• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lätt att få jobb? Tips!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 819
Mottagna reaktioner
1 835
Poäng
1 277
Men nu blev jag nyfiken på vad du jobbar med.. om du vill berätta dvs
Äh, det är inte mer spännande än utredare på statlig myndighet (vill inte säga vilken). Men man måste ha en forskarutbildning i relevant ämne och minst några års erfarenhet för att komma i fråga.
 

Puffinss

Aktiv medlem
Poäng: 46
Blev medlem
13 Maj 2019
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
17
Poäng
46
Jobbar själv som skolkurator, är socionom i grunden och har jobbat många år tidigare inom socialtjänst med utredningar för barn/unga. Sett ur perspektivet lätt att få jobb är ju den här branschen kanon. Däremot krävs det just socionomexamen vilket är lite trixigare.

Beroende på förmågor skulle jag säga att säljare är förmodligen det som har störst potential för att tjäna bra. Terry är ju ett fint exempel där, har också en kusin som är jämngammal med mig och som dragit in 80-150 tusen i månaden sedan han var 17 på att kränga olika saker (allt från mobilabonnemang till bilar). Så det fungerar ju liksom om man har det i sig.

Andra alternativ skulle jag säga är någon form av nattjobb där du kan plocka ut massor av OB. Rent spontant tänker jag t.ex. olika typer av behandlingshem där tröskeln inte alltid är så hög för att jobba. Ensamkommande HVB-hem var populärt för några år sen.

Restaurangvärlden har ju också potential om du har massor av tid och energi och inte bryr dig om ett socialt liv för fem öre. Kan plocka ut många timmar där och det finns alltid extrapass. Beroende på ort kan det ju också finnas en hel del fabriksarbete som brukar betala ok.

Skulle undvika exempelvis skola då du får piss betalt om du inte har en lärarexamen. Och då är det inte mycket bättre. Vården kan vara ett alternativ beroende på bakgrund då det finns potential till många extra-pass och lönetillägg, men det kräver ju också att man ger upp allt annat och tar ett oerhört slitigt jobb.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Trias kanske inte skämtar, en kompis sa att han har en kompis som sysslar med det för att betala (spel)skulder snabbare. :confused:

När mina skulder va som värst och jag krängde massa saker på blocket så sålde jag ett par dyra stövlar, då va de en kille som ville betala för att se stövlarna på, absolut inte mer än knän o stövlar... alltså japp jag fick 1000kr.. aldrig känt mig så prostituerad som då vad gör man inte för pengar..
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
När mina skulder va som värst och jag krängde massa saker på blocket så sålde jag ett par dyra stövlar, då va de en kille som ville betala för att se stövlarna på, absolut inte mer än knän o stövlar... alltså japp jag fick 1000kr.. aldrig känt mig så prostituerad som då vad gör man inte för pengar..
Bara för att förtydliga, skulle aldrig gå längre än så
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 254
Mottagna reaktioner
13 377
Poäng
8 917
Ser verkligen fram emot när skulderna försvinner och man kan lägga pengarna på hög istället, fy fan vilken känsla!

Det är en bra jävla lång kamp dit - för mig åtminstone. Men bara jag helt och hållet kan sanera mina privata skulder och SMS/Låne-aktörer så är jag nöjd.
 

evilina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
5 April 2018
Meddelanden
1 542
Mottagna reaktioner
1 086
Poäng
867
Det är en bra jävla lång kamp dit - för mig åtminstone. Men bara jag helt och hållet kan sanera mina privata skulder och SMS/Låne-aktörer så är jag nöjd.
Samma här, har inte i närheten av dina men legat på miljonen. Men man får tänka positivt och framtiden annars så tror jag man stupar av depression :)
 

Shopaholic169

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
317
Mottagna reaktioner
110
Poäng
307
Jag jobbar på förskola 5 dagar i veckan, sen har jag lite ströpass här och där på resturang där jag får ut ungefär en tusenlapp efter skatt per dag. Och då jobbar jag 6,5 timme typ! Bästa är att jobba på ett ställe med dricks, säsongsjobbade förut på en resturang där jag fick ut timlön+ 1000 kronor i dricks varje dag! Det är värt om man orkar kriga för sina pengar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp