Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Kvarskatt under skuldsanering – vad händer om jag betalar för sent?

Hej, jag är inne på mitt andra år med skuldsanering. Jag har en kvarskatt på 17 000 kr att betala senast 12 september, dock kommer det inte gå att betala den innan september lönen kommer. Då får jag hoppa över en månadsbetalning och betala in kvarskatt istället och sedan komma ikapp i december. Kan någon kunnig berätta till mig vad händer efter 12 september? Med tidsplan och allt. Hur snabbt skickas det till kronofogden samt kommer mina borgenärer få veta om denna nya betalningskrav från kronofogden eller meddelas de inte förrän kravet blir faställd och en ny skuld uppkommer?

Till kronfogden blir det väl 1 december tror jag. Borgenärer meddelas ej.

Tack för svar. Menar du att skulden skickas till kronofogden 1a december? Eller att skulden fastställs av kronofogden då?
Skulder till stat fastställs direkt. Så var det åtminstone med mitt CSN. Det gick in till KFM och var fastställt och utmättes till direkt.

Skulder till stat fastställs direkt. Så var det åtminstone med mitt CSN. Det gick in till KFM och var fastställt och utmättes till direkt.

Vad menar du? Blev det inte först en skuld att betala där man har 2 veckor på sig att invända eller betala skulden?

Vad menar du? Blev det inte först en skuld att betala där man har 2 veckor på sig att invända eller betala skulden?
Om det kommer in till KFM från CSN så blir det en skuld direkt. Ingen delgivning osv likt andra skulder, jag antar att Skatteskulder fungerar på liknande vis.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp