• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Kronofogden redovisning inkomst&utgifter

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Började släppa allt i Augusti förra året, vissa skulder tog sig till kfm snabbt som fan och vissa har ännu inte ens kommit dit. Men började få skuld att betala brev i januari, svarade inte på något så till slut kom det en herre och lämnade en stor hög med delgivnings brev till mig personligen. Och först nu i veckan fick jag brevet om inkomstuppgifter & utgifter
Hoppas inte att tanken är att söka skuldsanering för då blir det nog svårt om du inte samarbetat under processen med att inte svara.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Lönekontoret har inte fått något från kfm än. Frågade om allt e lugnt för månadens lön nu och dom sa att allt är i princip klart men om de skulle bli något hör dom av sig till mig. Kan man vara lugn eller finns de nån risk att dom går in och plockar på lönen tro?
Tror att det är lugnt.
 

Emil99

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
26 November 2020
Meddelanden
492
Mottagna reaktioner
157
Poäng
347
Hoppas inte att tanken är att söka skuldsanering för då blir det nog svårt om du inte samarbetat under processen med att inte svara.
Nä inte riktigt, inte på ett tag iallafall. Jag vet redan nu att jag inte får någon skuldsanering pga min ålder, ska göra mitt bästa i något år och sedan prova med en ansökan. Skuldsanering ska man ju få om man har en såpass hög skuld som inte går att betala tillbaks inom rimlig tid. Och med mina skulder och räntorna på dom lär jag ändå bara gå back när kronofogden drar varje månad, så skulderna kommer ju teoretiskt sätt aldrig att försvinna, och det tycker jag ändå klassas som inom ingen rimlig tid. Men ska som sagt göra mitt bästa i något år och sen prova med skuldsanerings ansökningar
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 140
Poäng
4 147
Nä inte riktigt, inte på ett tag iallafall. Jag vet redan nu att jag inte får någon skuldsanering pga min ålder, ska göra mitt bästa i något år och sedan prova med en ansökan. Skuldsanering ska man ju få om man har en såpass hög skuld som inte går att betala tillbaks inom rimlig tid. Och med mina skulder och räntorna på dom lär jag ändå bara gå back när kronofogden drar varje månad, så skulderna kommer ju teoretiskt sätt aldrig att försvinna, och det tycker jag ändå klassas som inom ingen rimlig tid. Men ska som sagt göra mitt bästa i något år och sen prova med skuldsanerings ansökningar
Insolvens men även skälighet.
I skälighet ingår att ha gjort allt för att minska skulderna och att förhala processen som du gjort talar starkt för att inte få skuldsanering inom lång tid.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Nä inte riktigt, inte på ett tag iallafall. Jag vet redan nu att jag inte får någon skuldsanering pga min ålder, ska göra mitt bästa i något år och sedan prova med en ansökan. Skuldsanering ska man ju få om man har en såpass hög skuld som inte går att betala tillbaks inom rimlig tid. Och med mina skulder och räntorna på dom lär jag ändå bara gå back när kronofogden drar varje månad, så skulderna kommer ju teoretiskt sätt aldrig att försvinna, och det tycker jag ändå klassas som inom ingen rimlig tid. Men ska som sagt göra mitt bästa i något år och sen prova med skuldsanerings ansökningar
Jag har en skuld till kf skukdsaldo som är sista betalningsdag 31 maj , hur snabbt kommer utmätning igång efter det datum.passerat ca
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 520
Mottagna reaktioner
12 899
Poäng
9 787
Jag har en skuld till kf skukdsaldo som är sista betalningsdag 31 maj , hur snabbt kommer utmätning igång efter det datum.passerat ca

Tveksamt att det dras något i juni.
Ev skatteåterbäring i juni ryker dock
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Nä inte riktigt, inte på ett tag iallafall. Jag vet redan nu att jag inte får någon skuldsanering pga min ålder, ska göra mitt bästa i något år och sedan prova med en ansökan. Skuldsanering ska man ju få om man har en såpass hög skuld som inte går att betala tillbaks inom rimlig tid. Och med mina skulder och räntorna på dom lär jag ändå bara gå back när kronofogden drar varje månad, så skulderna kommer ju teoretiskt sätt aldrig att försvinna, och det tycker jag ändå klassas som inom ingen rimlig tid. Men ska som sagt göra mitt bästa i något år och sen prova med skuldsanerings ansökningar
Fick du behåll din maj lön?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp