• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Krossad igen

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 927
Mottagna reaktioner
1 048
Poäng
867
Jaha så var det dags igen. Min UC gick stadigt neråt. Jag trixade och trollade och var nu i slutändan ca 2 månader från att kunna ta ett samlingslån på 300 000 och återgå till nåt sorts liv. Men så idag. BOOM! Misskött kredit, UC:n sköt upp till 63% och livet känns allmänt piss just nu alltså. 3 jävla år till. Blev anmärkningsfri förra året. Antar att det aldrig går att få bort dessa sorters anmärkningar heller? Fy fan!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 522
Mottagna reaktioner
6 971
Poäng
4 507
Nä men fy vad trist!! Lider med dig!! Men när jag fick misskött kredit så syntes den i 2 år men det kanske har ändrats? Syns dock inte på Bisnode och Creditsafe i alla fall när jag hade det, ca 3-4 år sedan. Hade också missbrukat kontokort och det syntes på uc i 1 år.
Det här är tyvärr backslag vi får räkna med när det inte finns marginaler att trolla med.

Men du, det kommer bli bra längre fram! Fortsätt kämpa!
 
Senast ändrad:

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Jaha så var det dags igen. Min UC gick stadigt neråt. Jag trixade och trollade och var nu i slutändan ca 2 månader från att kunna ta ett samlingslån på 300 000 och återgå till nåt sorts liv. Men så idag. BOOM! Misskött kredit, UC:n sköt upp till 63% och livet känns allmänt piss just nu alltså. 3 jävla år till. Blev anmärkningsfri förra året. Antar att det aldrig går att få bort dessa sorters anmärkningar heller? Fy fan!
Vilket bolag? Förstår känslan, beklagar verkligen.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 927
Mottagna reaktioner
1 048
Poäng
867
Nä men fy vad trist!! Lider med dig!! Men när jag fick misskött kredit så syntes den i 2 år men det kanske har ändrats? Syns dock inte på Bisnode och Creditsafe i alla fall när jag hade det, ca 3-4 år sedan. Hade också missbrukat kontokort och det syntes på uc i 1 år.
Det här är tyvärr backslag vi får räkna med när det inte finns marginaler att trolla med.

Men du, det kommer bli bra längre fram! Fortsätt kämpa!
Tack för peppen. Men som jag fattat sitter den i 3 år. Det var ju samlingslån som var grejen så känns hopplöst alltså.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 549
Mottagna reaktioner
6 136
Poäng
4 147
Var det något du missat att du hade en sen betalning/inkasso.?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 236
Mottagna reaktioner
1 090
Poäng
897
Ring dom och förklara läget. Du förlorar ingenting på att försöka få dom att du ta bort den!

Om inte testa sök 300 000 kr, kanske har uc inte hunnit lägga in den synligt?
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 927
Mottagna reaktioner
1 048
Poäng
867
Ring dom och förklara läget. Du förlorar ingenting på att försöka få dom att du ta bort den!

Om inte testa sök 300 000 kr, kanske har uc inte hunnit lägga in den synligt?
Jo jag ska försöka ringa. Tror nog den syns eftersom den finns på ”minuc” och risken fullständigt ballade ur.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 927
Mottagna reaktioner
1 048
Poäng
867
Var det något du missat att du hade en sen betalning/inkasso.?
Ja man fungerar ju inte som den smartaste människan ibland. Jag har trixat så jäkla mycket och var helt övertygad att jag hade en månad till på detta. Men dom hade skickat uppsägning per brev. Trodde sånt även kom med Kivra så har helt enkelt missat.
 

nyfiken

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
13 Oktober 2011
Meddelanden
214
Mottagna reaktioner
115
Poäng
297
Testa att ringa och erbjud att betala dubbelt eller nåt. På vissa företag svarar faktiskt människor och inte robotar, kan gå...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp