Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Lätt irriterad, kontaktat arbetsgivaren efter avtal

Hej alla.

Sökte samlingslån för två månader sen till en ok ränta men efter detta och uppdateringen i juli så sjönk mitt betyg ner så pass mycket att jag chansade på ett nytt samlingslån och fick detta till en bättre ränta.

Dock har haft kontakt per telefon då jag bara sökte på 125000kr å så sa de att ja kunde få 300.000 å att de såg att ja hade ett annat blanco så om ja kanske skulle passa på att bara ha ett blancolån istället för två.
Tyckte de lät bra och fick signa avtalet med BankID.
Var tvungen att banken skulle lösa 100.000 totalt så har fått papper jag skickat in om det.
Men som sagt inga konstigheter.
Men idag ringer min arbetsgivare upp och så säger hon att de vart i kontakt med henne idag och bett om sammanställning av årsinkomst och om jag är anställd etc.
Allt var ju klart, varför ringer de idag och frågar? Och varför inte bara fråga mig? Kan skicka deklarationen (min uc e ej uppdaterad för 2016) och kan skicka lönespecer och anställningsavtal.

Tycker detta är skumt? Och lite pinsamt att nu arbetsgivaren vet att jag tagit lån....

Förstår att det känns olustigt men jag skulle iallafall tycka att det att kändes bättre att Swedbank ringer istället för någon annan mindre "seriös" bank. Det skulle ju mycket väl kunna gälla ett bostads eller bilinköp. Tror inte att de enligt sekretessen får säga hur mycket eller vad lånet avser.

Jo jag håller med er alla, men grejen är att jag tycker isåfall att de kan kontakta dessa innan de säger att det är beviljat och innan jag skriver på skuldebrevet? Det är det, känns sådär.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp