• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kreditkort man kan använda online direkt?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Hur arbetar man upp en god kreditrelation med klarna innan man har andvänt dem o ska söka kredit?

Tja, man kan till exempel handla på faktura via dem. Det har nog de flesta svenskar gjort någon gång. Klarna har ju funnits i många år innan de började ge ut kort.
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Tja, man kan till exempel handla på faktura via dem. Det har nog de flesta svenskar gjort någon gång. Klarna har ju funnits i många år innan de började ge ut kort.
Ja och vid förstagångsköp på tex faktura så tas alltid en upplysning creditsafe bisnode uc osv ,, eller du kan upvisa nått annat? Vad jag vill ha sagt Alltså man kan inte jobba upp sin kreditvärdighet utan o ha handlat o man har fått en upplysning tagen ,,,,
Därav min första fråga vilken upplysning tas .
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 847
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Ja och vid förstagångsköp på tex faktura så tas alltid en upplysning creditsafe bisnode uc osv ,, eller du kan upvisa nått annat? Vad jag vill ha sagt Alltså man kan inte jobba upp sin kreditvärdighet utan o ha handlat o man har fått en upplysning tagen ,,,,
Därav min första fråga vilken upplysning tas .

Decidas info fick dom på mig
 

Zeroline

Kunnig medlem
Poäng: 247
Blev medlem
3 Oktober 2011
Meddelanden
263
Mottagna reaktioner
82
Poäng
247
Yes Klarna finns med, inga fler?

Rocker, Holmsbank och Klarna.

Angående vilka kreditupplysningar klarna tar finns ju i klarna tråden, behövs ju knappast diskuteras i denna med tänker jag :)
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 658
Mottagna reaktioner
836
Poäng
747
Ja och vid förstagångsköp på tex faktura så tas alltid en upplysning creditsafe bisnode uc osv

Det tror jag knappast. Jag vet inte hur många betalningsanmärkningar jag hade när jag handlade på faktura från Klarna första gången, men det bör ha varit cirka 15 stycken. Jag minns inte om de tog en kreditupplysning då och i så fall vilken sort, men de gjorde antagligen inte det med tanke på att jag fick handla.

Däremot är jag helt säker på att de inte tog någon kreditupplysning när jag skaffade deras kreditkort. Var det inte det som diskuterades här?
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Det tror jag knappast. Jag vet inte hur många betalningsanmärkningar jag hade när jag handlade på faktura från Klarna första gången, men det bör ha varit cirka 15 stycken. Jag minns inte om de tog en kreditupplysning då och i så fall vilken sort, men de gjorde antagligen inte det med tanke på att jag fick handla.

Däremot är jag helt säker på att de inte tog någon kreditupplysning när jag skaffade deras kreditkort. Var det inte det som diskuterades här?
Känns ju som dem har koll på läget isåfall om varken kreditupplysning vid faktura eller kreditkort skett på dig,,,tror på vad du säger men känns ändå osannolikt att ingen upplysning skett, jag provade nu precis o jag har 497tkr i årsinkomst 9anm o blir nekad både faktura o kreditkort genom klarna,,,,man undrar ju vad dem baserar avslag på då utan någon upplysning,,, uppdaterar här när jag vet vilken som tagits ,,,,
 

Pidde

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
11 Februari 2020
Meddelanden
864
Mottagna reaktioner
254
Poäng
457
Yes Klarna finns med, inga fler?

Rocker, Holmsbank och Klarna.

Angående vilka kreditupplysningar klarna tar finns ju i klarna tråden, behövs ju knappast diskuteras i denna med tänker jag :)
Då får man be om ursäkt men inte bläddrat igenom klarna tråden,,,,
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp