• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lämnat ut personuppgifter

erik23

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
12 Juli 2018
Meddelanden
737
Mottagna reaktioner
377
Poäng
487
Som sagt personnummer är inget att bli orolig för att du lämnat ut då det snabbt går att hitta på internet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Om du logga in men inte kom in på banken när du gjorde det så bör du vara orolig.

För nog är det så att varje inloggning är "unik" om jag begär inloggning till min bank via säg mobilen men inte startar bankid utan snabbt "begär inloggning" på datorn till banken så blir det antigen till eller så kommer inloggningen till mobilen först?

Sen om du logga in på banken 30 min senare måste han ju suttit och förnyat önskan om inloggning hela tiden då det finns en tidsgräns. Och så många inloggningsförsökt han måste gjort borde tilta ditt bankid. Så jag tror du är safe. Men jag VET inte säkert
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Han måste väl ändå berättat vad han ringde från för företag? Sitter ju knappast privatpersoner och samlar lån åt andra.
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 050
Poäng
867
Dessutom verkar det vara helt vanlig försäljning. Förmodligen ingen fara alls.
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Spärra dina konton och mobilt bankID omgående, vi har fått liknande case på mitt försäkringsbolag där dom lensar kontona.
Jag ringde banken igår på kvällen 3 timmar efter detta och spärrade mina bank id är det lugnt nu då tro?
 

AnneLie

Kunnig medlem
Poäng: 72
Blev medlem
5 December 2019
Meddelanden
268
Mottagna reaktioner
11
Poäng
72
Om du logga in men inte kom in på banken när du gjorde det så bör du vara orolig.

För nog är det så att varje inloggning är "unik" om jag begär inloggning till min bank via säg mobilen men inte startar bankid utan snabbt "begär inloggning" på datorn till banken så blir det antigen till eller så kommer inloggningen till mobilen först?

Sen om du logga in på banken 30 min senare måste han ju suttit och förnyat önskan om inloggning hela tiden då det finns en tidsgräns. Och så många inloggningsförsökt han måste gjort borde tilta ditt bankid. Så jag tror du är safe. Men jag VET inte säkert

Jag ringde igår kväll och spärrade bank id, men ca 3 timmar efter samtalet är det lugnt nu när de är spärrat eller kan skada redan vara skedd ändå
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp