• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kronofogden skuldsaldo

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Har nu haft löneutmäting i 5 månader och nu e mitt skuldsaldo ca 16500kr har även 2 inksso ärenden på 60 tusen men försöker o inte släppa dom 2 än......betalar 3200kr ca varje månad men de har dragits mindre då jag vabbat o varit sjuk själv o inte fått ut full lön...hoppas på en bra skatteåterbäring så ja blir av med löneutmätingen /

Om du har skuldsaldo tar nog KF din skatteåterbäring direkt. Tror iaf det fungerar så?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 526
Mottagna reaktioner
12 905
Poäng
9 787
Om du har skuldsaldo tar nog KF din skatteåterbäring direkt. Tror iaf det fungerar så?

Ryker per automatik utom i ett fåtal fall där manuellt kollande är nödvändigt, och där går det i slutändan oftast att utmäta ändå
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ryker per automatik utom i ett fåtal fall där manuellt kollande är nödvändigt, och där går det i slutändan oftast att utmäta ändå
Vid löneutmätning tas väl ingen hänsyn till andra skulder som inte hamnat hos fogden än? Så det kommer bli så att övriga lån också hamnar hos fogden då man inte kommer att ha möjlighet att betala dom på grund av utmätning!
Tänker jag rätt då?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Vid löneutmätning tas väl ingen hänsyn till andra skulder som inte hamnat hos fogden än? Så det kommer bli så att övriga lån också hamnar hos fogden då man inte kommer att ha möjlighet att betala dom på grund av utmätning!
Tänker jag rätt då?
Så är det ju. Det tas inte hänsyn till andra skulder i löneutmätningen.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Så är det ju. Det tas inte hänsyn till andra skulder i löneutmätningen.
Och det gör ju att alla skulder ialla fall dom flesta hamnar hos fogden!
Finns inte en chans att betala andra lån med utmätning! Enda alternativet är skuldsanering och med mitt tidigare spelmissbruk är väl det kört i alla fall!
Nu är livet tufft och får skylla mig själv kan inte vända detta! Men fy sjutton så dåligt man mår absolut det värsta som hänt och på grund av spel!
Förstört mitt liv totalt!!
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Vid löneutmätning tas väl ingen hänsyn till andra skulder som inte hamnat hos fogden än? Så det kommer bli så att övriga lån också hamnar hos fogden då man inte kommer att ha möjlighet att betala dom på grund av utmätning!
Tänker jag rätt då?

Ja blir ju så, är ingen idé att släppa vissa lån, är allt eller inget. Om det handlar om stora belopp dvs.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 434
Mottagna reaktioner
1 000
Poäng
897
Och det gör ju att alla skulder ialla fall dom flesta hamnar hos fogden!
Finns inte en chans att betala andra lån med utmätning! Enda alternativet är skuldsanering och med mitt tidigare spelmissbruk är väl det kört i alla fall!
Nu är livet tufft och får skylla mig själv kan inte vända detta! Men fy sjutton så dåligt man mår absolut det värsta som hänt och på grund av spel!
Förstört mitt liv totalt!!

Varför är det kört för dig på grund av tidigare spelmissbruk ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Och det gör ju att alla skulder ialla fall dom flesta hamnar hos fogden!
Finns inte en chans att betala andra lån med utmätning! Enda alternativet är skuldsanering och med mitt tidigare spelmissbruk är väl det kört i alla fall!
Nu är livet tufft och får skylla mig själv kan inte vända detta! Men fy sjutton så dåligt man mår absolut det värsta som hänt och på grund av spel!
Förstört mitt liv totalt!!
Släpp allt.
Skuldsanering kan visst bli aktuellt om du slutat spela och kan bevisa detta.
Ge inte upp.❤️
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517

Varför är det kört för dig på grund av tidigare spelmissbruk ?
så känns det nu i alla fall! Vet inte i vilken ände jag ska börja!
Ska jag strunta i allt o släppa skiten?
Kan inte prioritera då många skulder behövde betalas för länge sen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp