- Meddelanden
- 3 136
- Mottagna reaktioner
- 2 581
- Poäng
- 1 707
Har för mig att sådant förekommit inom skatterätt.Går emot legalitetsprincipen, man kan givetvis inte tillämpa ny lagstiftning retroaktivt.
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Har för mig att sådant förekommit inom skatterätt.Går emot legalitetsprincipen, man kan givetvis inte tillämpa ny lagstiftning retroaktivt.
Vem ska ställas till svars där tänker du?Jodå, vänta bara på Nürnberg 2.0.
Nürnbergrättegångarna byggde på internationell överenskommelse kallad Moskvadeklarationen som redan inrättades 1943? Londonöverenskommelsen från 1945 reglerade väl "bara" själva rättsprocessen. Eller tänker du på Nürnberglagarna?Jodå, vänta bara på Nürnberg 2.0.
Det är lite oklart just nu, men när det blir av kommer det att vara retroaktivt.Vem ska ställas till svars där tänker du?
Det var ett skämt….Går emot legalitetsprincipen, man kan givetvis inte tillämpa ny lagstiftning retroaktivt.
Du kan ta över Özz show, du är roligare.Det var ett skämt….
Jag vet - många som säger det!Du kan ta över Özz show, du är roligare.
Undrar hur det går för hans kompis Soran.Du kan ta över Özz show, du är roligare.
Det var brott när de begicks. Däremot kan man kalla Nürnberglagarna som stiftades av nazisterna för retroaktiva, där man om man var exempelvis av judisk härkomst, men född i Tyskland, inte längre fullvärdig medborgare.Det är lite oklart just nu, men när det blir av kommer det att vara retroaktivt.
Det är ju hela grejen med Nürnbergprocesser, att straffa folk för sånt som inte var ett brott när det gjordes.
Något år sänktes väl pbb, typ 08 09? Då borde det sänkts?Beloppen höjs årligen, alldeles oavsett vad.
Man har gjort få undantag. Ärvdabalken ändrades väl några dagar retroaktivt för att den nya lagen skulle omfatta de som omkom i tsunamin 2004Går emot legalitetsprincipen, man kan givetvis inte tillämpa ny lagstiftning retroaktivt.
Har dom satt sig i den sitsen får hen skylla sig själv, får väl köpa ett par ringar falukorv o äta på .Har sjukt många samtal där man önskar få behålla mer pengar, längsta varade nästan en timma. Jag var väl egentligen klar efter bara några minuter, förklarade att prisjusteringar inte påverkar löneutmätningen och att det krävs lagändring för att det ska bli något annat med det. Personen ville dock gärna berätta mer, jag försökte förklara att jag inte skulle ändra mig och att jag inte behövde mer info. Fick ändå sitta i ca 45 min och följa med i en mycket välgjord prisäsjämförelseanalys på i princip allt som finns på en normal icabutik som levererades på både in och utandning, och avslutades med "och därför kan ni ju inte dra något på min lön"
Jag svarade att jag för ganska länge sedan förklarade att jag inte kunde ändra något beslut och att jag inte hade någon användning för all den infon hen föredrog..
Höjer väl säkert 20- 30 kronorLovar att påminna dig här när dom höjt beloppen nästa år![]()
Vilken dum kommentar, livet kan vändas upp och ner på en minut och alla kan hamna på botten.Har dom satt sig i den sitsen får hen skylla sig själv, får väl köpa ett par ringar falukorv o äta på .
Men även falukorv är ju dyrare, vilket var hela poängen. Man får mindre för pengarna men får inte mer pengar att röra sig med.Har dom satt sig i den sitsen får hen skylla sig själv, får väl köpa ett par ringar falukorv o äta på .
Försökte upplysa en vän i den sitsen om det enkla och nyttiga med att baka eget knådfritt bröd med jäst och blötlägga bönor, göra storkok och frysa in, samt lära sig uppskatta rotfrukter. Föll för rätt döva öron. Sådana åtgärder ligger tydligen bortom det mänskligt möjliga, trots att det är min vardag. Med knådat bröd och två jäsningar i mitt fall ska tilläggas.Har sjukt många samtal där man önskar få behålla mer pengar, längsta varade nästan en timma. Jag var väl egentligen klar efter bara några minuter, förklarade att prisjusteringar inte påverkar löneutmätningen och att det krävs lagändring för att det ska bli något annat med det. Personen ville dock gärna berätta mer, jag försökte förklara att jag inte skulle ändra mig och att jag inte behövde mer info. Fick ändå sitta i ca 45 min och följa med i en mycket välgjord prisäsjämförelseanalys på i princip allt som finns på en normal icabutik som levererades på både in och utandning, och avslutades med "och därför kan ni ju inte dra något på min lön"
Jag svarade att jag för ganska länge sedan förklarade att jag inte kunde ändra något beslut och att jag inte hade någon användning för all den infon hen föredrog..
Ja, det gäller att prioritera.Försökte upplysa en vän i den sitsen om det enkla och nyttiga med att baka eget knådfritt bröd med jäst och blötlägga bönor, göra storkok och frysa in, samt lära sig uppskatta rotfrukter. Föll för rätt döva öron. Sådana åtgärder ligger tydligen bortom det mänskligt möjliga, trots att det är min vardag. Med knådat bröd och två jäsningar i mitt fall ska tilläggas.
Var inte så det uppfattadesMen även falukorv är ju dyrare, vilket var hela poängen. Man får mindre för pengarna men får inte mer pengar att röra sig med.
Önskar att folk tog bort inlägg från sånna som ny2007, är bara spydigt och direkt kränkande med inriktning på att trycka ner och höja sig själv. Svara inte personen vid sånna inlägg, bara ignoreraVilken dum kommentar, livet kan vändas upp och ner på en minut och alla kan hamna på botten.

Håller med och mycket märkligt att moderatorerna tillåter direkta påhopp och kränkande kommentarer som förekommer här titt som tätt.Önskar att folk tog bort inlägg från sånna som ny2007, är bara spydigt och direkt kränkande med inriktning på att trycka ner och höja sig själv. Svara inte personen vid sånna inlägg, bara ignorera![]()
Håller helt med, spydigheter o förminskningar är verkligen lågvattenmärken.Håller med och mycket märkligt att moderatorerna tillåter direkta påhopp och kränkande kommentarer som förekommer här titt som tätt.
Jag har nånstans lärt mig acceptera kränkande kommentarer i mitt vanliga liv så kan ta det men det finns nog folk som står på gränsen att leva o inte leva i sitt ekonomiska liv så för dem kan små saker vara storaHåller med och mycket märkligt att moderatorerna tillåter direkta påhopp och kränkande kommentarer som förekommer här titt som tätt.
Väldigt lågt, man skyltar lång väg med var man själv stårHåller helt med, spydigheter o förminskningar är verkligen lågvattenmärken.
Vi har ju en moderator som står för stor del utav kränkande kommentarer och påhopp också.Håller med och mycket märkligt att moderatorerna tillåter direkta påhopp och kränkande kommentarer som förekommer här titt som tätt.
Det tolkas så ja och det är fel.Vi har ju en moderator som står för stor del utav kränkande kommentarer och påhopp också.
Som medvetet misstolkar vad folk skriver och ger kränkande och hånande meddelanden baserat på det.
Obegripligt! När vi hade det som sämst njöt vi av hembakat bröd, även bullar ( lite modifierat recept men gott), hemgjord ärtsoppa och rotfrukter i diverse varianter. Vi gick aldrig hungriga!Försökte upplysa en vän i den sitsen om det enkla och nyttiga med att baka eget knådfritt bröd med jäst och blötlägga bönor, göra storkok och frysa in, samt lära sig uppskatta rotfrukter. Föll för rätt döva öron. Sådana åtgärder ligger tydligen bortom det mänskligt möjliga, trots att det är min vardag. Med knådat bröd och två jäsningar i mitt fall ska tilläggas.
Jag menar är att man får köpa billigare mat och inte köpa rent kött osv...Men även falukorv är ju dyrare, vilket var hela poängen. Man får mindre för pengarna men får inte mer pengar att röra sig med.
Tveksamt om folk med utmätning köper så dyr mat till att börja med.Det
Jag menar är att man får köpa billigare mat och inte köpa rent kött osv...
Vederbörande lämnade inget namn men du tog åt dig ja förstår inte heller att du är så spydig och kränkande när du sedan hjälper vissa med bra infoDet tolkas så ja och det är fel.
Det finns en knapp om att anmäla inlägg. Den funktionen kan man anmäla inlägg med, det är enklaste sättet att flagga för ett inlägg man tycker är fel. Jag kollade snabbt nu och inget är anmält och I tråden vet jag inte var det är heller, hittar mest en massa inlägg att man håller med, men inga höll med så pass att man anmält inlägget?
Det finns inte så många moderatorer att välja på..Vederbörande lämnade inget namn men du tog åt dig ja förstår inte heller att du är så spydig och kränkande när du sedan hjälper vissa med bra info
Tror att de är fler än jag som uppfattar de så faktiskt tristDet finns inte så många moderatorer att välja på..
Jag är inte spydig eller kränkande. Det är något du kanske uppfattar det som. Det är fel. Precis därför jag skrev det i inlägget du skrev svar på.
OkTror att de är fler än jag som uppfattar de så faktiskt trist
Tror att de är fler än jag som uppfattar de så faktiskt trist
Alla gillar faktiskt inte fakta, vissa mår bättre av känslomässiga argument som kanske inte är helt riktiga.Det här är varken försvar eller medhåll men en del människor är mer åt det rent krassa hållet. Man säger saker som det är rakt upp ner, sen kan man ju tolka det till höger och vänster beroende på vilken sinnesstämning man har när man läser det. Ganska mycket hamnar ju i betraktarens ögon när det handlar om skriven text och att man inte har något annat att gå på än just ord snarare än ord sagda med mimik. Just saying.
Hårfin skillnad på saklighet/krasshet o dryg otrevlighet. Det går att vara ödmjuk o saklig på samma gång men det är få förunnat.Det här är varken försvar eller medhåll men en del människor är mer åt det rent krassa hållet. Man säger saker som det är rakt upp ner, sen kan man ju tolka det till höger och vänster beroende på vilken sinnesstämning man har när man läser det. Ganska mycket hamnar ju i betraktarens ögon när det handlar om skriven text och att man inte har något annat att gå på än just ord snarare än ord sagda med mimik. Just saying.
Låter som en god andel av passen på slingan..Alla gillar faktiskt inte fakta, vissa mår bättre av känslomässiga argument som kanske inte är helt riktiga.
Hur fungerar det m löneutmätning?Ja, vill du bli skuldfri ännu snabbare kan du göra egna inbetalningar, med fördel då riktat mot den skuld med högst ränta.
Alternativet är den lägsta skulden, för att slippa ytterligare grundavgift.
Hur fungerar det m löneutmätning?
Har man löneutmätning kan man betala av skulder då, snabbare .....Fast nu måste du ju skämta i alla fall? Det är ju förklarat för dig så många gånger..?