O
Oregistrerade
Gäst
Poäng: 0
Tack för ditt svar då kan jag i alla fall försöka med dem fram till skatteåterbetalningen.
Idag fick jag min sjukpension och har betalat tillbaka mitt första smslån och får nu vänta på att få låna om det beloppet så jag kan betala nästa.När det är betalt får jag vänta på att få låna om det för att betala nästa osv osv. Nu känner jag ångesten stiga att någon ska ge mig avslag för då spricker allt. Vet inte vad jag gör då för att få ihop pengar så jag kan betala huslån och övriga räkningar. Ser fram emot skatteåterbäringen men tror ända att jag inte blir kvitt smslånen så det känns som jag sitter i en rävsax och aldrig kommer loss. Vågade inte begära ut skatteåterbäringen i förskott då jag har bostadsräntor som jag måste begära omprövning på efter att jag fått skatteåterbäringen förhoppningsvis i juni. Jag har bostadslån i en dansk bank som inte rapporteras till skatteverket utan för att få dra av dem måste jag själv begära att få det avdraget. Vågar inte heller ändra i min deklaration då jag är rädd att jag inte får ut skatteåterbäringen i juni. Begär jag omprövning och får det beviljat får jag förhoppningsvis ut de pengarna i slutet av juli efter det att den skattehandläggaren haft sin semester de lämnar nämligen inte över ärenden som de inte hinner färdigt före semestern utan de får ligga tills de kommer tillbaka. Ville bara få skriva av mig lite då jag inte har någon att prata om detta med. Tack så mycket om du orkat läsa. Jag antar att jag inte är ensam om att känna så här men det är ju vad man tror att man är ensam om att vara en stor idiot som tagit dessa förbannade smslån.