Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

lån upp till 250 tkr

Gick nästan in i väggen för två år sedan och allt rasade i samband med sjukskrivning (inkl ekonomin).
Har rehabiliterats till jobbet och går på 80%.
årsinkomsten ligger då på 220 tkr med underskott 7500 ca.
har i ett och ett halvt år betat av skulder och smslån på över 180tkr.
är skuldfri nu på papper men har däremot en skuld kvar privat
min mor på 270tkr. Den är äldre och hon stod där när allt var som mörkast.
Hon går snart i pension och behöver dom ganska så snart.
har tyvärr anmärkningar och sammanlagt 7 uc ff.
Fast jobb.
Behöver 1-3 lån på totalsumma 250tkr. Är det ens möjligt med anmärkningar?

Såvida du inte har någon fastighet eller lägenhet att belåna är det nog kört, om du inte har någon väl inarbetad personlig bankkontakt du kan nyttja.. men på det hela taget skulle jag säga att förutsättningarna är nattsvarta.

Kan inte mor gå med på att få tillbaka 10 000 i månaden? Det är samma tempo som du betalat bort alla andra skulder, eller måste hon ha dem i en klumpsumma? När sista anmärkningen väl försvinner blir det förmodligen inte omöjligt för dig att få lån på återstående summan.

det vore en tanke, turnaround. men avbetalningarna hittils har varit förödande och är en stor anledning till just varför jag har den skulden hos henne. dvs ca 4000-5000 kvar före hyran är betald, mat, el osv.
sedan känns det surt att alla anmärkningar som jag har under senaste året är pga tv-licens (har inte haft tv eller radio på över 5 år) och från ett telefonförsäljarbolag som jag inte ville ha att göra med som ändå skickade fakturor trots att jag flertalet gånger ringde upp dom och avsade allt som hade med dom att göra och skickade brev till dom osv. övriga anmärkningar är så gamla så dom försvinner nog snart och är avbetalade i vilket fall.
tanken var iallafall att försöka avklara 2/3 av hennes såpass att hon kunde lugna ner sej och avgå från jobbet ett år tidigt.
sedan om jag får leva på existensminimum ett par år till är mindre viktigt i min värld. jag vandrar ändå bara mellan jobbet och hemmet och knaprar psykofarma och smärtstillande för att ta mej ur sängen och klara av dagen. (och ja, jag har recept på dom)

När du skrev "har tyvärr anmärkningar" så tänkte jag på 2 kanske 3 st, av det du skrev nu sist känns det som du snarare har någonstans i trakten av 10-30 st? Då hjälper nog inte ens en bra bankkontakt till är jag rädd.

Du får nog kämpa på och ta ett lån när din skuldsaldohistorik och dina amärkningar är väck, lycka till.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp