• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Låna på huset med tillsvidare tjänst

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Tog de UC? Om de inte är inne och snokar på bisnode, så kan man ju ansöka om ett Wästgöta lån och kvitta kreditkorten med ett lån från dem som kanske har bättre ränta. Jag fick 100k på 5,5% och kvittade kreditkort och diverse blanco och är spänd och se resultatet nu på torsdag då MINUC uppdaterar (om de följer tidigare månader och inte strular för mycket denna gången).
Wästgöta skall ju inte dyka upp på UC enligt utsago, men slutgiltig dom kommer om ett par dagar...
Kan meddela att Wästgöta inte dyker upp på UC så om man vill snygga till sitt score tillfälligt så kan man alltid kvitta krediter och blanco där.
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Om banken du ansöker lån hos tar UC så ser de inte lånet. Jag vågar inte säga om det är samma resultat om de tar Bisnode. Tänk på att på tex Lendo, som tar UC så är det ett antal aktörer som sedan följer upp med en extra creditsafe eller Bisode upplysning ibland även banker som man inte kommer att ta lån från (exempelvis Sevenday som kan få vissa här på forumet att gå i taket, då man får extra ff i dessa andra register)

Kan någon med Wästgöta lån berätta om detta lånet redovisas i Bisnode upplysning? Jag blev själv lite överraskad att Nordax krediter även dyker upp i Bisnode när flertalet andra aktörer inte visas i en Bisnode ff.
 

Nybergzz

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
4 Februari 2019
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Om banken du ansöker lån hos tar UC så ser de inte lånet. Jag vågar inte säga om det är samma resultat om de tar Bisnode. Tänk på att på tex Lendo, som tar UC så är det ett antal aktörer som sedan följer upp med en extra creditsafe eller Bisode upplysning ibland även banker som man inte kommer att ta lån från (exempelvis Sevenday som kan få vissa här på forumet att gå i taket, då man får extra ff i dessa andra register)

Kan någon med Wästgöta lån berätta om detta lånet redovisas i Bisnode upplysning? Jag blev själv lite överraskad att Nordax krediter även dyker upp i Bisnode när flertalet andra aktörer inte visas i en Bisnode ff.
Har ansökt där och ska betala av på 2 år..tänkte samla de senare.

Har även utökat amorteringar på blancolån med 1000kr.

Hade tydligen 1.1 i uc score.
 

PatrikItaly

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
6 Oktober 2020
Meddelanden
172
Mottagna reaktioner
130
Poäng
317
Hade 9 i bisnode score.
Det är surt när man inte får igenom grejor när man tycker att man borde. Man bränner ff på löpande band. Hade 9 i bisnode och 8 i den ff de fick. Kanske är det mer en personlig bedömnig och det beror kanske på vilken handläggare man får.
 

Nybergzz

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
4 Februari 2019
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Väcker liv i denna tråd.

Nu är hon klar med studierna.

Förutsättningar
400k i blancolån.
37000 kr för mig i månaden.

Sambo 34000
Inga lån.

Ska ansöka nästa månad om att utöka mitt bolån ifrån 980 000 till 1.5

Ska betala av 100k på blancolån å resten Ska in på renoveringar i huset.

Värdet är fortfarande över 2 miljoner .

Min boendekostnad med ränta inräknat om jag får beviljat utökning på huset blir de med dagens ränteläge.

5500kr.

Om.jag ej får igenom så kmr jag byta bank då mitt ena bolån är.rörligt och de andra är bundet t november.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp