• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden, när kommer delgivningsmanen

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Du skriver att man ska bestrida... men om man redan har frågat tex Svea inkasso om avbetalning och dom har sagt nej... då kan jag ju inte skriva på delgivningskvittot att jag bestrider och att jag vill ha en betalplan.... Hur gör man då för att förhala allt så att man hinner få lön? Jag är lite okunnig på detta så jag vill gärna ha många tips från dem som vet hur det funkar... :)

Bestrider du så går det till tingsrätten och då har du mer tid men kan bli dyrare.
Men du vinner tid om nu inte Svea går med på en betalplan


Du skriver på kvittot och lägger med en egen lapp där du skriver att du bestrider detta ärende
Sen tar det ett x antal dagar och sökanden ska bestämma om målet skrivs av eller går till tingsrätten.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Pank

Aktiv medlem
Poäng: 2
Blev medlem
13 April 2012
Meddelanden
20
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Delgivningsman

Vad händer om man är inte är hemma och inte kan skriva på delgivningskvitton?
Kommer det att bli utslag i KFM ändå?
 

gran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 417
Blev medlem
3 Juni 2012
Meddelanden
1 870
Mottagna reaktioner
150
Poäng
417
Dom söker dig tills dom får tag i dig,hemma eller på jobbet och skulle de nu förmodan inte få tag i dig så ja då blir det anmärkning om du inte skrivit på eller bestridit.
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
man kan bli spikad.du blir delgiven per brev i lådan eller så sätter dom ett brev på dörren.då har du utslag o anm.så din underskrift behövs inte i detta fallet om det går så långt.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp