• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

låna på huset

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Någon som fått låna på sin villa för att lösa andra lån trots usla förutsättningar?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag háde hos Svea Skuldfinansiering, ensamstående med 2 barn och har sjukpension hade hos dem från 2011-2015.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Tack för svar

Provade du hos din "vanliga" bank först?

Tog det lång tid att få svea skuldsaneringslån?
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja provade hos Lendo och Freedom Finance utan att få några svar alls. För mig tog det ca 4 veckor från ansökan tills det blev beviljat och de har som krav att de löser skulderna man får inget utbetalt.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Ja provade hos Lendo och Freedom Finance utan att få några svar alls. För mig tog det ca 4 veckor från ansökan tills det blev beviljat och de har som krav att de löser skulderna man får inget utbetalt.
Räntemässigt låg de på 9,70-10,25 men för mig spelade det ingen roll då de skitlån som löstes låg mycket högre.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Om bostaden har ökat i värde. Tror du att det finns någon som helst möjlighet att min vanliga bank går med på att höja lånet på huset? Eller är de stenhårda även om man har haft lån hos dom länge?

Förstår att det är omöjligt att svara på men det kan va intressant att höra vad ni tror?
Ja provade hos Lendo och Freedom Finance utan att få några svar alls. För mig tog det ca 4 veckor från ansökan tills det blev beviljat och de har som krav att de löser skulderna man får inget utbetalt.
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Om bostaden har ökat i värde. Tror du att det finns någon som helst möjlighet att min vanliga bank går med på att höja lånet på huset? Eller är de stenhårda även om man har haft lån hos dom länge?

Förstår att det är omöjligt att svara på men det kan va intressant att höra vad ni tror?
Jag provade inte hos min vanliga bank då jag fått avslag hos både Lendo och Freedom Finance
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Jag provade inte hos min vanliga bank då jag fått avslag hos både Lendo och Freedom Finance
Ok, jag förstår. Det har jag också redan fått. Tänkte föra ett sista försök och beställa ett personligt möte på banken. Har väl egentligen noll i förhoppning med det mötet men har völ inget att förlora mer än att sitta där och skämmas...
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Lycka till med ditt möte på banken du kan om det inte går vägen ringa Svea Skuldfinansiering och förklara din situation och sen finns ju också Marginalens Omstartlån.
 

ljht

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
26 Januari 2015
Meddelanden
579
Mottagna reaktioner
205
Poäng
407
Lycka till med ditt möte på banken du kan om det inte går vägen ringa Svea Skuldfinansiering och förklara din situation och sen finns ju också Marginalens Omstartlån.
Tusen tack! Jag har inte fått svar på mitt mail om tid än men jag hoppas att jag får en tid nu redan under veckan. Jag ringde både Svea och marginalen nu i veckan. De var jätte trevliga båda 2. Är dock så ångestfylld så jag är helt snurrig i huvudet så jag kommer knappt ihåg vad dom sa. Jag får ringa igen
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp