Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Låna betala tillbaka och bli nekad att låna igen

Tack för ditt svar då kan jag i alla fall försöka med dem fram till skatteåterbetalningen.

Så lite så, det tycker jag verkligen att du kan göra =) Lycka till! vi är här för att hjälpa varandra!

Jag skulle vilja veta om det är någon som blivit nekad av att låna igen av Nanokredit eller Nanoflex om ni återbetalat i tid. Jag brukar använda mig av Nanoflex då man kan låna på 55 dagar då får man en månad fritt då man inte behöver sätta om lånet. Men nu när fler långivare börjar neka återkommande kunder så undrar jag om något upplevt det hos antingen Nanokredit eller Nanoflex. Tack på förhand för svar.

ringer nanokredit/nanoflex 1:a gången man söker

Jag har inte blivit nekad direkt av Nanoflex men eftersom de öppnade i egen regi i december så ringde de upp mig för att kontrollera mina uppgifter första gången jag lånade av dem i december. Tidigare när de låg på Nanokredits sida ringde de aldrig. Men efter första gången har de inte ringt och inte gett avslag heller. Men jag blir också orolig de gånger jag fyllt i en låneansökan att jag ska få avslag då klimatet har hårdnat för oss som har sms lån.

Man kan ju fråga sig om vissa långivare verkligen vill ha återkommande låntagare om de nu börjar ge avslag även om man betalat tillbaka i tid och har samma ekonomi som tidigare. Lånar man ut pengar till samma låntagare igen så blir det ju en ny kreditupplysning och ge avslag pga för många förfrågningar känns fel om ekonomin är som tidigare. Det måste ju ändå vara "säkrare" för dem att låna till någon som brukar betala tillbaka.

Idag fick jag min sjukpension och har betalat tillbaka mitt första smslån och får nu vänta på att få låna om det beloppet så jag kan betala nästa.När det är betalt får jag vänta på att få låna om det för att betala nästa osv osv. Nu känner jag ångesten stiga att någon ska ge mig avslag för då spricker allt. Vet inte vad jag gör då för att få ihop pengar så jag kan betala huslån och övriga räkningar. Ser fram emot skatteåterbäringen men tror ända att jag inte blir kvitt smslånen så det känns som jag sitter i en rävsax och aldrig kommer loss. Vågade inte begära ut skatteåterbäringen i förskott då jag har bostadsräntor som jag måste begära omprövning på efter att jag fått skatteåterbäringen förhoppningsvis i juni. Jag har bostadslån i en dansk bank som inte rapporteras till skatteverket utan för att få dra av dem måste jag själv begära att få det avdraget. Vågar inte heller ändra i min deklaration då jag är rädd att jag inte får ut skatteåterbäringen i juni. Begär jag omprövning och får det beviljat får jag förhoppningsvis ut de pengarna i slutet av juli efter det att den skattehandläggaren haft sin semester de lämnar nämligen inte över ärenden som de inte hinner färdigt före semestern utan de får ligga tills de kommer tillbaka. Ville bara få skriva av mig lite då jag inte har någon att prata om detta med. Tack så mycket om du orkat läsa. Jag antar att jag inte är ensam om att känna så här men det är ju vad man tror att man är ensam om att vara en stor idiot som tagit dessa förbannade smslån.

Idag fick jag min sjukpension och har betalat tillbaka mitt första smslån och får nu vänta på att få låna om det beloppet så jag kan betala nästa.När det är betalt får jag vänta på att få låna om det för att betala nästa osv osv. Nu känner jag ångesten stiga att någon ska ge mig avslag för då spricker allt. Vet inte vad jag gör då för att få ihop pengar så jag kan betala huslån och övriga räkningar. Ser fram emot skatteåterbäringen men tror ända att jag inte blir kvitt smslånen så det känns som jag sitter i en rävsax och aldrig kommer loss. Vågade inte begära ut skatteåterbäringen i förskott då jag har bostadsräntor som jag måste begära omprövning på efter att jag fått skatteåterbäringen förhoppningsvis i juni. Jag har bostadslån i en dansk bank som inte rapporteras till skatteverket utan för att få dra av dem måste jag själv begära att få det avdraget. Vågar inte heller ändra i min deklaration då jag är rädd att jag inte får ut skatteåterbäringen i juni. Begär jag omprövning och får det beviljat får jag förhoppningsvis ut de pengarna i slutet av juli efter det att den skattehandläggaren haft sin semester de lämnar nämligen inte över ärenden som de inte hinner färdigt före semestern utan de får ligga tills de kommer tillbaka. Ville bara få skriva av mig lite då jag inte har någon att prata om detta med. Tack så mycket om du orkat läsa. Jag antar att jag inte är ensam om att känna så här men det är ju vad man tror att man är ensam om att vara en stor idiot som tagit dessa förbannade smslån.

Ring Danske Bank och be dem att OMEDELBART skicka in ditt årsbesked på dem bostadslån du har hos dem. Detta är varje aktör bundna i lag att göra!!

Strax innan jag signerade mitt så kom ett meddelande upp på mina sidor(Skatteverket) att mitt räntebesked hade ändrats. En aktör hade då skickat in ett besked efter att jag mottagit min pappersdeklaration.

På detta vis går det snabbare och du kan godkänna deklarationen för att sedan begära ut pengarna i förskott!

Lycka till!

Det är inte Danske Bank utan Alm Brand Bank heter de fick lånet via Bostadsfinans då jag hade en anmärkning. De finns inte i Sverige så de har inte rapporteringsskyldighet till Svenska Skatteverket. De administreras av Intrum Justitia men de rapporterar inte heller de sköter bara autogirot. Så jag får göra detta själv om jag ska få ut pengarna men stort tack att du svarade så snabbt .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp