• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo - Lån utan UC
7. Loanstep - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kreditkort och samla lån

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Förstår hur du tänker!
Ja, isåfall hade jag haft kvar kreditkortet som en buffert men aldrig använt den OM det inte behövs.
Tänker också att det finns väl lika stor risk att jag blir nekad ett lån som ett kreditkort?
Och då offrar en FF där med?
Ja, men om du söker via låneförmedlare då tar fler banker del av din ansökan med bara 1 ff.
Om du söker kreditkort så är det bara 1 bank.

Sen tänker jag om du inte blir beviljat vanligt lån på 16 000 via lånförmedlare tror jag inte du blir beviljad kreditkort någonstans?

Sen finns det banker som till exempel Marginalen om man ansöker via lånförmedlare att man kan ansöka om kreditkort med samma UC hos dem.

Tycker bankerna har blivit mycket hårdare senaste tiden. De flesta kräver att de kollar konto och om man har speltransaktioner eller liknade blir man nekad. När jag ansökte lån i torsdags, valde jag Big Bank men blev nekad efter kontroll av konto.

Om du ska ansöka om kreditkort så är det lättast att få från Remember, Marginalen eller Resurs bank enligt det jag har läst här på forumet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Ja, men om du söker via låneförmedlare då tar fler banker del av din ansökan med bara 1 ff.
Om du söker kreditkort så är det bara 1 bank.

Sen tänker jag om du inte blir beviljat vanligt lån på 16 000 via lånförmedlare tror jag inte du blir beviljad kreditkort någonstans?

Sen finns det banker som till exempel Marginalen om man ansöker via lånförmedlare att man kan ansöka om kreditkort med samma UC hos dem.

Tycker bankerna har blivit mycket hårdare senaste tiden. De flesta kräver att de kollar konto och om man har speltransaktioner eller liknade blir man nekad. När jag ansökte lån i torsdags, valde jag Big Bank men blev nekad efter kontroll av konto.

Om du ska ansöka om kreditkort så är det lättast att få från Remember, Marginalen eller Resurs bank enligt det jag har läst här på forumet.
Och det finns inte någon förmedlare till kreditkort, likt Lendo och dessa?
Nej, inga speltransaktioner här inte. Varit spelfri i typ 5 år, så dessa transaktioner finns inte kvar hos min bank.
Nej, det är sant! Jag hoppas dock att jag ska få genom ett samlingslån på omkring 350k, skulle även lösa sig med 300k.
Känner dock att om jag söker lån nu på cirka 16k och senare i september på 300k att det ser sämre ut än att jag söker ett kreditkort som de ser inte är utnyttjat? Eller tänker jag helt fel?
Tycker detta är lite jobbigt då jag verkligen vill samla alla lån och bara kötta mig fri från skulder.. men behöver också laga bilen!
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Som Maki skriver; slösa inte en ff på ett kreditkort. Det finns inga bra utan UC.
Dina förutsättningar är inte urusla så egentligen finns det gott om möjligheter att samla nu.
Skulle även rekommendera att INTE ha ett kreditkort som backup men se till att du har sparade pengar som går åt oväntade utgifter. Kreditkort nyttjas alldeles för snabbt.
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Som Maki skriver; slösa inte en ff på ett kreditkort. Det finns inga bra utan UC.
Dina förutsättningar är inte urusla så egentligen finns det gott om möjligheter att samla nu.
Skulle även rekommendera att INTE ha ett kreditkort som backup men se till att du har sparade pengar som går åt oväntade utgifter. Kreditkort nyttjas alldeles för snabbt.
Ni är så visa här på sidan! :)
Tycker ni att jag ska vänta till maj då en FF försvinner? Och helt plötsligt så har jag bara 3 stycken totalt? Och söka samlingslån?
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 791
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
Okej, och det blir inte dumt för jag fick en FF genom Qliro på faktura 421kr den 11/4? Eller ska jag vänta tills efter sommaren och ta ett samlingslån?
För att låta FF svalna? :)
Tror inte det blir några problem då du inte har så många ff, men klart det är bättre att senaste ff blir minst 3 månader månader gammal.
Men då du behöver pengarna till bilen också så tror inte det blir några problem att ansöka den 11 maj. :) Tror faktiskt du kommer få erbjudande.
 

Jenka

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Maj 2020
Meddelanden
418
Mottagna reaktioner
225
Poäng
407
Ja, min plan var att ansöka om ett kreditkort nyttja det enbart för bilen. Så säger vi att man får 50.000 så kommer jag bara nyttja 10-15K för bilen och betala av det så snabbt som möjligt.
Faktura genom Qliro på 421kr..

Okej, och det blir inte dumt för jag fick en FF genom Qliro på faktura 421kr den 11/4? Eller ska jag vänta tills efter sommaren och ta ett samlingslån?
För att låta FF svalna? :)
Är du säker på att du har fått en synlig ff av Qliro? Jag vet att de redovisar till UC som en delbetalningskredit, men när jag har köpt något på faktura där så har det bara blivit en micro-uc (det är alltså bara jag som ser den). Detta så sent som förra månaden.
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Tror inte det blir några problem då du inte har så många ff, men klart det är bättre att senaste ff blir minst 3 månader månader gammal.
Men då du behöver pengarna till bilen också så tror inte det blir några problem att ansöka den 11 maj. :) Tror faktiskt du kommer få erbjudande.
Ja, då försöker jag vänta tills i sommar iallafall så FF är minst 3 månader och hoppas på bättre tur! Kanske hinner betala ner lite till på det som syns hos UC!
Så får jag helt enkelt cykla och gå mer, och bara ta bilen som är nödvändigt :)
Det löser sig!
Tack för era visdomar!!
 

SpelskulderDelux

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
23 November 2020
Meddelanden
85
Mottagna reaktioner
36
Poäng
137
Är du säker på att du har fått en synlig ff av Qliro? Jag vet att de redovisar till UC som en delbetalningskredit, men när jag har köpt något på faktura där så har det bara blivit en micro-uc (det är alltså bara jag som ser den). Detta så sent som förra månaden.
Ja, när jag loggar in på MinUC så står det 4 st FF som syns för andra. Varav Qliro 11/4-2022. Pratade med både företaget som jag handlade hos samt Qliro om detta. Fick svaret att först så skickar det en förfrågan genom creditsafe, är de långsamma så skickas den vidare till UC. Ibland blir det en mikro och en ibland en full..
Hade pratat med Qliro för typ 2 månader sedan då det blev fel på en hemsida och jag försökte flera gånger och fick då dock informationen om att det är alltid Mikro när man handlar på faktura men den informationen var fel svarade de 11/4.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp