• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden avdragenlön

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tror inte att KF har möjligheten att avkräva inkomst BEVIS på en person som INTE står under utmätningsförsök.

Tänk dock på att idag rapporterar arbetsgivaren in till Skatteverket månatligen och dessa uppgifter är väll mig veterligen offentliga, men om inte offentliga, så vet jag i alla fall att KF har tillgång till dessa.
Ja lika bra att vara ärlig och betala av det snabbare :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Tror inte att KF har möjligheten att avkräva inkomst BEVIS på en person som INTE står under utmätningsförsök.

Tänk dock på att idag rapporterar arbetsgivaren in till Skatteverket månatligen och dessa uppgifter är väll mig veterligen offentliga, men om inte offentliga, så vet jag i alla fall att KF har tillgång till dessa.
Lika bra vara ärlig och betala av det så fort det bara går :)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Om Kfm misstänker att något inte stämmer så tror jag nog att de kan kräva underlag.

jag har ytterst svårt för att tro detta. Har man inga skulder hos KF, så har dom ingen som helst rätt att avkräva en på bevis rörande ens privata inkomst. Dock kanske det kan försvåra för ens respektive om man inte förmedlar det KF önskar.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Tror inte att KF har möjligheten att avkräva inkomst BEVIS på en person som INTE står under utmätningsförsök.

Tänk dock på att idag rapporterar arbetsgivaren in till Skatteverket månatligen och dessa uppgifter är väll mig veterligen offentliga, men om inte offentliga, så vet jag i alla fall att KF har tillgång till dessa.

Jo sedan några månader ser man de uppgifterna. Smidigt.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jo sedan några månader ser man de uppgifterna. Smidigt.
Skulle jag få löneutmätning kommer jag vara helt ärlig , kan förstå om en person se att den inte kan leva på sin löneutmätning ! Men eftersom vi har hela sambons lön så kommer jag absolut vara helt ärlig :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Jag tror inte det finns mycket rättsligt att ta till om man lämnar felaktiga uppgifter i löneutmätning. Vätre är det om man fifflar bort tillgångar..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Jag tror inte det finns mycket rättsligt att ta till om man lämnar felaktiga uppgifter i löneutmätning. Vätre är det om man fifflar bort tillgångar..
Ok ok :) finns tillgångar fast dom sitter inte på mina konton ;)
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Jo sedan några månader ser man de uppgifterna. Smidigt.

Det är jag införstådd med...”tack vare” att arbetsgivarna rapporterar in månadsvis till Skatteverket och de uppgifter har Ni tillgång till...alright, men frågan VAR kan Ni avkräva en t.ex sambo, som inga skulder har hos Er, hens inkomstuppgifter?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 846
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
En sambo kan vi inte kräva något av alls, bara gäldenären
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp