Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Kreditupplysning på företagskort?

Hej,

Jag har jobbat på mitt jobb länge, men måste nu ansöka om kreditkort då jag kommer få en resande tjänst. Min ekonomi är inge vidare och jag undrar om det tas en kreditupplysning? Isåfall vilken typ?

Vad jag har förstått när jag läst så verkar allt gå till företaget som betalar fakturan. Kortet ska EJ användas för personliga köp står det.

Kommer det tas en kreditupplysning? Vad jag förstår är det väl företaget som är ansvarigt, eller? Någon som har varit med om liknande? Togs en upplysning?

På det företag jag jobbar på tas även en UC på personen som ska få ett företagskort, även om kortet står på företaget och det bara är jobb-relaterade saker som ska köpas/betalas för. Detta för att företaget riskerar stå till svars för alla köp som gjorts, det har hänt att några varit spelberoende och använt kortet och sen har företaget fått betala.
Lättast är nog att höra med ditt företag hur de gör.

Tack för svar!

Vet du vilken typ att upplysning som tas?
Någon mer som har varit med om att upplysning inte har tagits?

På företaget (Stort känt företag) jag jobbar togs ingen upplysning på mig, Företaget har fullt betalansvar enl. Villkor. Eurocardkort

Sökte just nytt firmakort för stort Svenskt företag, får bara användas för jobbrelaterade utlägg. Full UC, och ett tråkigt hopp uppåt i UC.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp