• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Kvarskatt, vad händer om man inte betalar i tid?

spelt0rsken

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
26 Oktober 2018
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Tror det är 11 November den ska vara inne va?

Jag har kvarskatt på en ganska stor summa och det lutar åt att jag inte kan få fram kapital till detta förrän kanske i slutet på November?

Får man en anmärkning direkt om man inte betalar eller hur långt kan man skjuta upp detta?
Behöver seriösa svar. Inget gissande. Någon? Det allra bästa vore om man kunde betala bort den i slutet av December efter Decemberlönen men det är väl kanske att hoppas på för mycket.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 959
Mottagna reaktioner
6 151
Poäng
3 907
De skickar det till KFM i januari.

Exakt! Det går till KF först i början på januari och då ska det vara en summa om 2000kr eller över... Under det beloppet, så stannar beloppet kvar på kontot hos Skatteverket...
 

Bramserud

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Blev medlem
7 Augusti 2017
Meddelanden
1 678
Mottagna reaktioner
838
Poäng
747
Ja precis, det är lugnt att betala när decemberlönen kommer. Det blir väl något mer ränta än om man betalar i tid, men det är marginellt. Exakt hur mycket man skall betala inklusive ränta kan man se om man loggar in hos Skatteverket, då får man ett dagsaktuellt belopp.

Jag har alltid varit lite sen med restskatten, men i år så chockade jag mig själv genom att betala in den redan nu när oktoberlönen kom. Det går till och med att swisha in pengarna nuförtiden, så det gjorde jag.

Men som sagt, du kan utan problem dra ut på det till decemberlönen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 869
Mottagna reaktioner
13 097
Poäng
10 087
Borde vsra 5 januari det restförs
 

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Hur är ”kedjan” om kvarskatten gått vidare till KFM (5/1), går det att betala 1/2 utan något annat händer (ink rta o avgifter)?
 

brittportmonä

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
14 Juni 2018
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
44
Poäng
157
Hur är ”kedjan” om kvarskatten gått vidare till KFM (5/1), går det att betala 1/2 utan något annat händer (ink rta o avgifter)?

Har för mig att det blir utslag direkt, dvs anmärkning och skuld att betala Omgående.

Edit: står i ett inlägget ovan att den restförs ungefär 5/1. Och skatt,CSN osv blir utslag direkt. Ingen tid att bolla med, betala omg ner till under 2000 om du kan.
 

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Japp utslag blir det, men tänker närmare på hur gången är hos KFM efter det, om man klara sig från utm etc vid full betalning 1/2?
 

Villvetaallt

Aktiv medlem
Poäng: 37
Blev medlem
29 December 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
10
Poäng
37
Ok, klart det är trist med en anm, men det får jag ta, behöver inte låna, byta bostad el nåt annat, så glad om jag slipper utmtack för info
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp