Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Lättaste kreditkorten?

Varför väljer man ett kreditkort hellre än ett blancolån? Påverkar betyget mer negativt och ofta högre räntor.
Slå till med Lendo eller kolla Klarna?

Varför väljer man ett kreditkort hellre än ett blancolån? Påverkar betyget mer negativt och ofta högre räntor.
Slå till med Lendo eller kolla Klarna?

Tänkte inte så. Jag tänkte mest ha som backup typ kredit på 20.000-30.000 :-

Ta hellre då Credway typ som inte reggas hos UC!

Är inte Nordea svåra?
Jag funderar på Collectors easyliving eller Easycard. Eller kanske remembercard?
Jag hade inga problem att få Easycard först bytte sedan till Easyliving hade heller inga problem att få Ikano kreditkort.

Det var det enda kort jag fick. Ok, dålig årsinkomst, men ändå. Inga anmärkningar och hade bra UC.

Brabank ?

borde dyka upp fler kort med creditsafe hade varit toppen:)

St1 way sweden samt bra bank as. Båda med bisnode lyckats skaffa 150000 kredit hos båda , hade körd uc men bra bisnode

Han skrev 80 000:- i en annan tråd. Så kanske 70 000:- på St1 alltså.

Vad hade du för Bisnod-förutsättningar när du beviljades St1 kortet? Antal ff, risk, underskott osv :)
385000 inkomst 0 ff på bisnode och 3000 underskott bara , hade 13000 underskott men ändrade ner de i deklerationen för jag skulle ha bättre förutsättningar för ett samlingslån via uc senare då ja har svag uc pga ff bara

Kreditrisk 0 procent på bisnode, men bra bank hade ja samma fast de va 1 ff från st1 några månader tidigare. Men de som var bra med brabank va att man får en flygresa tur o retur gratis förutom skatter då , blir en sväng till berlin när de e gratis tänkte ja.

Ok! Jag lär ju själv vara chanslös med 397K i inkomst, 44 ff samt ett underskott på 104K ;)

385000 inkomst 0 ff på bisnode och 3000 underskott bara , hade 13000 underskott men ändrade ner de i deklerationen för jag skulle ha bättre förutsättningar för ett samlingslån via uc senare då ja har svag uc pga ff bara

Det har ju tidigare gnällts en aning över Klarnas kundtjänst - med all rätt. Frågan är om inte St1:s kundtjänst tar priset. Mailade och frågade vilket krav de ställer på den som ansöker om deras Mastercard. Frågan gällde förutom inkomstkravet, specifikt vilken score hos Bisnode som godkänns för att få en ansökan om deras kort beviljad. St1 hänvisade till att prata med Bisnode - om St1:s egna krav för beviljande. Say what!? :D

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp