhållande till inkomsten, för stort underskott etc.

Antar att du inte har några anmärkningar??

Ett kreditkort som är lätt att få är Collector EasyCard. Collector har olika kreditkort bl a EasyLiving men jag själv fick EasyCard med kassa förutsättningar.

Hur stor kredit behöver du ha?

Hur kassa då? Antal ff? UC score?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp