• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

KYC - kundkännedom för Lumify?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Hade struntat i det. Kommer också strunta i det om dom begär av mig. Helt fel av deras sida det kunde dom har gjort från början innan man fick deras lån jäkla nötter
 

Milou

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
31 Mars 2020
Meddelanden
485
Mottagna reaktioner
130
Poäng
327
Skrev och frågade dem just om detta med GDPR och de svarade ".För dem kunder som inte vill skicka personuppgifter via mail får givetvis skicka in dem via postgång. När man blir kund hos oss godkänner man i avtalet att få utskick via mail och sms från oss. När det kommer till GDPR och PtL: Lagen (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism, samt FFFS 2017:11: Finansinspektionens föreskrifter om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism så går sistnämnda över GDPR."

Så ja jag vet inte, men jag kommer i alla fall inte skicka in allt de begär, så får vi se om de väljer att avsluta mig som kund.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 068
Mottagna reaktioner
6 655
Poäng
4 477
Skrev och frågade dem just om detta med GDPR och de svarade ".För dem kunder som inte vill skicka personuppgifter via mail får givetvis skicka in dem via postgång. När man blir kund hos oss godkänner man i avtalet att få utskick via mail och sms från oss. När det kommer till GDPR och PtL: Lagen (2017:630) om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism, samt FFFS 2017:11: Finansinspektionens föreskrifter om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism så går sistnämnda över GDPR."

Så ja jag vet inte, men jag kommer i alla fall inte skicka in allt de begär, så får vi se om de väljer att avsluta mig som kund.
Men alltså inte ens Inkassobolagen samlar in data på det sättet just pga GDPR.
Jag kommer inte skicka in nåt i alla fall så får de väl ta bort mig som kund!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp